Obavijesti

Tech

Komentari 13

Snažan i zelen: Isprobali smo Opelov hibridni Grandland X

Snažan i zelen: Isprobali smo Opelov hibridni Grandland X
17

Na cestama njemačkog Schwarzwalda isprobali smo Grandland X u hibridnoj verziji s pogonom na sve kotače. Čak 300 'konja' imat ćete na raspolaganju, a možete voziti i potpuno nečujno na struju

VIDEO

Opelov veliki plan je da do 2024. godine svaki automobil u njihovoj ponudi bude elektrificiran. Pritom se misli na potpuno električne i hibridne modele, a nakon što smo nedavno vidjeli novu Corsu u električnom izdanju, na red je došao i Grandland X u hibridnoj varijanti.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Opel Grandland X hibrid 01:01

Prvi je to njemački kompaktni hibridni SUV, a nakon što je najavljen prije par mjeseci, sad smo ga imali prilike isprobati na cestama njemačkog Schwarzwalda.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Grandland dolazi s 1,6 turbo motorom od 200 KS, a uz njega dolaze i dva elektromotora na svakoj osovini koji Grandlandu daju ukupno 300 konjskih snaga na raspolaganje. Njima upravlja 8-brzinski automatski mjenjač koji radi iznimno uglađeno. No, osim varijante sa 300 'konja', hibridni Grandland nudi se i u verziji sa prednjim pogonom i ukupno 225 konjskih snaga.

Na testnoj vožnji vozili smo upravo ovu snažniju varijantu s pogonom na sve kotače, a iako on raspolaže sa 300 KS, karakter automobila je puno smireniji, no u svakom trenutku znate da imate dovoljno snage za praktično svaku situaciju na cesti, jer automobil raspolaže sa čak 520 Nm maksimalnog okretnog momenta.

U njegovu snagu smo se uvjerili na testnoj ruti dugoj 250 km, koja nas je vodila kroz različite njemačke prometnice od Basela preko Feldberga pa nazad. Grandland ćete moći voziti u nekoliko režima, a najčešći odabir bit će hibridni koji bi trebao ponuditi najbolji kompromis načina vožnje i uvjeta na cesti. Tu je još i opcija da uključite pogon na sve kotače, ako se nađete na takvom terenu, a brzina će vam biti ograničena na 135 km/h. Isto je ograničenje brzine i ako se odlučite samo na električni pogon. 

Kapacitet baterije od 13,2 kW trebao bi osigurati do 59 km (WLTP) vožnje samo na struju. Inače, u Opelu ističu da bi to trebalo biti dovoljno energije za dnevne potrebe 80 posto njemačkih vozača koji u prosjeku rade manje od 50 kilometara. Slične brojke mogu se preslikati i na naše vozače, što otvara dodatni prostor za uštedu u vožnji hibridnog Grandlanda. Kad se na ručici mjenjača prebacite u "B" mod vožnje, tu ćete uključiti i dodatnu rekuperaciju snage, što vam može donijeti još nešto energije u baterije pri kočenju. 

Sportski mod vožnje hibridnog Grandlanda izvlači ono najbolje od njega, a tu i zvuči snažnije, u što smo se uvjerili u vožnji na autocesti. Maksimalnu brzinu Grandlanda od 235 km/h nismo mogli isprobati, zbog prometa, ali i guma kojima je preporučena maksimalna brzina 210 km/h. No i pri 200-210 na sat, vidjelo se da Grandlandu to ne predstavlja nikakav problem.

Uz dodatnu aplikaciju preko telefona ćete moći upravljati punjenjem Grandlanda, ali i namjestiti klimu na temperaturu do 21 Celzij. Ljeti to može brzo rashladiti vozilo, a zimi kad uključite grijanje lakše ćete odlediti automobil. Računajući na elektrifikaciju i strože propise te zelene zone u gradovima, Opel je u auto ugradio i LED svjetlo u retrovizor koje će prolaznicima sugerirati da se trenutno vozite samo na električni pogon.

U Hrvatskoj je hibridni Grandland dostupan po cijeni od 310.799 kuna, što se odnosi samo na prednji pogon. Početni Hybrid s pogonom na sve kotače starta od 359.116, dok najjači i najopremljeniji stoji 371.931 kunu. Naravno, to je bez poticaja za električna i hibridna vozila. Budu li na razini prošle godine, hibridni Grandland mogao bi biti jeftiniji 40.000 kuna.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 13
VIDEO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?
VODIČ ZA PRVENSTVO

Euro 2024., raspored i satnica svih utakmica: Poznati su svi sudionici, kako kupiti ulaznice?

Cijene ulaznica se kreću od 30 eura za najjeftinija mjesta do 1000 eura za najskuplje. Za sve utakmice u skupini hrvatski su navijači dobili po 10.000 ulaznica

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'
EKSKLUZIVNO: ISPOVIJEST IZ DVORCA

VIDEO Dragana Mirković: 'Sve sam riskirala. Nije me sramota sad reći da nemam novca...'

Cijela estrada zna koliko sam radila u braku, ali to sam i htjela. Mogla sam se udati za bogataša da ne radim ništa, ali to me nije privlačilo. Ja sam bila ta 'lokomotiva', rekla nam je Dragana Mirković u svom dvorcu
VIDEO Pogledajte kako izgleda dvorac Dragane Mirković: 'Našli smo papin medaljon i oružje'
EKSKLUZIVNO IZ DVORCA EBENFURTH

VIDEO Pogledajte kako izgleda dvorac Dragane Mirković: 'Našli smo papin medaljon i oružje'

U dvorcu od 12.000 m2 za stalno radi četvero ljudi, koji uglavnom tamo i žive, no trenutačno ih je više zaposleno zbog radova oko biblioteke. Kapelica je pjevačici najdraža prostorija