Obavijesti

Tech

Komentari 204

Što kupuju Hrvati? I kad je o autima riječ, razjedinjeni smo

Što kupuju Hrvati? I kad je o autima riječ, razjedinjeni smo
4

Regionalne razlike u Hrvatskoj dolaze do izražaja i kad su posrijedi automobili - svaka regija ima svoj ukus. U Međimurju se najbolje prodaje Kia, a u Zagrebu VW

Hrvatsko tržište je u proteklih godinu dana nastavilo padati. Prodano je manje od 28.000 novih automobila što je poražavajući rezultat, a podjednake su i prognoze za 2014. godinu. Ipak, iza ovih tužnih podataka kriju se i interesantne priče. Provjerili smo u kojem dijelu Hrvatske kupuju i registriraju koje marke i došli do izuzetno zanimljivih podataka. Volkswagen je kralj tržišta, no u nekim županijama je daleko od vodećeg mjesta, čak igra i marginalnu ulogu. S druge strane, marke poput Suzukija, koje imaju manji udio u ukupnoj prodaji, u nekim dijelovima Hrvatske imaju vodeću ulogu. Prema podacima JATO Dynamics za 2013. godinu, u Hrvatskoj je najviše prodano Volkswagena - 4701 primjerak. Slijedi Opel (2693), Peugeot (2047) pa Hyundai, Škoda, Renault, Citroën, Kia, Ford, a top 10 zatvara Toyota. 

Volkswagen je najprodavanija marka u čak 12 županija te u Zagrebu, no nije svugdje toliko dominantan. Štoviše, u nekim krajevima Hrvatske potpuno je neprimjetan u odnosu na konkurenciju. Na primjer, u Virovitičko-podravskoj je, prema podacima Promocije plus, do 1. prosinca bilo registrirano samo 37 VW-a, a istodobno je vlasnike našlo 130 Opela i čak 224 Peugeota. Peugeot je najpopularniji i u Istri te u Varaždinskoj županiji. Opel je pak vodeći u Vukovarsko-srijemskoj, Brodsko-posavskoj, Bjelovarsko-bilogorskoj i Sisačko-moslavačkoj županiji. Najveće iznenađenje bez sumnje predstavlja Međimurska županija, u kojoj je tržišni lider Kia. Otkud tolike razlike u regijama Lijepe naše moguće je objasniti na nekoliko načina. Kao prvo, tu je tradicija, a ona je izraženija u konzervativnijim krajevima, u kojima se najbolje prodaju konzervativne marke Volkswagen i Opel. 

Liberalnije sredine poput Međimurske i Istarske županije očito biraju na drugi način. No nije sve u ukusu kupca, tradiciji i mentalitetu. Dosta utjecaja na prodajne rezultate imaju i prodavatelji. Rijetko tko će kupiti auto neke marke ako mu je najbliži servis i salon udaljen 100 kilometara, ili je njegov lokalni prodavatelj na lošem glasu. Na primjer, Suzuki je u Splitsko-dalmatinskoj županiji prodao 161 automobil, dvostruko više nego u Zagrebu. Situacija postaje jasnija ako znate da se u Splitu nalazi najveći Suzuki salon u ovom dijelu Europe. Suprotni primjer je Opel u Zadarskoj županiji. Rad njegova prodavatelja za posljedicu ima to da je Peugeot dvostruko, a Volkswagen gotovo pet puta prodavaniji. U susjednoj Šibenskoj županiji taj isti Peugeot nakon propasti glavnog prodavatelja igra marginalnu ulogu, pa je registrirano samo 14 automobila, što je 50% slabiji rezultat od, na primjer, Audija. 

Najtužnija situacija je u Ličko-senjskoj županiji. Tamo kao da nema salona ni novca za automobile pa je tako prošle godine prodano tek 20 Volkswagena, 12 Opela, četiri Škode, dva Citroëna i jedna Mazda. 

U Istri caruju Francuzi

U Istarskoj Županiji najprodavanija marka je Peugeot, a cijenjeni su i ostali francuski proizvođači, tako da se i Renault i Citroën nalaze u top 5 najprodavanijih. S druge strane, Istrijani ne vole Opel i Škodu koji ovdje bilježe mnogo manji udio u prodaji nego u ostatku Hrvatske.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Peugeot (139)
2. Hyundai (133)
3. Citroën (106)
4. VW (102) 
4. Renault (102)

Zagreb je pravo ogledalo Hrvatske

Poredak najuspješnijih u gradu Zagrebu je vrlo sličan ukupnom poretku na cijelom hrvatskom tržištu. Prvi je Volkswagen, drugi je Opel, a ističe se i Škoda zbog velikog broja automobila koje u Zagrebu kupuju tvrtke. U Zagrebu je prodano i 24 Porschea, dvostruko više nego automobila marke Alfa Romeo.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Volkswagen (1142)
2. Opel (759)
3. Škoda (564)
4. Citroën (525)
5. Peugeot (509)

U Dalmaciji se ističe Suzuki

Iako je Volkswagen uvjerljivo najprodavaniji, u ostatku poretka u Splitsko-dalmatinskoj županiji rezultati su vrlo čudni. Treći je Suzuki, koji ovdje proda dvostruko više nego u zagrebačkoj regiji i gotovo 50 posto svoje ukupne prodaje. Dalmatinci vole i Kiju i Ford, a ne prolaze loše ni marke s vrha ukupnog poretka, poput Peugeota ili Opela.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Volkswagen (292)
2. Peugeot (172)
3. Suzuki (161)
4. Opel (152)
5. Ford (148)

Daruvarske tablice na Volkswagenima

Bjelovarsko-bilogorska županija je zbog niskog troška osiguranja i dalje hit kod registracije. Velik dio službenih automobila registrira se pod daruvarskim tablicama, a koju je to dimenziju dostiglo, govori to što se u županiji registrira gotovo jednak broj VW-a kao u Zagrebu. Popularne su i Škode, Audiji, uglavnom tipični odabir velikih tvrtki. 

TOP 5 najprodavanijih:

1. Volkswagen (1001)
2. Škoda (219)
3. Opel (172)
4. Audi (119)
5. Peugeot (91)

Međimurci su zaljubljeni u Korejce

Ni Nijemci, ni Francuzi, ni Japanci... U Međimurskoj županiji apsolutni su vladari Korejci. Najprodavanija marka je Kia sa 107 prodanih automobila, drugi je Volkswagen, a već na trećemu mjestu su opet Korejci - Hyundai sa 60 automobila. No tu nije kraj neobičnostima u Međimurskoj županiji. Druga marka u Hrvatskoj, Opel, ovdje se prodaje loše. Na primjer, slabija je po prodaji i od Seata.

TOP 5 najprodavanijih:

1. Kia (107)
2. Volkswagen (81)
3. Hyundai (60)
4. Seat (29)
5. Opel (26)

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 204
McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”
JOŠ JEDNA AI BOŽIĆNA REKLAMA

McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”

McDonald’s Nizozemska morao je povući novu AI božićnu reklamu nakon vala kritika da je “jeziva”, “bez duše” i potpuno promašene poruke. U reklami je Božić prikazan kao “najgore doba godine”, a rješenje je - sakriti se u McDonald’su do siječnja.
Bankrotirao tvorac Roombe, korisnici u strahu: 'Hoće li nam usisavači prestati raditi?'
ROBOTI NA SAMRTI?

Bankrotirao tvorac Roombe, korisnici u strahu: 'Hoće li nam usisavači prestati raditi?'

Unatoč crnim vijestima, za sada nema razloga za paniku. iRobot je pokrenuo unaprijed dogovoreni stečajni postupak, što znači da će kontrolu nad tvrtkom preuzeti njezin najveći vjerovnik i proizvođač, kineska tvrtka Shenzhen Picea Robotics.