Tajanstveno otkriće u lovu na planete: Evo što je NASA našla

U SURADNJI S GOOGLEOM Novo otkriće omogućilo je strojno učenje, a radi se o pristupu umjetnoj inteligenciji i novom načinu obrade podataka koje je prikupio teleskop Kepler

NASA je priopćila kako je pronašla čitav solarni sustav s puno planeta sličnih Zemlji. Otkriće dva nova planeta oko zvijezde Kepler-90, koja izgleda poput našeg Sunca, znači da taj udaljeni solarni sustav ima isti broj planeta kao naš.

Iz NASA-e su objavili da je ovo otkriće omogućilo Googleovo strojno učenje. Radi se o pristupu umjetnoj inteligenciji i predstavlja novi način analize podataka koju je prikupio Kepler.

NASA je otkrila sedam planeta koji kruže oko Keplera-90, no znanstvenici su u četvrtak objavili da su otkrili i osmi planet u sustavu.

Zvijezda i solarni sustav su već otprije bili poznati, ali je proboj donijelo otkriće dva nova svijeta, što je učinjeno uz pomoć Googleove umjetne inteligencije. To između ostalog znači kako je moguće da se čitavi svjetovi i solarni sustavi kriju među već prikupljenim podacima, ali da ih dosad nismo primijetili.

- Kao što smo i očekivali, postoje uzbudljiva otkrića u arhivama podataka s Keplera, koja samo čekaju prave alate i tehnologiju da ih otkriju - rekao je Paul Hertz, direktor NASA-inog odjela za astrofiziku u Washingtonu.

Teleskop Kepler lansirali su 2009. godine i tada se nije znalo koliko su česti planeti izvan Sunčeva sustava, a zahvaljujući Keplerovu proučavanju svemira, astronomi danas vjeruju da je oko svake zvijezde u svemiru barem jedan planet.

Kepler je svoju misiju obavio 2012. godine, a 2014. počeo je s produženom misijom kojom se nastavljaju tražiti egzoplaneti. Tako je Kepler dosad otkrio 5011 planeta, a njih 2515 već je dobilo svoju potvrdu. Od ovog broja 30 planeta nalazi se u zoni koja bi mogla podržavati uvjete za život.

Istraživanje Revoluta: Hrvatska četvrta najpopularnija zemlja za odmor među turistima u Europi