Obavijesti

Tech

Komentari 67

Testirali smo novu Octaviju, ostat će kraljica našeg tržišta

Testirali smo novu Octaviju, ostat će kraljica našeg tržišta
13

Octavia je odličan auto i neće nas iznenaditi ako uskoro postane najprodavanija u Hrvatskoj. Novi model je po svemu bolji od prethodnog. Prostraniji je, luksuzniji, bolje se vozi...

Pored kralja Golfa, naše tržište već godinama ima i kraljicu Octaviju. Oni dominiraju po broju prodanih, a da će tako ostati uvjerila nas je nova Octavia.Naš pri susret s Octavijom trebao je biti prije dva mjeseca na svjetskoj prezentaciji, no zbog korone sve je otpalo, tako da smo novu generaciju češkog bestselera prvi puta provozali zagrebačkim ulicama.

Kako limuzinska verzija dolazi tek krajem lipnja na test smo dobili karavansku verziju koja je zaista mnogo upečatljivija i ljepša od prethodne. Da je tako uvjerili su nas i brojni pogledi drugih vozača koji su stalno znatiželjno pogledavali u smjeru jednog od najvećih ovogodišnjih noviteta na našim cestama. 


Od izgleda, pa do osjećaja u vožnji, sve na Octaviji je podignuto no višu razinu.  Mnoge stvari prenesene su s novog Golfa pa smo u Octaviji naišli na napredne funkcije koje su nas već oduševile na Volkswagenovom kompaktu. Unutrašnjost je u potpunosti digitalizirana, broj tipki smanjen je na minimum, čak su i komande klime na dodirnom zaslonu, no one najvažnije dostupne su bez da morate ulaziti u poseban izbornik pa to i nije tako loše rješenje. 


Oprema mnogo bogatija nego kod prethodnog modela. Primjerice u srednjem paketu opreme Ambition ima mnogo više serijske opreme nego što je to bilo u top paketu prošle generacije Octavie. A s obzirom na to da je testni model ima najbogatiju opremu Style mnogo toga u novoj Octaviji nas je oduševilo. Vratimo se primjerice na klimu koja ima neke inteligentne funkcija poput grijanja nogu i grijanja ruku. Dovoljan je samo jedan pritisak i ona će se prilagoditi za traženi zadatak bez da išta drugo namještate. Veliki digitalni instrumenti izgledaju odlično, vrlo su pregledni, imaju mnogo funkcija, mogu čak i prikazivati navigacijsku kartu što je prilično dobar prizor i praktičan detalj. 


Infotainment nema nikakve veze s onim u prethodnom modelu. Sustav ima zaslon promjera 10 inča, potpuno je nov, brži i s novim grafičkim operativnim sustavom jednostavniji za korištenje. Uz nekoliko malih nedostataka koje bi još trebalo ispeglati. Na primjer, da bi resetirali putno računalo morate se previše probijati kroz izbornike dok ne nađete tu opciju. Testni model ima i navigaciju i WLAN hotspot, LED prednja svjetla, SmartLink i još mnogo praktičnih i luksuznih dodataka i sve to u serijskoj opremi. Jedino za što je na njemu nadoplaćeno su veći naplatci promjera 18“ (u seriji su 17“), krovni nosači i kromirani dodaci oko prozora. Dakle, serijska oprema je impresivna i usporedimo li novu Octaviju sa starom ispada da je odnos uloženog i dobivenog zaista osjetno bolji. 

Octavia Combi jednako je dugačka kao i limuzinska verzija se petora vrata. Nova Octavia unutra ima još više mjesta od stare. Ponuda prostora u unutrašnjosti je zaista raskošna, bolja nego u tipičnom većem autu srednje klase. I prtljažnik je sa 630 litara (30 više nego u prethodnom modelu) izuzetno raskošan. Dizajn unutrašnjosti je jednostavan, ali elegantan. Jedino na što se valja priviknuti je neobičan upravljač s dva kraka. Iskreno, kad sjedite izravno ispred njega gotovo ništa ne primjećujete, no kad ga pogledate sa stražnjeg sjedala malo je neobičan prizor. 

Benzinski motor možda neće biti prvi izbor kupaca u Hrvatskoj, no ovaj 1,5-litreni četverocilindrični motor ja vrijedan pažnje. Naime, a 150 KS i više je nego dovoljno snažan za Octaviju te joj daje odlične performanse. Ubrzanje do 100 km/h za samo 8,3 sekunde i maksimalna brzina od 224 km/h govore dovoljno sami za sebe, ova Octavia je već na granici sportskih performansa. A pritom je prilično štedljiva za benzinca. Na testu smo u gradu uz nježniju vožnju trošili 7,1 l/100 km što zaista nije puno. Uz agresivnije stiskanje gasa potrošnja se teško može dignuti iznad 9 l/100 km. Motor oduševljava svojom uglađenosti, mirnim i tihim radom. Općenito vožnja u Octaviji, i pri višim brzinama, zbog bolje izolacije sada je mnogo ugodnija i tiša. Ovjes je izuzetno udoban, odličan i za naše loše ceste, no Octavia neće razočarati ni pri agresivnijoj vožnji kroz zavoje. 


Sve u svemu, Octavia je kompletan, impresivan auto koji će odlično poslužiti i kao obiteljsko i kao poslovno vozilo. Octavia je elegantna, atraktivna ali ne i upadljiva, praktična prostrana, dobro se vozi i u mnogočemu odaje dojam automobila iz viših klasa. I cijena je prilično povoljna uzmemo li u obzir izuzetno bogatu opremu, snagu, prostranost i sve što ovaj auto nudi. Octavia ničim ne zaostaje za prosječnim autom srednje klase, a stoji koliko i osnovne, siromašne verzije takvih automobila. I neće biti nikakvo iznenađenje ako ove ili iduće godine ovo bude najprodavaniji auto na našem tržištu.

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI ŠKODA OCTAVIA 1.5 TSI STYLE:
masa: 1460 kg
dimenzije: 469x183x147 cm
obujam: 1498 ccm
snaga: 110 kW/150 KS  
0-100 km/h: 8,3 s
najveća brzina: 224 km/h
potrošnja: 5,3 - 6,7 l/100 km
cijena: 195.297 kn (testni model), 170.512 kn (osnovni Combi)
 

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 67
Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger
SRUŠILO SE SVE

Pao Facebook, milijuni diljem svijeta ne mogu na Instagram i WhatsApp. Ne radi Messenger

Brojni korisnici Facebooka na drugim društvenim mrežama, poput X-a, javljaju kako im se pojavljuje greška, a izgleda da problema imaju i Instagram i WhatsApp
Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika
EGZODUS

Twitteru pobjeglo skoro 3 mil. ljudi, a novi rival Bluesky dobio je upravo toliko korisnika

Od listopada ove godine broj korisnika X-a je pao s 32,3 milijuna na 29,6 milijuna. Prvi znaci egzodusa pojavili su se nakon što je Musk počeo koristiti X kao platformu za predizbornu kampanju Donalda Trumpa.
VIDEO Fotograf Lepe Brene: 'Nisam ja pao na nju i slomio joj nogu. Bio sam na drugom kraju'
ZATRPAN JE PORUKAMA

VIDEO Fotograf Lepe Brene: 'Nisam ja pao na nju i slomio joj nogu. Bio sam na drugom kraju'

Dušan Petrović bio je zadužen za fotografiranje Breninog koncerta u Areni. 'Svima nam je nakon sinoćnje večeri trebalo malo vremena da dođemo sebi', poručio je u utorak