Tech

Komentari 40

Toyotin najmanji SUV pažnju privlači izgledom, no ima još mnogo toga dobrog za ponuditi

Toyotin najmanji SUV pažnju privlači izgledom, no ima još mnogo toga dobrog za ponuditi

Najmanji Toyotin SUV na našem tržištu zapravo nama previše veze s Yarisom, ovo mali SUV koji s polu-imenjakom dijeli samo dio tehnike. Najzanimljiviji dio je njegov neobičan, a vrlo jednostavan i efikasan motor

Ime ovog auta prilično je nespretno odabrano. Ljudi mogu lako pomisliti da se radi o nečemu što je vrlo slično klasičnom Yarisu. Da Yaris cross je nastao na temeljima klasičnog Yarisa, no ovo je  samostalni model, atraktivni mali SUV koji, ruku na srce, nimalo en nalikuje na "običnog" Yarisa. Ovo je potpuno drugačiji auto.

Trenutno najmanji Toyotin SUV na tržištu došao je u naše ruke u verziji s benzinskim motorom i prilično bogatim paketom opreme Sport. Kao što smo već rekli dizajnom se auto jako razlikuje od Yarisa, nije tako agresivan no još je uvijek dovoljno atraktivan. Zapravo, izgleda jako dobro, primijetili smo da su se mnogi prolaznici tijekom testa okretali za autom. 

Iza atraktivne vanjštine se krije unutrašnjost tipična za Toyotu. Ni ona nema puno toga zajedničkoga s dizajnom unutrašnjosti klasičnog Yarisa, manje-više sve je drugačije. Dizajn unutrašnjosti je prilično konzervativan s naglaskom na vrhunsku ergonomiju. Iako dominira središnji dodirni zaslon, nemate dojam da se nalazite u jako digitaliziranom autu, a to će se mnogima dosta svidjeti. Dosta je klasičnih tipki, instrumenti su samo djelomično digitalni, a analogni "highlight" ovog auta su komande klima uređaja. Naime, radi se o manualnoj, ručnoj klimi kakvu sve rjeđe viđamo u novim automobilima, pogotovo ove klase.

Prostranost u unutrašnjosti je vrlo dobra, na razini prosjeka klase malih SUV-ova. Straga ima dovoljno mjesta da se udobno smjeste odrasle osobe koje su čak i više od prosjeka. U prtljažnik stane 397 litara. Sve u svemu Yaris Cross je poput drugih automobila ove klase, dovoljno prostran da bi bio praktični obiteljski automobil za manje obitelji. 

U pogledu pogona ovaj je auto prava egzotika. Njegov motor nema nikakve veze s onima u konkurentnim modelima. Dok drugi masovno koriste male turbomotore, Toyota se odlučila na atmosferski motor bez turba. On ima tri cilindra i neobično velik obujam za tu činjenicu - 1,5 litara. I dok konstrukcijski djeluje egzotično, u praksi ovaj motor radi iznenađujuće dobro. Prvih nekoliko sati vožnje dok nam na pamet nije palo o kakvom se motoru radi, nismo primijetili nikakav nedostatak u odnosu na tipične motore s turbom. 

Stvarno, nedostatak turba se ne primijeti sve dok ne krenete voziti agresivnije kad će se motor najbolje ponašati na višim okretajima. Inače je rad motora je vrlo ujednačen, elastičan i miran. Performanse su vrlo dobre, ubrzanje do 100 km/h bi za 125 KS moglo biti i bolje, no pri međuubrzanjima je Yaris vrlo uvjerljiv, pod uvjetom da ste u pravoj brzini. Na testu smo u kombiniranoj vožnji trošili 6,3 l/100 kilometara, a u gradu se potrošnja kretala oko 7 l/100 kilometara. Dobri rezultati za klasičnog benzinca.

Ovjes zaslužuje samo pohvale, ako ste ljubitelj komforne vožnje. Vrlo je udoban, tih, dobro se nosi i s neravnim cestama. Agresivna vožnja pak, nije njegova stvar, ovaj auto je namješten da bi se vozio udobno i opuštajuće, a ne poput kakvog sportskog modela.

 Yaris Cross nije jeftin automobil, no nije ni pretjerano skup. U usporedbi s konkurencijom je negdje u sredini. Osnovni model košta 139.900 kuna, a uz paket opreme Sport i dvobojnu karoseriju penje se na 174.960 kuna. Iznos na razini onoga što kupci u ovaj klasi obično plaćaju za svoj novi auto. 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

 
Važnija oprema Toyota Yaris Cross 1.5 VVT-iW Sport

Klima uređaj, 17" alunaplatci, LED prednja svjetla, kamera za vožnju unatrag, dodirni zaslon 8", digitalni instrumenti 7", pametni ključ, ambijentalno osvjetljenje, bežični punjač za mobitel, dvobojna karoserija, perla boja...