Uoči konferencije o obrazovanju 24sata i partnera razgovarali smo s dekanom varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike (FOI)
'Treba nam suvremenost, a STEM područje je najvažnije'
Cijelom našem obrazovnom sustavu potrebna je suvremenija nota. Pod hitno moramo uvesti nove sadržaje, nove pristupe podučavanju i učenju, odnosno osuvremeniti obrazovanje, smatra prof. dr. sc. Neven Vrček, dekan varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike (FOI).
Upravo je FOI jedan od partnera 24sata koji 12. listopada u Obrtničkoj komori Zagreb organizira najveću konferenciju o boljem obrazovanju u Hrvatskoj po imenom "Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska"
>>> Najavite svoj dolazak na konfereciju ovdje
Na konferenciji će se raspravljati o viđenju problema u obrazovanju djece, kao i njihova daljnjeg spremanja za tržište rada. Dekan Vrček je istaknuo kako je u Hrvatskoj nužno imati takve događaje jer oni upozoravaju na veliki problem svojevrsne zaostalosti hrvatskog obrazovnog sustava. Smatra da ključ boljeg obrazovanja leži u osnovnoj školi.
- Ako dijete u ranom obrazovanju stvori averziju prema nečemu kao što su fizika, matematika ili programiranje, to se kasnije vrlo teško rješava - kaže Vrček. Dodao je da kod djece postoji emocionalna veza spram predmeta koji se percipiraju kao teški, a zapravo otvaraju nevjerojatan prostor za razvoj kreativnosti djeteta. Zbog toga je, smatra naš sugovornik, u rano obrazovanje potrebno uvesti predmete koji profiliraju djecu da izabiru zanimanja koja se neopravdano smatraju teškima ili zahtjevnima. Naglasio je da roditelji današnju djecu često percipiraju kao blisku s tehnologijom jer se nove klince često naziva “generacijom rođenom s tabletom u rukama”, no to baš i nije tako.
- Naime, sama bliskost s tehnologijom ne podrazumijeva da će je dijete koristiti za bilo koje druge stvari osim trivijalne. Djeca znaju koristiti tehnologiju, ali im nedostaje trivijalnog razmišljanja - tvrdi Vrček. Općenito smatra da je u današnjem obrazovanju najvažnije STEM područje, no naglasio je da pritom ne podcjenjuje druga znanja koja su također jako bitna za razvoj pojedinca. Kao dekan FOI-a, susreće se s novim mladim ljudima koji upisuju fakultet nakon srednje škole i njihovo je znanje uglavnom šaroliko. Ipak, iskustva spajanja studenata s poslodavcima nakon završenog FOI-a su, istaknuo je, nadprosječno dobra.
- Imamo nevjerojatnu navalu poslodavaca na naš fakultet, no u ovom trenu ne zadovoljavamo potrebe tržišta rada. Nastojimo pratiti trendove, iako je to ponekad teško. Ali svi se polako slažemo da obrazovanje treba nove sadržaje i načine učenja, kao i poboljšanu interakciju s učenicima - rekao je Vrček.