Solinska OŠ kraljice Jelene jedina je hrvatska škola koja radi u četiri smjene, a upisuje i sve više učenika. Ravnateljica Vesna Ružić ponosna je na školu, ali i lokalnu samoupravu
U gradu Solinu se sve može, a osnovna škola radi u 4 smjene
Osnovna škola kraljice Jelene u Solinu ima 999 učenika, 90 nastavnika, 45 razrednih odjeljenja i jedina je u Hrvatskoj koja radi u četiri smjene.
- Iz godine u godinu upisuju sve više učenika, što ne čudi budući da se mlade obitelji iz Splita, ali i iz dalmatinskog zaleđa, sve više odlučuju na život u Solinu. Dodajmo, radi se o jednoj od četiri solinske škole, koja ima i dvije područne škole u obližnjim mjestima, a zbog nedostatka prostora za učenike uskoro će dobiti još pet učionica, koje će dograditi u neposrednoj blizini, u zgradi novog vrtića.
Obitelji dolaze u Solin
- Mlade obitelji dolaze u Solin jer je prepoznat kao ‘grad prijatelj djece’, pa, eto, zadnjih godina imamo stalni prirast broja učenika u školama, kao i vrtićke djece. Ove smo godine upisali 126 prvašića, novih učenika ima i u drugim razredima. Smatram da je razlog što lokalna samouprava vrlo mnogo radi kako na potrebama obitelji tako i na potrebama djece. Stanovi su prije bili malo jeftiniji u Solinu nego u Splitu, no to više nije slučaj, pa tako ne možemo više govoriti da je to razlog doseljavanja mladih obitelji ovamo. Dodajmo, kad je škola otvorena, prije 12 godina, imala je 600-tinjak učenika, a od tada smo u stalnom porastu. Iako se vodimo da imamo tri, tu su zapravo 4 smjene i treba puno truda da se to uskladi – istaknula je Vesna Ružić, ravnateljica OŠ kraljice Jelene posljednjih sedam godina.
Škola se prostire na 4000 četvornih metara zatvorenog i jednako toliko otvorenog prostora, a njezinom gradnjom znatno su bile rasterećene OŠ Vjekoslava Paraća u Svetom Kaju, mjestu uz sam Solin, te OŠ don Lovre Katića u središtu grada, koje su radile u tri smjene. Nedavno je otvorena i četvrta škola, u solinskome mjestu Ninčevići, a postoji i vrlo realna potreba za petom osmoljetkom.
Dok se to ne realizira, nastava u Osnovnoj školi kraljice Jelene odvijat će se u 4 termina. Jutarnja smjena za 17 odjeljenja počinje u 8 sati. U 11.30 na redu su četiri razreda prvašića. Treća smjena namijenjena je za 11 odjeljenja predmetne nastave i počinje u 14.15 sati, a u 15.05 u školu dolaze učenici viših razreda iz još šest odjeljenja. Usprkos problemima s prostorom, ravnateljica Ružić ističe kako je riječ o vrlo uspješnoj i funkcionalnoj školi koja djeluje uz veliko razumijevanje roditelja kad je riječ o prostornim problemima.
Također, vrlo su zadovoljni informatičkom opremljenošću, nizom školskih projekata i načinom rješavanja učeničkih problema u suradnji s roditeljima.
No nedostaju im još jedna knjižničarka i logoped od stručnog osoblja te “topli (zatvoreni) hodnik” do školske dvorane, koju dijele s Gradom Solinom. Problem je i što učenici viših razreda imaju tjelesni u suprotnoj smjeni.
Velik posao s rasporedom za četiri smjene je na profesorici matematike i informatike Marini Stojković, koja od ove školske godine obavlja posao satničarke. Da bi sastavila raspored, trebala su joj gotovo dva ljetna mjeseca.
- Proces je vrlo složen. Prvo dobro proučim zaduženja profesora, dakle tko kome predaje, u kojoj smjeni, predaje li u nekoj drugoj školi i koje dane, pa predaje li i u područnim školama i slično. Zatim krećem od onih koji imaju bilo kakvo ograničenje i raspoređujem prvo njih. Sve to radim u dogovoru s profesorima tjelesnog jer moramo paziti da djeca nemaju tjelesni i neki izborni predmet u suprotnoj smjeni isti dan.
Moramo paziti i na dnevno opterećenje učenika jer ne smiju imati više od 6 sati redovne nastave dnevno, istaknula je prof. Stojković.
Najteže je, dodaje, uskladiti nastavu za razrede učenika putnika iz okolnih mjesta, koji moraju biti svi u istoj smjeni zbog prijevoza, ali i da se uskladi nastava u specijaliziranim učionicama za glazbenu kulturu, kemiju, tehničku kulturu i informatiku.
- Recimo, dva razreda ne mogu istodobno imati kemiju i tehničku kulturu jer je samo jedna zajednička učionica za ta dva predmeta. Kad rasporedim ono što je najkritičnije i odredim sva ograničenja te dodam ostale parametre, sve unosim u računalni program za sastavljanje rasporeda. On mi generira različite varijante, a ja biram koju mogu najjednostavnije prepraviti i ručno naštimavam eventualne rupe u rasporedu, dnevna opterećenja, pazim da učenicima isti predmet nije dva dana zaredom. Što se tiče profesora koji predaju u više škola, njih raspoređujem prve jer oni imaju određene dane kad su u našoj školi, tako da nema baš previše prostora za manevar. Nedavno su nam osmaši bili na ekskurziji, a s njima je išao i dio profesora, tako da je trebalo preurediti cijeli raspored kako bi ostali imali normalno nastavu – prepričala je profesorica Stojković.
Učenici su ponos i najbolja slika škole
Škola je iznjedrila plivačku maratonku Dinu Levačić, koja je preplivala La Manche.
I Luku Radovanovića, dobitnika nagrade “Luka Ritz” za promicanje tolerancije i škole bez nasilja.
Kao i balerinu Gitu Šaravanju, koja je primljena na prestižnu baletnu akademiju Vaganova u Sankt Peterburgu.
Sudionici UNICEF-ova projekta 'Stop nasilju'
Škola djeluje u UNICEF-ovu projektu Stop nasilju, projekta GLOBE za dobrobit okoliša, te je jedna od 1211 europskih škola i jedna od 40 odgojno-obrazovnih ustanova (vrtići, osnovne i srednje škole) u Hrvatskoj koje su postale nositeljice oznake eTwinning škole (the eTwinning School Label) za školsku godinu 2018/2019. Sudjeluju i u dva ERASMUS+ projekta, a član su međunarodne udruge Eko škola (Eco schools), pa provode niz ekoloških projekata.