Obavijesti

Tech

Komentari 2

Učionica budućnosti u Ivancu: Uče uz 3D printer, VR i robote

Učionica budućnosti u Ivancu: Uče uz 3D printer, VR i robote
1

JEDINI U HRVATSKOJ: Srednja škola u Ivancu uložila je u projekt kakav ima još samo 12 škola u Europi. Uz nove tehnologije škola svakako postaje poticajno mjesto

U Srednjoj školi u Ivancu otvorena je prva “Učionica budućnosti” u Hrvatskoj i jedna od 12 u Europi.

- Učionica je namijenjena za sve razrede i za sve predmete. Svaki profesor upiše se u raspored za koji predmet i koji sat želi održati u ‘Učionici budućnosti’. Učenici su oduševljeni i to okruženje pruža im veliku motivaciju za rad. Uglavnom se ovdje održavaju satovi digitalne kartografije, strani jezici, kemija, geografija... U školi smo proveli edukaciju profesora kroz aktivnosti EU projekata - kaže ravnateljica škole Lidija Kozina, koja tumači da je sasvim novi, suvremeni pristup obrazovnom procesu omogućen korištenjem bežičnih tehnologija, prijenosnih računala i tableta, koji se pune u stanici za punjenje, interaktivnih zaslona, printera, mikrofona za zvuk, kamera i fotoaparata, 3D printera, 3d skenera, setova, mikrobitova i arduina za robotiku te virtualnih naočala.

Ljepše i ležernije 

Interakcija tehnologije u obrazovanje otvara nove i široke mogućnosti, ali i mijenja ulogu nastavnika koji postaje organizator nastave, a multimedija alat koji nastavniku omogućuje izvođenje interaktivne nastave usmjeren na učenika. Sve to utječe na motivaciju učenika, razvija se kreativnost, suradnja među učenicima i preuzima odgovornost. Nastava je kvalitetnija, raznolikija, stvara ugodnu odgojno-obrazovnu klimu koja je poticaj za učenje i bolji uspjeh učenika. Lucija Knez, učenica 2. razreda Gimnazije, kaže da u “Učionici budućnosti“ imaju digitalnu kartografiju.

- Ovako nam je ljepše, ležernije i laganije raditi jer možemo više toga napraviti i bolja je atmosfera - kaže Lucija. Njezina kolegica iz razreda Elena Zbodulja je također zadovoljna načinom rada.

- Imamo veliku pametnu ploču na kojoj se sve vidi. Lijepo je namješteno, jedino što ne koristimo miševe pa nam je malo teže raditi na digitalnoj kartografiji - kaže Elena.

Kooperativnost i suradnja 

Profesor informatike Davor Fodrek ne skriva zadovoljstvo novom učionicom i velikim mogućnostima.

- To je veliki motivirajući faktor za učenike jer suvremena tehnologija omogućuje izvođenje nastave iz bilo kojeg predmeta. Naglasak je na kooperativnosti i suradnji učenika, kao i poticaju njihovih komunikacijsko-prezentacijskih vještina. Ovdje im ne trebaju ni bilježnice ni knjige. Zadamo im neki problem i oni ga najprije istraže. Rade pojedinačno ili u paru, rezultate prezentiraju ostatku grupe i onda izvodimo zaključke - kaže Fodrek.

Ovaj model nastave uspostavljen je 2012. godine u Bruxellesu, a sve europske škole s “Učionicom budućnosti” su umrežene.

To znači da mogu dijeliti iskustvo i znanje, nastavnici se umrežuju, organiziraju webinare, a sve to utječe i na profesionalni razvoj nastavnika. Cilj je bio stvoriti poticajno i motivirajuće okruženje za učenje i poučavanje uz mijenjanje uloge pedagogije, tehnologije i dizajna učionice.

- ‘Učionica budućnosti’ predstavlja novi koncept suvremene nastave koja učenika stavlja u središte učenja te potiče kreativnost, komunikaciju, samostalnost i kritičko mišljenje uz korištenje modernih informatičko-komunikacijskih tehnologija u učenju - ističe ravnateljica Kozina.

U učionici je osigurano šest zona učenja: prezentiranje, istraživanje, stvaranje, interakcija, razvoj, komunikacija i kolaboracija. One trebaju osigurati temeljne kompentencije za 21. stoljeće i razviti različite stilove učenja.

- Koncept za realizaciju interaktivne nastave su mobilnost, modularnost i fleksibilnost prostora, bežičan i siguran rad na ICT opremi temeljen na otvorenom kodu. Fleksibilnost je osigurana interaktivnim stolicama s radnom površinom. Modularni namještaj omogućuje kreiranje ugodne atmosfere, lako formiranje grupa te podržavanje timskog rada i kolaboracije - pojasnila je Lidija Kozina.

Realizaciju ideje “Učionice budućnosti“ potaknulo je Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU za dodjelu bespovratnih sredstava za materijalnu obnovu škola, putem kojeg je dodijeljeno 144.000 kuna za rekonstrukciju dotrajalih učionica škole. Škola je svojim novcem nabavila opremu vrijednu 110.000 kuna, a preostali dio investicije od 720.000 kuna za radove i opremu dala je Županija.

Učenik 2. razreda Hrvoje Smontara smatra kako je ovo nova razina učenja.

- Nastavnici imaju bolje uvjete rada i predavanja. Učenici si mogu međusobno pomagati i zajedno učiti. Često ovdje radimo prezentacije - kaže Hrvoje, a kolega David Paska ističe kako sad imaju brže laptope, puno udobnije stolice i šareniji namještaj pa je i bolji ugođaj.

- Sve to nam daje osjećaj da se nešto radi - kaže David.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport
INVESTICIJA OD 100 MILIJUNA EURA

VIDEO Revolucija u Novskoj: Dobit ćemo ozbiljan fakultet za gaming i arenu za e-sport

Posjetili smo Tehničku školu u Novskoj čiji program tehničara za videoigre upisuju učenici iz cijele Hrvatske. Ovdje počinje i gradnja supermodernog Centra za gaming
Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'
GENIJALAC IZ VELIKE GORICE

Škola mu dala da kemiju sluša s višim razredima: 'Naš Ronald rođeni je talent za kemiju...'

OŠ Eugena Kvaternika u Velikoj Gorici već godinama prati potencijalno darovitu djecu. Ronald Podgorski jedan je od takvih učenika
Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo
SVE JE SAMA ODRADILA

Lucija (14) je napravila veliko istraživanje o STEM-u: Mi mladi trebamo paziti čemu vjerujemo

Učenica sedmog razreda u zagrebačkoj OŠ Stenjevec Lucija Blažek (14) ispitala je 549 učenika, nastavnika i programera. Zanimalo ju je što znaju o STEM-u