Obavijesti

Tech

Komentari 0

Umnjaci bole zbog promjene u prehrani naših davnih predaka

Umnjaci bole zbog promjene u prehrani naših davnih predaka
1

Kraća čeljust koja nije dovoljno velika za sve zube i uzrokuje bol u umnjacima, a rezultat je prelaska s lovačkog na moderni način prehrane tj. na mekšu hranu

Problemi s umnjacima postoje jer su naši preci prešli s lovačkog na moderni način života, otkriva studija Sveučilišta Kent Velika Britanija provedena na lubanjama 11 populacija iz cijelog svijeta.  

Ljudi koji žive sakupljačkim i lovačkim životom imaju dužu i užu čeljust. Način na koji čeljust radi utječe na njezin razvoj, pa su tako u poljoprivrednim društvima jeli mekšu i kuhanu hranu, a u lovačkim neprerađenu i sirovu hranu. 

- Odmak od lovačkog načina života i okretanje poljoprivredi rezultiralo je promjenom u anatomiji naših lica i čeljusti - ističe voditeljica istraživanja, antropologinja Noreen von Cramon-Taubadel.

Rezultati istraživanja objašnjavaju zašto ima toliko odstupanja u zubima kod postindustrijske populacije. Čeljust modernog čovjeka je puno kraća nego je bila u prošlosti i zato nije dovoljno velika za sve zube, pa među drugim problemima, se javlja i problem umnjaka, za kojeg jednostavno nema mjesta. Najvjerojatnije je to razlog zašto umnjak toliko boli, objašnjava von Cramon-Taubadel.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”
JOŠ JEDNA AI BOŽIĆNA REKLAMA

McDonald’s nakon kritika povukao AI božićnu reklamu: “Upropastila mi je božićni duh”

McDonald’s Nizozemska morao je povući novu AI božićnu reklamu nakon vala kritika da je “jeziva”, “bez duše” i potpuno promašene poruke. U reklami je Božić prikazan kao “najgore doba godine”, a rješenje je - sakriti se u McDonald’su do siječnja.
Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta
ZANIMLJIV TREND U AUTOINDUSTRIJI

Za neke nema krize: Evo koliko je rasla prodaja luksuznih auta

Dok se prosječni kupci dvaput misle zbog cijena i kamata, luksuzni segment se ponaša kao da krize nema. Studija tvrdi da potražnja za autima od 100.000 dolara i više i dalje raste.