Obavijesti

Tech

Komentari 6

Zašto je Pong i danas važan: Ovo niste znali o slavnoj igri

Zašto je Pong i danas važan: Ovo niste znali o slavnoj igri
2

Jeste li znali da je Pong zapravo bio zamišljen kao test za novog zaposlenika u tvrtki Atari koja je radila igrice te da nikad nije bila namijenjena za tržište?

VIDEO

Pong je vjerojatno jedna od najpoznatijih igara u povijesti, ali i jedna od najvažniji. Objavljena je na današnji dan prije 45 godina i iako nije prva igra, bila je prva koja je bila tržišni hit i praktično lansirala industriju videoigara. 

Jedna od najpoznatijih arkadnih igara imala je burnu povijest, a mi vam donosimo 10 stvari koje vjerojatno niste o njoj znali. 

1. Pong je inicijalno bio zamišljen kao test za novog člana u Atariju, Alllana Alcorna, koji je postao član tima za razvijanje igrica. Nolan Bushnell, osnivač Atarija, rekao je Alcornu da je nedavno potpisao ugovor s General Electricom prema kojem će Atari napraviti jednostavnu elektroničku verziju ping-ponga. Taj ugovor nikad nije postojao, a Bushnell je samo htio vidjeti hoće li Alcorn uspjeti napraviti zadatak obzirom da nije imao prijašnjeg iskustva u tome

2. Alcorn je inicijalnu ideju smatrao pomalo dosadnom pa je napravio da loptica odskače od "igrača" pod određenim kutom i ubrzava svakim uspješnim vraćanjem. Pri izrađivanju igrice je dodao i kut na vrhu ekrana do kojeg igrač nije mogao doći ako loptica krene prema tamo. Brojni ljubitelji igre gubili su živce pokušavajući odbiti lopticu iz kuta

 

3. Prema planu za izrađivanje Ponga, Alcorn je trebao napraviti i veselu melodiju koja bi svirala svaki put kad bi igrač pogodio lopticu. Srećom, to se nije dogodilo - bilo bi vrlo iritantno. Alcorn nije znao kako to napraviti pa se igrao sa zvukovima koji su već postojali u stroju. 

4. Bushnell nikad nije mislio da će igrica postati uspješna jer ju je smatrao prejednostavnom da bi ljudi u njoj uživali. Ironično, prije nego što je osnovao Atari, Bushnell je napravio prvu komercijalnu igricu "Computer Space" koja je bila iznimno nepopularna - jer ju je javnost smatrala prekompliciranom

Nisu imali veći monitor? Pong zaigrali na zgradi od 29 katova
Nisu imali veći monitor? Pong zaigrali na zgradi od 29 katova

5. Pong je privukao pozornost konkurentske tvrtke Magnavox Odyssey čim je izašao. Ralph Baer, osnivač Magnavoxa tvrdio je da je Atari pokrao patent i koncept elektroničkog ping-ponga o kojima su imali zapise još od 1966. godine. Tužba je završila nagodbom - Magnavox tvrtka dobila tantijeme za svaki "Pong-klon" koji izmisli bilo koja druga tvrtka. 

Elektronički ping pong

6. Igrica vrlo slična Pongu, izašla je 1958. godine i zvala se "Tennis for Two". Nju je izradio William Higinbotham, a igrala se na osciloskopu. Bila je jako popularna na znanstvenom sajmu za koji je rađena, no zaboravljena sve do tužbe vezane upravo uz Pong.

7. Ova igrica postojala je i u kućanskom okruženju - 1974. godine inženjer Atarija, Harold Lee izradio je Pong koji se spaja na televizor. Kodno ime ovog proizvoda bilo je Darlene, prema jako zgodnoj ženi zaposlenoj u Atariju

Atari Pong konzola

8. U Atariju su u svojim počecima radili Steve Jobs i Steve Wozniak, a iako danas kompanija nije što je nekad bila - ako je vjerovati filmu Blade Runner 2049 pred njima je svijetla budućnost. 

9. Prije pet godina, u čast svog 40. rođendana, Pong je zaigran na neboderu u Philadelphiji. Informatičari su preuzeli LED rasvjetu i omogućili ljudima da zaigraju divovsku verziju Ponga. 

10. Pong se nalazi u trajnom postavu u Smithsonian Institutu u Washingtonu zbog svoje velike kulturne važnosti i utjecaja


 


 

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 6
VIDEO

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?
PRIJETI IM ZABRANA

Što će biti s TikTokom ako ih netko kupi u SAD-u i što to znači za njihove korisnike u Europi?

Plus+ Sa stručnjakom za kibernetičku sigurnost razgovarali smo o pozadini zabrane TikToka, tehnološkim posljedicama ako ih netko kupi i kako bi takav TikTok funkcionirao

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli  smo i do pobjede...
VELIKA MOTIVACIJA

Osječki gimnazijalci prijavili su se treći put: U Školi budućnosti došli smo i do pobjede...

Nastavnica informatike Jelena Radlović i njezini učenici u I. gimnaziji Osijek po treći put su se prijavili za sudjelovanje u edukativnom projektu tvrtki STEMI i Infobip uz podršku A1. Učenici su željni novih znanja
CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama
ATTEND PROJEKT

CARNET nabavio 5686 komada opreme i uređaja za pomoć u učenju djeci s teškoćama

U dvije godine provedbe 32 odgojno-obrazovne ustanove u 22 grada opremljene su modernim uređajima, računalima i programima, te su educirani stručnjaci koji rade s djecom s teškoćama