Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
139 komentara

Znanstvenici po prvi puta našli vodu na planetu sličnom Zemlji

Ovaj je planet najbolji kandidat za potragu za znakovima života izvan našeg Sunčevog sustava, izjavila je za AFP jedna od znanstvenica zaslužnih za ovo otkriće, Giovanna Tinetti...

An artist's impression shows the planet K2-18b, its host star and an accompanying planet
Foto: NASA/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
139 komentara

Po prvi put u povijesti znanstvenici su otkrili vodu u atmosferi jednog egzoplaneta sličnog Zemlji na kojem bi se mogao razviti život kakvog poznajemo, javlja NASA.

Planet K2-18b duplo je veći od Zemlje i ima masu osam puta veću od Zemljine.

- Ovaj je planet najbolji kandidat za potragu za znakovima života izvan našeg Sunčevog sustava - izjavila je za AFP jedna od znanstvenica zaslužnih za ovo otkriće, Giovanna Tinetti

Od do sada otkrivenih 4000 egzoplaneta (planeta izvan našeg Sunčevog sustava), ovo je prvi sa stjenovitom površinom i atmosferom s vodom.  Na planetu vladaju temperature dovoljno hladne za tekuću vodu, od nula do 40 Celzijevih stupnjeva.

Voda je do sada otkrivena na drugim planetima, ali oni su ili preveliki ili previše vrući da bi podržali uvjete za život.

Znanstvenici smatraju kako je ovo tek prvi u nizu mnogih potencijalno nastanjivih planeta koje ćemo uskoro otkriti zbog nove generacije svemirskih teleskopa.

- Do sada smo otkrili preko 4000 egzoplaneta, no ne znamo puno o njihovom sastavu ili prirodi. Promatrajući veliki uzorak planeta, nadamo se da ćemo biti u mogućnosti otkriti tajne njihove kemije, nastanka i evolucije - kaže Tinetti.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu