Veliko otkriće: Rover Curiosity otkrio vodu u zemlji na Marsu

Tragove vode NASA je otkrila u uzorku zemlje koji je analizirao Curiosity, no ona nije bila dostupna slobodno, već je bila u uzorku s Marsa vezana uz druge minerale

Znanstvenici su u uzorku tla, koji je rover Curiosity uzeo na analizu, pronašli vodu, što bi moglo biti od velike koristi za buduće misije na Mars, objavila je NASA.

Laurie Leshin, koja je autorica rada, navodi kako je visoki postotak vode u uzorku tla najuzbudljiviji dio istraživanja. Dodaje kako je u tlu oko 2 posto vode, što je veliki resurs. Odnosno svaka kubna stopa (0,028 prostornih metara) zemlje sadrži nešto malo manje od litre vode, no ona nije dostupna slobodno, već je vezana uz druge minerale.

NASA je u časopisu Science objavila istraživanja u kojima su detaljno navedeni eksperimenti koje je obavio Curiosity u prva četiri mjeseca na Marsu.

- Na Mars često gledamo kao na suho mjesto, a pronalazak vode do koje se može lako doći, za mene je bio prilično uzbudljiv - rekla je Laurie Leshin, piše Guardian.

Curiosity je zemlju uzeo ispod svojih kotača, stavio je u instrument za analizu uzoraka gdje su je zagrijali na 835 stupnjeva. Uz vodu, koje je bilo 2 posto od ukupne mase, našli su CO2, sumporov dioksid i kisik. Instrument SAM (Sample Analysis at Mars) može tražiti i organske tragove, a to je jedna od glavnih misija za Curiosity, odnosno potraga za tragovima koji bi rekli je li Mars nekada bio mjesto za život.

Prošlo je godinu dana od kada je Curiosity sletio na Mars