Zbog 50-godina starog trajekta iz kojeg će se u splitskom škveru uklanjati pregradni paneli punjeni azbestom građani su se dignuli na noge. U petak ujutro pred Banovinom je održan i prosvjed, ali radovi ipak idu dalje
Carina o trajektu 'Moby Drea': 'Ne postoji daljnja nadležnost jer je riječ o robi iz Unije'
Nakon što se u javnosti pojavila informacija da azbestom opterećeni talijanski brod 'Moby Drea' neće ostati na remontu u Brodosplitu zbog opasnog tereta koji nosi te da će ga obići službenici Državnog inspektorata i carine koji bi kapetanu broda trebali zabraniti ostanak u luci zbog opasnog tereta, iz Carinske uprave Ministarstva financija stiže drukčije objašnjenje.
- Nastavno na okolnosti uplovljavanja broda 'Moby Drea' u splitsku škversku luku Ministarstvo financija, Carinska uprava provodi službeno postupanje provjere carinskog statusa predmetnog plovila. S tim u vezi, preliminarno prikupljene informacije ukazuju da predmetno plovilo, koje plovi pod talijanskom zastavom, ima carinski status domaće robe (roba Unije), što znači da ne postoji daljnja nadležnost Carinske uprave koja ne može postupati u odnosu na robu koja ima status domaće robe – navode iz Carinske uprave dodajući da će dalje provoditi radnje radi utvrđenja svih okolnosti slučaja. Naime, ako se u nekom trenutku utvrde nove činjenice, odnosno da se radi o robi iz zemlje koja nema status robe Unije, postupat će se bez odgode.
Državni inspektorat s druge strane, započeo je nadzore iz svog djelokruga, odnosno, oni će provjeravati drže li se u Brodosplitu svih mjera zaštite na radu prilikom rada s azbestom, kao i pratiti poštuju li se pravila prilikom deponiranja takvog otpada u kontekstu zaštite okoliša. Njihov dolazak u Brodosplitu su i očekivali.
U petak u jutarnjim satima pred zgradom Banovine održan je i prosvjed zbog posla koji će se obavljati u Brodosplitu, a revoltiranim građanima pridružio se i gradonačelnik Tomislav Šuta, no njegov dolazak među prosvjednike i nije najbolje primljen.
Podsjetimo, u škver je uplovio 50 godina star trajekt iz kojeg će 20-ak radnika u narednih dva mjeseca vaditi panele punjene komprimiranim azbestom, točnije, pregradne zidove između putničkih kabina i salona. Riječ je o 350 tona azbesta koji će potom preuzeti koncesionirana tvrtka Ciak, no zasad nije poznato gdje će se taj otpad deponirati.