Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
0 komentara

Analiza: Stručnjaci odgovaraju na zdravstvene i druge dileme

Kažu: Bolje je naručiti pizzu nego čevape, ne treba spavati osam sati, oko 48 sati nakon ozljede stavlja se samo topli oblog, a krafna je bolja od nikakvog doručka

Fotolia
Foto: Fotolia
0 komentara

Pitate li se je li zdravije pojesti obilan desert ili popiti još jednu čašu vina, odaberite desert, savjetuje JoAnn Morrison, šef prevencijske medicine u bolnici Birgham Boston. Objašnjava kako čak pijenje alkohola podiže rizik nastanka raka te je desert manje štetan. Budući slatka hrana povisuje količinu šećera u krvi i uzrokuje pretilost, ni desert ne treba jesti svakodnevni, kaže Manson.

Sunčanje 15 minuta bez kreme ili nekoliko sati s kremom?

Iako 15 minuta sunčanja kroz nekoliko dana stvara tijelu potrebnu dozu vitamina D, ultraljubičaste zrake oštećuju kožu, što dovodi do preranog starenja, bora, pigmentacijskih mrlja, proširenih kapilara i povećava rizik melanoma, kaže dermatologinja Laurie J. Polis. Zbog toga je bolje provesti nekoliko sati na suncu s manje zaštite i tako dobiti dozu vitamina D te se redovito mazati zaštitnom kremom.

Ustati ranije i vježbati ili spavati dodatni sat?

Suprotno uvriježenom mišljenju, punih osam sati sna nije potrebno za dobro zdravlje, no redovita tjelovježba je, otkrila je studija Sveučilišta Columbia. Ljudi koji spavaju sedam sati na dan imaju nižu stopu smrtnosti od onih koji spavaju osam sati, a jutarnja tjelovježba najzdraviji je način razbuđivanja, kaže autor studije Shawn D. Youngstedt.

Ipak, ako vam kronično nedostaje sna zbog rada u noćnim smjenama ili zbog plača djeteta, potrebno se naspavati bez grižnje savjesti.

Nakon ozljede staviti led ili topli oblog?

Kod zbrinjavanja ozljede i odabira obloga najvažnije je vrijeme, kaže fiziolog Cedric Bryant sa Koledža sportske medicine. Prvih 24 do 48 sati nakon ozljeđivanja led će ublažiti oteknuće i bol, dok sve nakon toga treba upotrebljavati tople obloge. Toplina će potaknuti cirkulaciju i proces oporavka mišića, kaže Bryant.

Pojesti krafnu ili ne doručkovati?

Ujutro su nam najpotrebnije kalorije kako bi pokrenuli metabolizam i mogli se koncentrirati na zadatke koji nas očekuju u danu.Zbog toga je bolje pojesti krafnu ili čokoladicu nego ništa do vremena ručka, kaže nutricionistkinja Kristine Clark. Brojne su znanstvene studije potvrdile da oni koji ne jedu doručak, tijekom dana unesu više kalorija od onih koji doručkuju.

Naručiti pizzu ili čevape?

Ukoliko nemate vremena kuhati, zdraviji izbor od mesnih pečenih jela je pizza, slažu se nutricionisti. Pizza je srednje kalorično, no ipak mediteransko jelo koje sadrži rajčicu i zdrave začine. 

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message