Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
13 komentara

Bivša hrvatska olimpijka: Noge ne smrde u mojim čarapama

Nakon karijere u snowboardingu Morena u obiteljskoj tvornici izrađuje superčarape. Sport je njen život, a uz ovaj posao, još je predsjednica Snowboard kluba Mladost

Foto: Josip Regovic/PIXSELL
13 komentara

Vrhunske sportske čarape za biciklizam, snowboardanje, trčanje i planinarenje koje proizvodi naša olimpijka hvale baš svi koji su ih probali.

No Morena Makar (34), bivša hrvatska snowboarderica, priznaje da je to tek početak.

POGLEDAJTE VIDEO:

- Godišnje u firmi Makar ukupno proizvedemo od 500.000 do 600.000 pari čarapa. Sve je krenulo početkom devedesetih kad su roditelji pokrenuli posao za dodatnu zaradu u jednoj zagrebačkoj garaži - govori Morena.

TEUTA: TRUDILA SAM SE BITI NAJBOLJA Ona šiša slavne Hrvatice: Meni govore o ljubavnim problemima

Uz one 'obične', dijabetičke, hula-hop i razne druge, Morena je nedavno počela razvijati brend čarapa pod nazivom Dogma. To su specijalizirane sportske čarape od funkcionalnih materijala koji tehnološkim karakteristikama pridonose boljim rezultatima sportaša. Ove funkcionalne čarape pletu se na stroju u jednom komadu i nije im potrebna dorada.

- Inače, obične se čarape dovršavaju ručno, pa imalo deblji šav može nažuljati - kaže Morena i dodaje da se u “dogmicama” kombiniraju razni materijali, pa zimske za planinarenje imaju i do 50 posto vune. Može ih se naći u većim sportskim dućanima, a Morena kaže da najveći dio za sada izvoze u Austriju. Dio artikala odlazi u Švicarsku, Rumunjsku, Sloveniju, Švedsku...

Foto: Josip Regovic/PIXSELL

- Proizvodnja čarapa Dogma počela je isključivo iz osobne potrebe jer sam kao profesionalna snowboarderica htjela sebi napraviti kvalitetne čarape koje će ujedno izgledati zanimljivo i drukčije od modela koji se mogu pronaći na tržištu - priča Morena i dodaje da se potom iz razgovora s prijateljima, a i zbog činjenice da takvo nešto nije postojalo na hrvatskom tržištu, rodila ideja da se takav proizvod ponudi i našim kupcima.

AUTOHTONE I PRIRODNE Made in Gračac: 'Moje sretne ovčice' prave su hit papučice

- Pokazalo se da je to bio pametan potez, jer ovo su proizvodi visoke kvalitete i tehnoloških elemenata i kao takvi imaju veću dodanu vrijednost. Proizvodnja je prilično zahtjevna i skupa, a to nam daje svojevrsnu prednost pred konkurencijom, osobito pred Kinezima, koji su se fokusirali na masovnu proizvodnju jednostavnih i jeftinih čarapa - govori Morena i kaže da se u hali, među strojevima i koncima, “vrti” zadnjih 30-ak godina.

Foto: Josip Regovic/PIXSELL

- Odmalena sam bila uključena u obiteljski posao na neki način. Bilo je trenutaka u kojima sam kao dijete radila neke osnovne posliće s čarapama, tipa peglanja ili slaganja, a danas vodim sve sto se tiče Dogme i sudjelujem u ostatku poslovanja. Ali čarape me prate cijeli život - smije se Morena.

Za dizajn pojedinih modela uključila je i neke sportaše, što još više pridonosi vjerodostojnosti konačnog proizvoda, što kupci prepoznaju.

- Uza sve navedeno, naši kupci cijene i činjenicu da je proizvod dizajniran i proizveden u Hrvatskoj te da ima tehnološku i kreativnu komponentu kojom se izdvaja iz mase sličnih proizvoda - govori Morena.

USPJEŠNA PODUZETNICA Maja Šesnić: Uz petero djece vodim posao u Splitu i Zagrebu

U tvrtki Makar trenutačno je desetak zaposlenih. Tvornica danas smještena u Samoboru obiteljsko je vlasništvo te ima 20 strojeva. Zbog porasta potražnje u procesu su nabavke novih.

- Naša obiteljska tvrtka proizvodi sve tipove standardnih čarapa za muškarce, žene i djecu, za koje nabavljamo vrlo kvalitetne sirovine, a za ‘dogmice’, koje u ukupnoj proizvodnji zauzimaju deset posto, materijale nabavljamo u Švicarskoj i Španjolskoj od uglednih proizvođača funkcionalnih sportskih materijala - kaže Morena te dodaje da u njima noge - ne smrde.

- Tajna nesmrdljivih nogu i čarapa upravo je u tim materijalima i u optimalnoj kombinaciji s tehnološkim elementima kao što su ventilacijski umeci, slojevita zonalna pletenja i slično - objašnjava bivša olimpijka.

Foto: Josip Regovic/PIXSELL

 Najpopularniji model u snow programu je Snow Eater, u trčanju Speedy Cheetah, a u planinarenju su traženi modeli Mountain Goat i Yeti.

- Svake godine tvrtka raste i jača proizvodni portfolio. Počeli smo s jednim modelom ski-čarapa, a sad imamo više od 50 modela čarapa za skijanje, bordanje, trčanje, planinarenje i biciklizam. Od ove godine imamo u ponudi i multifunkcionalne okovratnike od mikrofibre, zimske kape, t-shirte i hoodice - kaže.

IVA JE UZELA STVARI U SVOJE RUKE 'Imala sam posao u Irskoj, ali vratila sam se i nisam požalila'

Morena je sportsku karijeru počela privoditi kraju 2015. nakon ozljede ključne kosti, koja je završila operacijom.

- Nakon toga sam otišla na još jedno natjecanje, ali zbog nedostatnih financija za daljnje kvalitetne pripreme odlučila sam izaći iz natjecateljskog sporta. Ipak, bordanje je i dalje usko vezano za moj život. Uz Dogma čarape, predsjednik sam zagrebačkog Snowboard kluba Mladost, tako da prije ili kasnije završim na ‘dasci’, ponekad testirajući čarape, a ponekad kroz snowboard kampove i druge aktivnosti kluba Mladost - kaže Morena, koja je danas zadužena za prodaju i promociju njihovih čarapa.

Foto: Josip Regovic/PIXSELL

- Prednost moje pozicije je što mi je svaki dan drukčiji, dinamičan i uvijek zanimljiv. Jedan dan provedem u proizvodnom dijelu na razvoju novih modela ili kontroli proizvodnog procesa, dok se sljedeći dan bavim prodajom, podrškom kupcima, analizom tržišta i prodajnih rezultata. Potom, onaj sljedeći dan provedem u pripremama PR materijala i osmišljavanju digitalnih kampanja. Svaki dan je drukčiji i ne bih voljela da je drukčije. Monotonija je za mene najveći neprijatelj kreativnih procesa i napretka - kaže naša energična sugovornica.

Cijeli se život školuje, pa pohađa razne seminare, te voli učiti, raditi na sebi i napredovati, dok je stagnacija čini depresivnom. U poslu je podržava obitelj, a potom i prijatelji, jer bez njih, ipak napominje, sve popularnijih Dogma čarapica ne bi ni bilo. Svi pomažu svojim savjetima, a testiranje novih modela postalo im je omiljeni hobi.

NJIMA NIKAD NIŠTA NE PAŠE: Ovi horoskopski znakovi stalno stvaraju dramu, nisu baš ugodno društvo

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message