Obavijesti

Lifestyle

Komentari 3

Evo na kojoj biste strani trebali spavati za bolje zdravlje mozga

Evo na kojoj biste strani trebali spavati za bolje zdravlje mozga
3

Glavne stvari za dobru higijenu spavanja uključuju redovito spavanje i buđenje, magnezijevu kupku nekoliko puta tjedno i malo aromaterapije, a također postoji i jedan položaj spavanja koji je bolji od drugih

VIDEO

Bilo da spavate na leđima, na boku ili na trbuhu, položaj spavanja zapravo može utjecati na zdravlje mozga.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Upoznajte dječaka koji može zaspati svugdje 01:09

Prema britanskoj neuroznanstvenici Tari Swart, postoji jedan način spavanja koji je bolji od drugih. 

Masaža lica i tjemena će vratiti licu svježinu i razbistriti mozak
Masaža lica i tjemena će vratiti licu svježinu i razbistriti mozak

Povezanost položaja pri spavanju i zdravlja mozga

Prema Swart, glavne stvari za dobru higijenu spavanja uključuju redovito spavanje i buđenje, magnezijevu kupku nekoliko puta tjedno i malo aromaterapije. 

Swart također naglašava važnost jednostavnog trika pri spavanju za zdravlje mozga - spavanje na boku.

Woman sleeping in bed hugging soft white pillow

Ona napominje da je spavanje na boku učinkovitije za čišćenje mozga od toksina tijekom noći. Nadalje, istraživanje je pokazalo da spavanje na desnoj strani najbolje podupire ovaj proces čišćenja. Jedna studija iz 2020. objavljena u časopisu Brain Sciences, na primjer, primjećuje da je za mozak najučinkovitiji desni bočni položaj, jer ga karakterizira veće ispiranje moždanog otpada, u usporedbi s ležanjem na leđima ili trbuhu.

Najbolje listopadske namirnice: Za mozak se jedu fini kesteni
Najbolje listopadske namirnice: Za mozak se jedu fini kesteni

Studija zaključuje da bi usvajanje ovog položaja moglo podržati zdravlje mozga kako starite i služiti kao preventivna mjera protiv neurodegenerativnih bolesti poput Alzheimerove bolesti.

- Zanimljivo je da je spavanje na boku već najpopularniji položaj kod ljudi i većine životinja, čak i u divljini, i čini se da smo ga prilagodili kako bismo najučinkovitije očistili mozak od metaboličkih otpadnih tvari koje su se nakupile dok smo budni - kaže autorica studije, danska neuroznanstvenica dr. sc. Maiken Nedergaard.

Spavanje na boku također pomaže u sprječavanju hrkanja u usporedbi sa spavanjem na leđima, a može biti udobnije za leđa i ramena.

Ako tražite jednostavan način da podržite zdravlje mozga dok spavate, naviknite se spavati na desnoj strani, donosi MBG.

Kakvo istraživanje! Znanstvenici uzgojili moždane stanice pa dokazali da mogu igrati igrice
Kakvo istraživanje! Znanstvenici uzgojili moždane stanice pa dokazali da mogu igrati igrice
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3

VIDEO

Što smo stariji to je važnije što jedemo: Najzdravije namirnice za one preko 50 godina
TIJELO MIJENJA POTREBE

Što smo stariji to je važnije što jedemo: Najzdravije namirnice za one preko 50 godina

I kod žena i kod muškaraca, s vremenom se smanjuje sposobnost proizvonje inzulina, što dovodi do neravnoteže šećera u krvi i mogućeg razvoja dijabetesa tipa 2

Radno vrijeme trgovina na Dan državnosti - samo rijetki rade
EVO KOJI DUĆANI RADE

Radno vrijeme trgovina na Dan državnosti - samo rijetki rade

Dobar dio trgovina će danas biti zatvoren, no tu i tamo ćete moći pronaći neku koja radi pa makar i skraćeno. Slijedite navedeni link, izaberite adresu koja vas zanima i dobit ćete informaciju
Evo koliko možete voziti nakon što se upali lampica za gorivo
DOBRO JE ZNATI

Evo koliko možete voziti nakon što se upali lampica za gorivo

Naziv ‘rezerva’ odnosi se na kapacitet goriva koji ima sigurnosnu ulogu te se ne nalazi u nikakvom posebnom spremniku. Saznajte koliko dugo još možete voziti nakon što se upali lampica za 'rezervu'