Lifestyle

Komentari 3

Kako se mislima riješiti boli? Isprobajte neke od ovih tehnika

Kako se mislima riješiti boli? Isprobajte neke od ovih tehnika

Je li moguće zamisliti sebe bez boli? Tako vjeruje jedan liječnik s više od 20 godina iskustva, a smatra da je jedan od najlakših načina aktiviranja parasimpatičkog sustava - prava tehnika disanja

Dr. Deepak Ravindran, klinički voditelj za medicinu boli u bolnici Royal Berkshire u Readingu, proveo je više od dva desetljeća specijalizirajući se za liječenje akutne i kronične boli.

POGLEDAJTE VIDEO: Što je migrena?

Pronašao je ono za što vjeruje da je uvjerljiva poveznica između mentalnog stanja pojedinca i težine proživljene boli.

- U posljednjih 15 do 20 godina razvija se razumijevanje o neuroznanosti i proučavanju mozga i leđne moždine korištenjem naprednih tehnika u magnetskoj rezonanci koje zapravo daju znanstveni dokaz da su um i tijelo jedno - objasnio je.

- U određenim stanjima poput kronične boli, istraživanje zapravo dokazuje da tehnike uma i tijela mogu biti jednako učinkovite u usporedbi s tradicionalnim tehnikama poput lijekova i operacija - kaže.

Ove mentalne prakse možda neće u potpunosti izliječiti pojedinca od boli, ali svakako mogu pomoći. U nekim slučajevima su učinkovitije od tradicionalnih medicinskih intervencija.

- U današnje vrijeme razumijemo fenomen neuroplastičnosti, što je sposobnost mozga i živaca da budu plastični i da se preusmjere na način da mogu nadvladati bol - objasnio je i dodao da 'pored toga, doktori shvaćaju ulogu i doprinos životnog stila i osobnosti potaknutih genima te da se doista oni mogu kombinirati s okolišnim čimbenicima koji mogu pokrenuti određeni gen na neželjene načine.'

Dr. Ravindran opisuje svoju metodu liječenja boli u knjizi The Pain-Free Mindset, a podijelio je pet praktičnih savjeta o tome kako možete početi preuzimati kontrolu nad svojom boli.

Aktivirajte svoj 'interni sigurnosni sustav' s '3-4-5 disanjem'

Jedan od najpouzdanijih i najlakše kontroliranih načina aktiviranja parasimpatičkog sustava je disanje.

Kada možemo izdahnuti dulje nego što udišemo, to može aktivirati sigurnosni sustav puno predvidljivije i pružiti mozgu sigurnost da je sve u redu.

Jednostavan način uključivanja tehnike disanja je pristup 3-4-5 gdje biste udisali tri sekunde, zadržali dah četiri sekunde, a zatim izdisali pet sekundi.

Čak i vježbanje ove tehnike dvije do pet minuta pomoći će vam da udahnete između 10 i 20 puta, što često može značajno pomoći u smirivanju živčanog sustava.

Još jedna tehnika s kojom je lako započeti je tehnika 5-5-5 koja uključuje 5 sekundi udisaja, pet sekundi zadržavanja daha i zatim pet sekundi izdisaja.

Usredotočite se na riječ, izraz ili predmet

Jedna od tehnika kojom se čovjek može pokušati opustiti je usredotočiti se na riječ, fazu ili objekt.

Cilj te tehnike je postići stanje fokusirane svijesti o sebi ponavljanjem riječi, fraze ili radnje. Upotreba kršćanskih krunica ili hinduističke 'jap male' primjeri su fokusiranja na objekt.

To omogućuje živcima našeg mozga da se pomaknu iz onoga što se naziva zadana mreža u drugačiji skup živčanih krugova koji se nazivaju strujni krugovi.

Ta tehnika zatim može pomoći u opuštanju živčanog sustava i time smanjiti fizičku bol.

Probajte jogu ili Tai Chi

I joga i Tai Chi, također poznate kao tehnike duha i tijela, sada su sve popularnije.

Sve češće liječnici opće prakse preporučuju ove vježbe za različita stanja i to različitim dobnim skupinama.

Također, postoje istraživanja koja pokazuju da joga i Tai Chi mogu pozitivno utjecati na bol te ju ublažiti kod ljudi. 

Obje vježbe prihvaćaju koncept da bol može biti prisutna i u umu i tijelu, a da ju se može olakšati polaganim ritmičkim pokretima.

Joga i Tai Chi mogu pomoći u kontroli disanja, kao i u istezanju oslabljenih mišića i povećanju tonusa mišića. 

Postoje mnogi videozapisi i aplikacije koje vam mogu pomoći da počnete s vježbanjem, dok lokalne teretane i zdravstveni centri također mogu imati dostupne tečajeve. Ovaj tip vježbe vam može puno pomoći kod olakšavanja boli.

Vježbajte svjesnost

Pokušajte usvojiti pasivan stav suosjećanja bez osuđivanja prema svojim mislima jer je to srž koncepta smanjenja stresa temeljenog na svjesnosti.

Ova tehnika ima vrlo dobru bazu dokaza za upravljanje kroničnom boli korištenjem pristupa um/tijelo.

Sad postoje znanstveni dokazi koji upućuju na to da kada su ljudi dobri svjesni meditatori, tada dolazi do pozitivnih promjena u njihovim živcima.

Praksa temeljena na svjesnosti ne mora se odnositi samo na meditaciju. To može biti bilo koja tjelesna aktivnost koju ljudi vole raditi i zbog koje se osjećaju sigurno.

Budite izbirljivi u jeziku koji koristite... čak i kad razmišljate

Dokazi su pokazali da vrsta jezika koju koristimo može biti moćna u oblikovanju misli, a time i ponašanja i djelovanja.

Ovo je važno jer jezik koji koristimo i priče koje pričamo mogu uzrokovati nesigurne misli i radnje, što može rezultirati aktiviranjem imunološkog sustava piše Daily Mail.

Ova aktivacija imuniteta može osloboditi kemikalije koje mogu izazvati razbuktavanje kronične boli u mnogim različitim dijelovima mozga.

Zapisivanje pozitivnih misli na početku dana i bilježenje nekoliko točaka na kojima ste zahvalni također su primjeri pozitivnog razmišljanja koje može promijeniti vaš način razmišljanja i smanjiti bol.

Naposljetku, mnoge tehnike uma i tijela koriste se za ublažavanje boli i sve iskorištavaju načelo neuroplastičnosti.

Sve veći uspjeh ovih tehnika pokazuje da to mogu biti sigurne i održive dugoročne strategije za prevladavanje boli, a u nekim slučajevima i oslobađanje od boli.

Najčitaniji članci