Lifestyle

Komentari 2

Ključni savjeti za zdravo ljeto: Lagana hrana, unos tekućine...

Ključni savjeti za zdravo ljeto: Lagana hrana, unos tekućine...

Visoke temperature uzrokuju pojačano znojenje, a time i povećan gubitak tjelesne tekućine i elektrolita što valja nadoknaditi zdravom prehranom i unosom dovoljno tekućine svaki dan

Rajčica, krastavac, paprika, zeleno lisnato povrće, lubenica, dinja i breskva su namirnice koje su bogate vodom, vitaminima i mineralima te su ujedno i idealan ljetni obrok. Ljeti treba uživati u laganim, osvježavajućim i raznobojnim obrocima koji se brzo pripremaju, a izbjegavati slanu, masnu i tešku hranu. Zato je Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio upute kakve namirnice bi trebali jesti ljeti te koliko je hidratacija važna za održavanje zdravog organizma.

POGLEDAJTE VIDEO: Smršavila s dijetom po krvnim grupama

U nastavku saznajte kako pripremiti osvježavajuće i zdrave ljetne obroke.

Salate – osvježavajuće i kreativne

Zbog jednostavnosti i brzine pripreme, salate se mogu poslužiti kao lagani obroci, predjela ili kao prilozi brojnim jelima. Osim što su okrepljujuće, kombiniranjem različitih i vrlo skladnih namirnica, dobit ćete ukusan i zdrav obrok primamljiva okusa i izgleda. Odaberite sezonsko povrće i kombinirajte ga s mesom kao što su piletina ili puretina, ribom, žitaricama, rižom, tjesteninom i voćem, začinite s malo maslinova ili bučina ulja i limunova soka.

Mariniranje mesa prije roštiljanja

Roštiljanje je tradicionalna ljetna metoda pripreme hrane, a roštilja se na plinskome plamenu, drvu, električnoj energiji ili drvenome ugljenu.

Nekoliko savjeta za pripremu roštilja:

Uz tradicionalna jela s roštilja, ispecite ribu na žaru ili sezonsko povrće (npr. tikvice, paprike, rajčice, kukuruz…). Visoka toplina pripreme tek je dijelom zaslužna za jedinstveni okus hrane pripremljene na roštilju.

Sladoled – savršena ljetna slastica

Iako je sladoled omiljena poslastica i starih i mladih, ona može sadržavati velike količine šećera i masnoća. Zdrava i niskokalorična alternativa klasičnim sladoledima je zamrznuto voće. Komadići banane, bobice grožđa ili bobičasto voće mogu jednako osvježiti i zasladiti kao i kupljeni klasični sladoled. Za uživanje u mliječnoj, kremastoj poslastici potrebno je smiksati smrznute komadiće voća s ohlađenim jogurtom. Ovoga ljeta sami se odvažite na pripremu zdravog i ukusnog sladoleda. Potrebno je malo dobre volje, zamrzivač, štapni mikser, voće i jogurt.

Sladoled od jogurta s malinama

Sastojci:

Zaleđene maline smiksajte s ohlađenim jogurtom (štapnim mikserom ili u blenderu) do kremaste strukture, prema potrebi zasladite s malo meda ili stevije. Grčki jogurt možete zamijeniti sojinim jogurtom ili jogurtom bez laktoze.

Kremasta banana

Sastojci:

Banana je odlična podloga za sladolede. Zrelu bananu izrežite na kolutove i zaledite. Zaleđene komadiće izvadite iz zamrzivača i ostavite 3-5 minuta na sobnoj temperaturi, a potom miksajte štapnim mikserom do kremaste teksture. Za različite okuse bananu kombinirajte sa šalicom zaleđenih malina, jagoda, borovnica ili kockica ananasa, a za čokoladni desert kremi od banane dodajte žlicu kakaa. Prema potrebi zasladite s malo meda ili stevije.

Kad osjetite žeđ, već ste dehidrirali

Ljeti je ključno paziti na dovoljan unos vode. Naime, čak i sasvim mala dehidracija može prouzročiti glavobolju, umor ili manjak koncentracije. Osobe koje piju premalo vode imaju dugotrajan rizik za bolesti bubrega, srca, poremećaja mentalnih funkcija te probavnog sustava. Smanjenim unosom tekućine smanjuje se dotok kisika koji pritječe u srce, mozak, mišiće i sve važne organe, pa su oni manje sposobni obavljati svoje funkcije. Osvježavajuće vode s dodatkom limuna, mente, matičnjaka ili đumbira te nezaslađeni čajevi spriječit će dehidraciju i nagradit će vas lijepom i zdravom kožom. Pripremite zdravu vodu s okusom i prirodnim sastojcima te se osvježite u ljetnim vrućinama.

Aromatizirana voda s narančom i mentom

Sastojci:

Pomiješajte sastojke i ohladite u hladnjaku.

Aromatizirana voda s krastavcem i borovicama

Sastojci:

Pomiješajte sastojke i ohladite u hladnjaku.

 

Najčitaniji članci