Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Kostarika želi električni vlak i manje automobila kako bi bili prva zemlja bez emisije ugljika

Kostarika želi električni vlak i manje automobila kako bi bili prva zemlja bez emisije ugljika
1

Ekološki raj Kostarika ima brojne pješčane plaže, zaštićene tropske šume i nevjerojatne vodopade. Do 2050. godine planiraju koristiti obnovljive izvore energije i postati država bez emisije ugljika

VIDEO

No za one koji znaju kako izgleda glavni grad, San José, prizvuk ekološke svijesti se brzo gubi. Ulice glavnog grada su obično pune automobila, a u prometu su vječite gužve jer se nitko ne može osloniti na javni prijevoz, piše BBC.

POGLEDAJTE VIDEO: U Europi se lakše diše zbog mjera protiv korone

Pokretanje videa...

01:05

Tijekom izolacije zbog korone Kostarika je nametnula stroga pravila o tome kad ljudi mogu koristiti automobile, pa se promet drastično usporio. No kako se restrikcije ukidaju, postavlja se pitanje može li San José biti čišći i u normalnim vremenima, te mogu li stanovnici manje ovisiti o javnom gradskom prijevozu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Kostarika se godinama oslanja na privredu koja emitira ugljik, a struju dobiva iz hidroelektrana. Malo je napredovala kad je riječ o sektoru transporta koji je glavni krivac za 54 posto emisije stakleničkih plinova u toj zemlji. Dok u pojedinim gradovima diljem svijeta planiraju smanjiti promet automobilima, Kostarika je najavila da će smanjiti emisiju ugljika.

U Latinskoj Americi Kostarika je treća po broju automobila koje posjeduju građani i taj broj svakodnevno raste. Utjecaj na živote građana je također velik, pa je nedavno istraživanje pokazalo da se vrijeme prometne špice od 2015. godine do danas produžilo za 40 posto.

Pandemija je prava prilika za novi, održiviji svijet bez ugljika
Pandemija je prava prilika za novi, održiviji svijet bez ugljika

- Mislim da mi u Kostariki težimo imati vlastiti automobil - kazala je u prosincu Claudia Dobles, prva dama Kostarike, na sastanku na kojem su stručnjaci raspravljali o politici smanjenja emisije ugljika. Ona je arhitektica i urbanistica koja je predvodila planove te države da smanji promet na cestama.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Chepetown (@chepetown)

- Moramo provesti ozbiljan i dubok nacionalni dijalog o tome kakvi nas izazovi očekuju u javnom prijevozu. Koja je vizija koju imamo za Kostariku i kako želimo da Kostarika izgleda - nastavila je.

Kako smanjiti korištenje automobila izazov je s kojim se suočavaju i drugi napučeni gradovi u svijetu. U svjetlu socijalnog distanciranja kad se ljudi sve više okreću individualnom prijevozu, pitanje javnog gradskog prijevoza je još važnije. Stručnjaci predviđaju da će rasti emisija stakleničkih plinova nastalih u prometu daleko više nego u drugim sektorima, no prijevoz se često zanemaruje kad se govori o klimatskim planovima koji se uglavnom fokusiraju na smanjenje emisije ugljika kod proizvodnje struje.

Mnogi u glavnom gradu Kostarike bore se za zeleniji i ljepši grad. Nakon desetljeća kampanje biciklista, na ulicama su se počele pojavljivati staze, a postoji i težnja da se napravi mreža biciklističkih ulica. Od početka izolacije zbog korone biciklisti su također češće vozili, a trgovci su izvijestili da je porasla prodaja bicikala.

 
 
 <