U aplikaciji DonatQR mobitelom se skenira kod koji otkriva želju djeteta. Tim koji ju je osmislio, organizirao je i humanitarnu akciju u kojoj su ljudi u Splitu mogli darivati djecu
Našom aplikacijom daruju se mališani, a treba skenirati kod
Dok su Splićani spavali, grad su preplavili QR kodovi s dvije poruke: "Budi glavni lik nečije božićne bajke" i "Ovog Božića postani nečiji superheroj".
POGLEDAJTE VIDEO (Gigantsko božićno drvce ljubavi: Bračni par za prvi zajednički Božić 1978. zasadio jelu):
Pokretanje videa...
Za razliku od ostalih kampanja ovdje se ne radi o nekoj vrsti gerila marketinga već o humanitarnoj akciji prikupljanja Božićnih poklona djeci iz Dječjeg doma Maestral Split i podružnici Miljenko i Dobrila u Kaštel Lukšiću.
Rasi se o Startup-u mlade ekipe koju čine Veselko Sprčić, Marija Domikulić, Michael Freer, Josip Bartulović, Adriano Dijan i Matej Kožica. Oni su svoju priču i poznanstvo započeli unatrag devet mjeseci na natjecanju Hack4Split.
- Potaknuta situacijom nakon potresa u Petrinji i zbunjujuće situacije u vezi doniranja humanitarnih potrepština, upitala sam se zašto ne postoji neki sustav koji bi sve to olakšao, koji je transparentan i koji bi jednostavno ljude i potaknuo na samo doniranje jer je interaktivan - započela je razgovor Marija Domikulić, diplomirana ekonomistica financijskog menadžmenta s Ekonomskog fakulteta u Splitu i idejna začetnica ove priče.
Hack4Split projekt je Studentskog poduzetničkog inkubatora splitskog Ekonomskog fakulteta, a cilj je rješavanju društvenih problema te osmišljavanju društvenih inovacija u skladu s UN-ovim ciljevima održivog razvoja. Problem koji su oni uzeli u koštac je doniranje točnije njegova transparentnost.
- S tom idejom sam se prijavila na Hack4Split u organizaciji Studentskog poduzetničkog inkubatora pri Ekonomskom fakultetu u Splitu i oni su me tamo povezali s četiri krasna mladića s FESB-a koji su mi pomogli u realizaciji ideje. Tu smo imali i našeg mentora Michaela Freera koji se nedugo nakon i priključio timu i tako je nastao DonatQR – nastavlja Marija dodajući da su i na tom natjecanju bili izrazito uspješni te su dobili nagradu za timski rad.
Njihov mentor na natjecanju bio je Michael Freer iz Velike Britanije koji je svoj novi dom pronašao u Dalmaciji, a direktor je društvenog poduzeća Ensoco, čija je djelatnost pružanje konzultantske usluge u pokretanju društvenih poduzeća i društveno odgovornih i okolišnih projekata. Michael je dugi niz godina aktivan u mnogim udrugama za djecu i mlade u Splitu, a ima jednu posebnu poveznicu sa Dječjim domom Miljenko i Dobrila u Kaštelima. Naime, već dvije godine tamo volontira i podučava djecu engleski pa su oni bili sasvim logičan odabir za prvu humanitarnu akciju.
Istaknuli su transparentnost i stigmu u Hrvatskoj kao jedan od velikih problema prilikom doniranja.
- Poanta svega ovoga je transparentnost, a i stigma je česta kod nas da sav novac koji se donira u većini slučajeva završi kod neke treće osobe. Ne kažem da je to istina, ali se prikuplja izrazito neorganizirano – rekao je Veselko uz primjer Petrinje gdje su dolazile stvari koje ljudima nisu bile ni potrebne, a dok je drugih nedostajalo. Naglašava kako njihova aplikacija pruža upravo uvid u ono što je potrebno ljudima.
Na Svetog Nikolu organizirali su humanitarnu akciju u City Centar One u Splitu, gdje su postavili svoj skromni stol i dva velika banera u svrhu testiranja aplikacije DonatQR, ali i kako bi napravili jednu lijepu gestu za djecu.
Veselko Sprčić jedan od web developera ove aplikacije objasnio nam je kako je to sve izgledalo.
- Svaki QR kod predstavlja jedno dijete iz Doma Maestral ili Miljenko i Dobrila iz Kaštela i tu vidite njegovu želju za Svetog Nikolu koja je uglavnom do 200 kuna. Nakon toga odete prošetate po centru kupite poklon djetetu, donesete ga nama mi ga upakiramo dok vi pišete poruku djetetu, a dan kada dijete dobije poklon na mailu očekujete malenu poruku zahvale – objasnio je Veselko ovaj personalizirani način doniranja.
- Iskreno jako sam zadovoljna odazivom na cijelu ovu humanitarnu akciju prikupljeno je dosta više poklona nego što smo očekivali. Djeca će svakako dobiti ono što su zaželjeli, a čak i više s obzirom na to da su ljudi i dalje kupovali i donosili nam. Mi smo sve odmah nakon akcije dostavili u dječji dom, da ujutro djeca kada se probude imaju svoje poklone – rekla je Marija i dodala da je neka procijenjena vrijednost donacije danas je oko 10 tisuća kuna.
Otkrili su nam da sve neće stati na ovome već da planiraju i proširenje.
- Planiramo se proširiti na trgovačke lance koji ulažu u društveno odgovorno poslovanje. Oni će moći koristiti našu aplikaciju te omogućiti doniranje u svojim trgovinama – objašnjava Michael te ističe kako postoji poslovni model za implementaciju ovog Startup-a.