Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Nova kampanja 'Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne'

Nova kampanja 'Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne'

Grupacija proizvođača piva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori u suradnji s najvećim trgovačkim lancima u Hrvatskoj provodi kampanju 'Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne' podizanja svijesti o opasnostima maloljetničke konzumacije alkohola

VIDEO

Započelo je novo izdanje društveno odgovorne kampanje 'Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne' koju Grupacija proizvođača piva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori redovno provodi od 2015. godine. Riječ je o nacionalnoj kampanji čiji je cilj podizanje svijesti javnosti, osobito trgovaca, ugostitelja te roditelja tinejdžera, o štetnosti maloljetničke konzumacije alkohola, a provodi se u suradnji s trgovačkim lancima u Hrvatskoj, uključujući Studenac, Konzum, Kaufland, METRO i SPAR.

U više od tisuću prodavaonica partnera diljem Hrvatske tijekom studenoga bit će postavljeni edukativni plakati i naljepnice kampanje koji pozivaju na dosljednu primjenu zakona o zabrani prodaje i posluživanja alkohola maloljetnicima.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

01:19

Kako bi stekli bolje uvide u navike mladih, tvrtka Valicon tijekom kolovoza je za Grupaciju proizvođača piva provela istraživanje o pripadnicima generacije Z (obuhvaćeni su samo pripadnici stari 13-17 godina) i njihovim navikama tijekom slobodnog vremena, kako se druže i što za njih znači druženje te kakav odnos imaju prema alkoholu.

Ronaldo ima starijeg brata koji se borio s ovisnošću: 'Nudio je pomoć i ocu, ali on nije htio...'
Ronaldo ima starijeg brata koji se borio s ovisnošću: 'Nudio je pomoć i ocu, ali on nije htio...'

Dobiveni rezultati pokazali su kako 93% mladih želi razgovarati o alkoholu s roditeljima te da im otvoreni razgovori o rizicima i odgovornom konzumiranju mogu pomoći pri donošenju informiranih odluka i postavljanju vlastitih granica.

Važan je i utjecaj okoline - 72% mladih smatra da je važno uklopiti se u društvo u kojem se kreću, pa rjeđe konzumiraju alkoholna pića ako ne pije njihovo društvo, njih 63% smatra da je moguće zabaviti se i bez alkohola, a gotovo polovica mladih smatra da biti pijan uopće nije cool.

- Ohrabruje podatak da mladi u doista velikom broju, kad je u pitanju alkohol, žele razgovarati s roditeljima te da im je roditeljsko mišljenje važan putokaz u formiranju vlastitih stavova. Kao Grupacija proizvođača piva, već godinama nastojimo doprinijeti u rješavanju problema maloljetničke konzumacije alkohola. I ove godine podršku nam je pružilo pet velikih trgovačkih lanaca koji su u svojim prodavaonicama istakli poruke o odgovornosti cijelog društva kad su u pitanju maloljetnici i alkohol. U suradnji s udrugom 'Ti si OK' dodatno smo oplemenili sadržaj internetske stranice Uključi savjest kako bismo roditeljima i svima kojih se tiče ova tema dali još više korisnih informacija - istaknula je Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Grupacije proizvođača piva pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Komunikacija roditelja s tinejdžerima o alkoholu izuzetno je važna
Komunikacija roditelja s tinejdžerima o alkoholu izuzetno je važna

I ove godine kampanju će podržati sociolog Bruno Šimleša, također roditelj, koji će na svojim društvenim mrežama podijeliti i roditeljska iskustva, poput toga kako i kada je o ovoj temi razgovarao sa svojom kćeri, dok će socijalna pedagoginja Sonja Jarebica iz udruge Ti si OK, osnovane s ciljem pružanja psiho-socijalne i pedagoške pomoći djeci i mladima sa smetnjama i poremećajem u ponašanju, svojim aktivnostima dodatno naglasiti važnost roditeljske edukacije o odnosu mladih prema alkoholu kako bi svojoj djeci uvijek mogli pružiti podršku u svim izazovima, a pogotovo kada je u pitanju alkohol.

Zagrepčanin rekorder Martinja. Imao je 3,69 promila. Slovenac u Međimurju imao 3,05 promila
Zagrepčanin rekorder Martinja. Imao je 3,69 promila. Slovenac u Međimurju imao 3,05 promila

- Većina mladih prevlada adolescentsko doba bez posljedica, ali za dio njih to je razdoblje brojnih kriza identiteta, što može dovesti do ozbiljnih problema. Pojava pesimizma, nesigurnosti, straha, brige i napetosti predstavljaju opasnosti i mogu rezultirati rizičnim ponašanjima, među koja spada i konzumacija alkohola. U traženju uzbuđenja, traganju za ugodom, zabavom, prevladavanjem dosade, željom za afirmacijom u društvu, skloni su rizičnim ponašanjima, što vodi k eksperimentiranju ili umjerenoj konzumaciji alkohola, a to može biti i prvi korak ka kasnijem razvoju ovisnosti o alkoholu. Upravo stoga su važne kampanje kakva je 'Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne', koja osvješćuje važnost odraslih za brigu, podršku i pomoć mladima - rekla je Sonja Jarebica, socijalna pedagoginja.

Svi posjetitelji internetske stranice kampanje tijekom studenoga će potpuno anonimno moći postaviti pitanje stručnjakinji, socijalnoj pedagoginji Sonji Jarebici, o temama vezanima uz odgoj i konzumaciju alkohola djece i mladih. Odgovori na najčešća pitanja bit će objavljeni na istoj stranici tijekom studenog.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Ovo su radna vremena trgovina i šoping centara ove nedjelje
DETALJAN VODIČ

Ovo su radna vremena trgovina i šoping centara ove nedjelje

Radno vrijeme trgovina i trgovačkih centara nedjeljom: trgovine smiju raditi 16 nedjelja u godini. Trgovci odlučuju koje nedjelje su radne, a vodič s radnim vremenom svih dućana pogledajte ovdje

Veliki tjedni horoskop: Rak bi trebao paziti što potpisuje, a Ovna očekuje puno strasti
OD 28.4. DO 4. 5. 2024.

Veliki tjedni horoskop: Rak bi trebao paziti što potpisuje, a Ovna očekuje puno strasti

Osamljene Djevice će biti nagrađene pojavom srodne duše koja će samozatajno osvojiti njihova srca. Strijelac će se suočiti s neplaniranim obavezama i povećanom odgovornošću
Ajmo, znalci! Tko može riješiti svih 25 pitanja na ovom kvizu?
25 PITANJA

Ajmo, znalci! Tko može riješiti svih 25 pitanja na ovom kvizu?

Samo za čitatelje 24sata donosimo zabavan i izazovan kviz od 25 pitanja u kojem se testira vaše znanje iz filma, zemljopisa, povijesti, glazbe...