Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
31 komentara

Oprez! 4 prehrambene navike koje ubijaju ljude diljem svijeta

Umjesto da se s vremenom smanjuje, smrtnost povezana sa lošom prehranom se u 21. stoljeću drastično povećala. U svijetu je tako samo u 2017. 11 milijuna smrti povezano s lošom prehranom

Internet
Foto: Internet
31 komentara

U medicinskom časopisu The Lancet objavljeno je šokantno novo izvješće koje tvrdi da je čak petina smrtnih slučajeva diljem svijeta povezana s lošom prehranom; samo je u SAD-u u 2017. potvrđeno 11 milijuna smrtnih slučajeva povezanih s lošom prehranom, a 'top' tri bolesti koje su ih uzrokovale su kardiovaskularne bolesti, karcinomi i dijabetes tipa 2. 

POGLEDAJTE VIDEO (namirnice koje ometaju san):

Iako su se stope smrtnosti od raka, na primjer, smanjile i za muškarce i za žene od 1999. do 2015. godine, novo je izvješće pokazalo da se stopa smrtnih slučajeva povezanih s prehranom povećala: u SAD-u je npr. 1990. godine iznosila samo 8 milijuna, naspram današnjih 11 milijuna ljudi. 

U ZDRAVOM TIJELU ZDRAVI DUH Hodanjem i trčanjem do sreće i boljeg sna: Odmah se pokrenite

Evo što izvješće kaže, koje su najveće greške u prehrani zbog kojih se povećala smrtnost povezana sa prehranom:  

Nedovoljno orašastih plodova i sjemenki

Foto: Dreamstime

Najveći nedostaci u optimalnom unosu zabilježeni su za orašaste plodove i sjemenke, navodi se u priopćenju, a pokazalo se da unesemo samo 12 posto preporučene dnevne doze. Studija kaže da bi idealno bilo 21 gram dnevno, a prosječni je unos svega 3 grama dnevno. Naime, orašasti su plodovi izvrstan izvor proteina, vlakana, zdravih masti i vitamina.

- Umjesto da jedete hranu s nezdravim zasićenim mastima, pokušajte ju zamijeniti sa šakom orašastih plodova - preporučuju iz Mayo Klinike. 

Premalo mlijeka

Fresh cow's milk. | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Prema novoj studiji, dnevno unesemo u prosijeku 16 posto preporučene količine mlijeka (idealno bi bilo 435 grama u danu).

Konzumiranje punomasnog mlijeka i drugih punomasnih mliječnih proizvoda povezano je s manjim rizikom od pretilosti. Osim toga, punomasno mlijeko može djeci pomoći da učinkovitije apsorbiraju vitamin D, a opće je poznato da je usko povezano s jačim kostima.

Premalo cjelovitih žitarica

Foto: Dreamstime

Njihov je prosječni unos prema ovoj studiji 29 grama u danu, a idealno bi bilo unijeti 125 grama dnevno.

Konzumacija dovoljne količine cjelovitih žitarica usko je povezana sa smanjenjem rizika od srčanih bolesti, boljim zdravljem probavnog sustava, i pomoći u kontroli težine. 

Cjelovite žitarica su inače smeđa riža, ječam, zob, a puni su ih kruh od cjelovitog pšeničnog zrna, tjestenina od cjelovite pšenice i kokice.

Popcorn ULJE I ZAČINI Kokice mogu biti jako zdrava grickalica? Ovisno o pripremi...

Previše soli, slatkih pića i obrađenog mesa

Vjerojatno ste čuli za brojne posljedice pijenja previše slatkih i gaziranih sokova, a neke od njih su povećanje tjelesne težine, dijabetes i propadanje zuba. Povezuje ih se i s moždanim i srčanim udarom, demencijom i povećanjem težine. Previše natrija pak može uzrokovati visoki krvni tlak i srčani udar, a prerađeno meso može povećati šanse za dijabetes, bolesti srca i neke vrste raka.

POKAZALA SVE: Slavna ljepotica osvanua gola u novinama

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message