Lifestyle

Komentari 1

Ova zimska hrana ima najveći učinak na 'bildanje' imuniteta

Ova zimska hrana ima najveći učinak na 'bildanje' imuniteta

Hladne zimske temperature ne znače da se ne može jesti svježa hrana, a najbolji su odabir sezonsko voće i povrće poput kupusa, cvjetače, kivija, kruški ili citrusa

Iako se bliži kraju, zima još nije završila, a da bi u proljeće ušli s imunitetom na najvećoj razini te smanjili šanse pobolijevanja svih ukućana, pokušajte ove dostupne i zdrave namirnice što više uvrstiti na svoj jelovnik.

POGLEDAJTE VIDEO:

Citrusi

Svježe i sočno citrusno voće na vrhuncu je svoje sezone u zimskim mjesecima. Kombinacija flavonoida, koji pomažu u borbi sa slobodnim radikalima te obilje vitamina u grejpu, naranči, mandarinama, limunu i limeti, čine ih najboljim saveznikom imuniteta. Osim toga, oni djeluju kao prevencija malignih bolesti te usporavaju proces starenja organizma.

Zimsko povrće

Povrće poput repe, pastrnjaka, peršina i korijena celera raste ispod zemlje, gdje apsorbiraju minerale iz tla. Sadrže prirodna eterična ulja, flavonoide te obilje vitamina C, A i K. Studije pokazuju da najveću ulogu imaju u zaštiti dišnog sustava, pa djeluju kao prevencija raka pluća, astme i alergija.

Čičoka

Ova gomoljasta biljka već je godinama na listi najzdravijih namirnica svijeta, a raste u Sjevernoj Americi. Može se jesti svježa i skuhana, a u receptima može poslužiti kao zamjena za krumpir. Bogata je kalijem i fosforom te vitaminima B skupine, ali je i izvor aminokiselina koje tijelo ne može proizvesti. Služi kao prevencija kod dijabetesa, probavnih problema i bolesti te povišenog krvnog tlaka.

Kruške

Ovo slatko i sočno voće uzgaja se već 3000 godina, a služi kao prirodan izvor energije zbog obilja prirodnog šećera i vitamina B, kao i prirodnih vlakana. Najbolje ih je jesti svježe, mada se u zimskom razdoblju često pripremaju u kompotima. Pomažu u regulaciji krvožilnog sustava, snižavanja tlaka i smirivanja aritmije srca. Kruška je ujedno i jedino voće koje ne izaziva alergije.

Cvjetača

Cvjetača ili karfiol povrće je osobito popularno u Europi i Dalekom istoku, gdje se odavno koristi kao prevencija raka. Sadrži tek 25 kcal na 100 g, a bogata je folnom kiselinom, vitaminom C i K. Najbolji način pripreme je na pari, a može se peći na ulju, miješati s drugim povrćem u složencima, kuhati u juhi ili pripremati u pećnici. Novija istraživanja pokazuju da je osobito korisna za pušače, jer fitonutrijenti iz nje smanjuju rizik od karcinoma pluća.

Kivi

Ovo tropsko voće potječe iz Kine, a odlična je izvor dijetalnih vlakana, vitamina i minerala. Zbog kombinacije malog broja kalorija i visoke nutritivne vrijednosti nazivaju ga supervoćem, a studije pokazuju da služi kao prevencija raka debelog crijeva. Osim toga, kivi smanjuje rizik od makularne degeneracije te pomaže u regulaciji šećerne bolesti.

Kupus

Bez obzira radi li se o svježem ili ukiseljenom, crvenom ili zelenom, kupus je odavno poznat kao zaštitnik zdravlja. Dobar je izvor bjelančevina, željeza, biljne masti te vitamina. Zahvaljujući antioksidansima koje sadrži, djeluje preventivno od gihta, ekcema, bronhitisa, anemije i povišenog kolesterola

 

Najčitaniji članci