Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Ovih devet znakova ukazuje na to da ste emocionalno iscrpljeni

Ovih devet znakova ukazuje na to da ste emocionalno iscrpljeni
4

Svakodnevni stres je normalna pojava, no s vremenom može ostaviti traga na vama. Bilo da imate problema kod kuće ili na poslu, dugotrajan osjećaj beznađa i iscrpljenosti može izazvati emocionalno sagorijevanje

Dr. Lalitaa Suglani, psihologinja iz Birminghama bavi se temama mentalnog zdravlja i otkriva devet znakova emocionalne iscrpljenosti - od tjeranja drugih do osjećaja neispunjenosti i stalne napetosti.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa ...

Josip Lopižić 01:57

Emocionalna iscrpljenost se razlikuje od svakodnevnog stresa

- Svakodnevni stres i tjeskoba su normalni, ali s vremenom kronični stres može ostaviti trag na vašem tijelu. Emocionalna iscrpljenost uzrokovana je dugim razdobljem stalnog životnog stresa, bilo osobnog stresa kod kuće ili stresa povezanog s poslom - kaže Lalitaa i dodaje da ono što izaziva emocionalnu iscrpljenost nije isto kod svakoga te se zapravo razlikuje od osobe do osobe, prenosi Daily Mail.

Ono što bi moglo biti stresno za jednu osobu, može biti potpuno podnošljivo za drugu, naglasila je.

Prvi od devet znakova emocionalne iscrpljenosti jest da sve što radite činite 'na silu'. Daljnji znakovi su izoliranje i odgurivanje ljudi od sebe i osjećaj neispunjenosti.

Ove navike govora tijela će vam pomoći da postanete uspješniji
Ove navike govora tijela će vam pomoći da postanete uspješniji

Dodatni znakovi uključuju teškoću koncentracije ili pažnje, čest osjećaj razdraženosti kao i nedostatak motivacije i svrhe, odnosno osjećaj 'praznoće'.

Također, tu spada i neočekivani plač, osjećaj svladanosti i tjeskobe, nestrpljivost, i nedostatak suosjećanja.

Emocionalno izgaranje 

Prema psihologinji, emocionalna iscrpljenost je 'jedan od znakova izgaranja'. Međutim, ne znači da je izgaranje neizbježno.

- Unošenje malih promjena u dnevne navike može pomoći u upravljanju simptomima i spriječiti emocionalno sagorijevanje - ističe ona.

Psihologinja, o tome kako upravljati emocijama, napominje da je važno da oni koji se bore potraže pomoć. 

- Emocionalna iscrpljenost, osjećaj beznađa i nedostatak životne svrhe mogu biti porazni i nikad nije prekasno potražiti pomoć - naglašava Lalitaa. 

Ovih devet znakova ukazuje na emocionalnu iscrpljenost:

  • 1. Sve što radite je 'prisilno'.
  • 2. Izolirate se gurajući ljude od sebe.
  • 3. Ne osjećate se ispunjeno.
  • 4. Teško vam je koncentrirati se ili obratiti pažnju.
  • 5. Često se osjećate razdraženo.
  • 6. Nedostaje vam motivacije i svrhe i osjećate se prazno.
  • 7. Neočekivano počinjete plakati.
  • 8. Osjećate se preopterećeno i tjeskobno.
  • 9. Nestrpljivi ste s drugima i može vam nedostajati suosjećanja.
Otkrijte jeste li doista prestrogi prema sebi i zašto to radite
Otkrijte jeste li doista prestrogi prema sebi i zašto to radite