Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
10 komentara

Ovo su znaci da vam nedostaje vitamina: Perut, umor, grčevi

Postoji niz različitih simptoma koji upućuju na manjak određenih vitamina ili minerala u organizmu. Neprestan osjećaj umora upućuje na nedostatak vitamina D, a modrice na nogama nedostatka vitamina C

Foto: Dreamstime

Najčešće je dovoljno staviti naglasak na namirnice koje sadrže ono što vam nedostaje ili popiti kuru multivitaminskih pripravaka kako biste riješili problem te spriječili ozbiljnije posljedice za zdravlje. 

Evo nekoliko simptoma koje možete pokušati riješiti na taj način. 

Perut u kosi upućuje na mogući nedostatak omega-3 masnih kiselina.  Ako se počešete po glavi pa vam oko nje polete sitne bijele konfete, odmah ćete pomisliti na perut. Uzrok može biti u gljivicama na vlasištu ili dermatitisu na vlasištu, prevrućem zraku iz fena kojim sušite kosu, neredovitom pranju kose ili lošim preparatima koje pritom koristite, te stresu, ali i u – nedostatku omega 3 masnih kiselina u prehrani, tvrde stručnjaci Wellness centra u Indiani.

Foto: Dreamstime

Osim na tjemenu, taj se nedostatak može pokazati i kroz perutanje kože na laktovima, a možete mu doskočiti tako da barem dva dana tjedno na meni uvrstite ribu. Za zdravu kožu na tjemenu važne su i druge masne kiseline, poput alfa-linolenske kiseline (ALA), koje ima u orasima i lanenim sjemenkama.

Hrana pomaže

Mogući nedostatak vitamina B skupine očituje se u tankoj lomljivoj kosi. Sve što ste čuli o važnosti vitamina B skupine, posebno biotina, za snažnu zdravu kosu je istina. Sadrže ga jaja (žumanjak), orašasti proizvodi (bademi, kikiriki, orasi) cjelovite žitarice, banane, maline, sir, losos, kvasac, avokado, cvjetača, bobičasto voće, riba, mahunarke, gljive.

Foto: Thinkstock

No tanka i krhka kosa može biti povezana i s nedostatkom folne kiseline. Dobar izvor te kiseline su žitarice, pa čak i bijela riža, kao i salata od sirovog špinata ili šalica kuhanih šparoga. 

Ako su vašu kosu pomalo prerano prošarale srebrne niti, provjerite unosite li dovoljno bakra s uobičajenim namirnicama. Bakar igra ulogu u proizvodnji melanina, što kosi daje boju, kaže Olivia Wagner, voditeljica skupine wellness centara u Chicagu.

Navalite na školjke, primjerice kamenice. Dobar izvor bakra su gljive, jetra, bubrezi, meso, borovnice, šljive, trešnje, suho grožđe, grašak, žitarice, masline, sezam te čokolada.

Foto: Dreamstime

Kronični će se umor očitavati zbog nedostatka vitamina D. Ako ste cijelo vrijeme umorni, čak i nakon što se dobro naspavate, to je znak za uzbunu. Moguće je da vam je razina D vitamina opasno niska. Najbolji način da ga nadomjestite je boravak na svježem zraku tijekom sunčanog vremena, i to po mogućnosti bez zaštitnih krema.

Kako biste poboljšali apsorpciju, korisno je uvrstiti u prehranu više mliječnih proizvoda (jogurt) te bademovo i sojino mlijeko. I sardine, kao i gljive uzgojene pod UV svjetlom, mogu biti korisne u borbi protiv umora. A ako se udarite u rub stola i završite s velikim modricama koje teško prolaze, vaš je problem možda nedostatak vitamina C.  

Grčevi u nogama - mogući nedostatak magneziaj ili kalcija

Foto: Dreamstime

Kao elektrolit, magnezij zajedno s kalcijem ima važnu ulogu u kontrakciji mišića. Manjak ta dva vitamina može izazvati grčenje mišića. Preporučuje se pojačati sjemenke bundeve, banane i avokado, koji su bogati magnezijem, te razne vrste zamjenskog mlijeka (primjerice bademovo). Razne vrste sira također su dobar izvor kalcija.

Zatvor - mogući nedostatak magnezija i vlakna

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Zatvor ima barem desetak mogućih uzroka, a među njima je i nedostatak vlakana te magnezija. Činjenica je da odrasli ljudi u prosjeku unose premalo magnezija, koji ima ulogu u pomicanju stolice kroz crijeva. Uz namirnice koje sadrže magnezij, pomoći si možete i uzimanjem magnezijeva citrata od 120 mg dok se stanje ne poboljša. No ne zaboravite na vlakna. Dobar izbor su leća, brokula i jabuke.

Crte na noktima - neadekvatna želučana kiselina

Foto: Dreamstime

Neadekvatna kiselina želuca nije povezana s nedostatkom vitamina, ali može utjecati na apsorpciju hranjivih tvari, vitamina i minerala iz namirnica koje unosimo. Smatra se da može pomoći unos vode sa žlicom jabučnog octa uz obrok, a ako je potrebno, u ljekarni možete nabaviti i neki probavni enzim. Dobra je vijest da oboje pomaže spriječiti nadutost nakon jela.

Stres i modrice na nogama - mogući nedostatak vitamina C

Modrice na nogama mogu upućivati na nedostatak vitamina C. Taj vitamin pomaže u stvaranju kolagena, koji je uključen u stijenke krvnih žila. Modrice mogu biti znak oslabjelih kapilara.

Foto: Dreamstime

Stres utječe na apsorpciju vitamina C te ga može nedostajati čak i ako imate osjećaj da jedete raznoliku hranu. Jagode, brokula i mango sadrže više vitamina C nego limun ili naranča.

Ispucale usne - mogući nedostatak vitamina B12

Foto: Dreamstime

Ako vašem organizmu nedostaje vitamina B12, možda ćete primijetiti lezije ili napukline u ustima ili pukotine na stranama usana. Kako biste riješili taj problem, uvedite u prehranu više mesa (posebno pileća prsa), te jetru, ribu, morske plodove, jaja, ali i sir, mlijeko te mliječne proizvode.

Pureća koža - nedostatak vitamina A i cinka

Ako vam ruke nisu super glatke, nego po koži imate sitne prištiće koji podsjećaju na pureću ili guščju kožu, ali vas ne svrbe, moguće je u pitanju stanje koje se naziva keratosis pilaris, što može biti posljedica manjka cinka i vitamina A u organizmu.

Foto: Thinkstock

Oba vitamina vitalna su za zdravlje kože i igraju ključnu ulogu u zarastanju rana. Cink ćete nadomjestiti ako povećate unos peradi, humusa i sjemenki bundeve, dok vitamina A ima u ulju riblje jetre, životinjskoj jetri, jajima, mlijeku i mliječnim proizvodima te slatkom krumpiru.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message