Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
15 komentara

Pazite što pijete za blagdane: Najviše kalorija je u koktelima

Već čašom zaslađenog voćnog soka unosi se više kalorija nego jednim međuobrokom, a s alkoholnim pićima taj broj vrlo lako vrtoglavo raste. Za odrasle je preporučeni dnevni unos 2000 kalorija

Dreamstime
Foto: Dreamstime
15 komentara

Popijete li dvije čaše crnog vina od 2 decilitra uz obrok, unijet ćete oko 320 dodatnih kalorija, kaže dr. sc. Jasenka Gajdoš Kljusurić, profesorica na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu u Zagrebu.

POGLEDAJTE VIDEO:

[video: 1202536 / Specijal o pićima koja debljaju. Litra piva ima kalorija kao prosječni ručak. Najviše kalorija ima u koktelima.]

Alkohol i sokovi gotovo neprimjetno mogu povećati unos kalorija jer često ne razmišljamo da jednom čašom gaziranog soka unosimo više kalorija nego jednim međuobrokom te energiju koja nam je dovoljna za cijeli dan.

- Ugljikohidrati, masti, bjelančevine i alkohol osiguravaju određenu količinu energije, odnosno kalorija, po gramu. Jedan gram ugljikohidrata i bjelančevina osigurava 4 kalorije energije, jedan gram masti 9 kalorija, a alkohol 7 kalorija po jednom gramu. Dnevno bi se trebalo unijeti od 20 do 35 posto masti od cjelokupnog unosa kalorija u danu. Preporučeni unos za slabo aktivnog odraslog čovjeka je 2000 kalorija na dan, što znači da bi unos masti trebao biti između 44,5 do 78 grama na dan - napominje dr. Gajdoš Kljusurić.

SAMO UMJERENO! Blagdanski kalorijski vodič: Za Božić i Novu dobijemo pet kila

Posebnu pozornost treba obratiti na unos šećera, koji se često dodaje raznim napicima.

- Žene bi trebale unositi najviše 24, a muškarci 36 grama šećera na dan. Odnosno, žene ne bi trebale na dan pojesti više od šest čajnih žličica šećera, a muškarci devet jer jedna čajna žličica sadrži oko četiri grama šećera. Što znači da ste, ako ste ujutro popili kavu s dvije žličice šećera, već unijeli od osam do deset grama šećera - upozorava dr. Gajdoš Kljusurić i dodaje:

Kupovne sokove najbolje je zamijeniti svježe cijeđenima koje ste sami pripremili kod kuće. Za proizvodnju jedne čaše voćnog soka potrebno je mnogo voća, pri čemu ćete dobiti puno više šećera u jednoj čaši nego da ste pojeli cijeli plod, pojašnjava sugovornica.

Kalorije u pićima:

>>> Bijelo vino - 1,5 dl = 145 kcal

vino | Autor: Tomislav Miletic/PIXSELL Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Najbolje ga je pomiješati s vodom jer ona nema kalorija, a istodobno ćete smanjiti unos kalorija iz vina jer ćete jednu čašu ‘popuniti vodom’, ne samo vinom.

>>> Crno vino - 1,5 dl = 150 kcal

Čaša crnog vina pomiješana s pićem od kole, odnosno bambus, povećat će unos kalorija na oko 255 po jednoj čaši.

>>> Likeri - 30 ml = 100 kcal

Izrazito su kalorični. Za blagdansku zdravicu bolje ih je zamijeniti rakijom koja u 30 mililitara ima od 45 do 80 kalorija.

>>> Gazirana pića - 2,5 dl = 105 kcal

Sadrže više od 30 različitih aditiva, od boja, konzervansa i zaslađivača, do kofeina...

>>> Martini - 75 ml = 161 kcal

Foto: Themoviedb.org

Izbjegavajte martini sa šećerom jer ćete unijeti dodatnih 10 kalorija.

>>> Piva - 5 dl = 215 kcal

Litra ili dvije krigle piva sadrže 430 kalorija, što je jednako broju kalorija koje čovjek unese u 
jednom ručku.

>>> Vruća čokolada - 1,5 = 125 kcal

Izrazito je kalorična, pa ju je najbolje izbjegavati ili je piti bez šećera, šlaga i čokoladnih mrvica koje neprimjetno povećavaju kalorije.

>>> Šampanjac - 2,5 dl = 105 kcal

Foto: Dreamstime

Boca šampanjca ima jednako kalorija kao šest kriški kruha od cjelovitog pšeničnog zrna, što znači da uz ručak birate ili kruh ili šampanjac.

Njima ne trebate previše vjerovati: Ovi horoskopski znakovi su najviše dvolični i tračaju koga stignu!

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message