Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
3 komentara

Preduhitrite zimsku depresiju: Družite se s ljudima, vježbajte

Potreba za više sati sna, otežano buđenje i povećan apetit mogu značiti da bolujete od Sezonskog afektivnog poremećaja. Još neki simptomi su i nezainteresiranost za druženja i vođenje ljubavi

Foto: Dreamstime
3 komentara

Tijekom zimskih mjeseci nije čudno da se većina ljudi osjeća bezvoljno jer vrijeme postaje sve tamnije i noći postaju sve dulje. Liječnik Arun Thiyagarajan tvrdi da oni koji pate od pada raspoloženja u isto doba godine svake zime zapravo mogu patiti od Sezonskog afektivnog poremećaja.

POGLEDAJTE VIDEO:

Thiyagarajan kaže da se oni koji pate od tog poremećaja, kada se ujutro probude, mogu suočavati s pojačanim apetitom i gubljenjem interesa za svakodnevne aktivnosti poput druženja ili seksa.

No ovaj stručnjak otkrio je i svoje savjete za upravljanje raspoloženjem svake zime, uključujući i izgradnju rutine za nadoknadu druženja s prijateljima i provođenja vremena vani, bez obzira na vremenske prilike. Thiyagarajan smatra kako je normalno 'povremeno' se osjećati lošije tijekom zimskih mjeseci.

MALI TEST Život vam je kaos? 8 znakova koji pokazuju da ste anksiozni

- Kad noći počnu biti duže i temperatura padne, povremeno se možete osjećati slabije raspoloženima nego inače - objašnjava i dodaje da ako otkrijete kako se svake zime osjećate slabije raspoloženima, to može biti znak Sezonskog afektivnog poremećaja (SAP-a).

Istaknuo je i druge simptome, poput potrebe za više spavanja i otežano buđenje, a ako u tom periodu imate i povećan apetit također može značiti da bolujete od SAP-a. Ukazao je na žudnju za namirnicama koje sadrže šećer, osjećaj neprestane tjeskobne i rastrojenosti, te gubljenje interesa za svakodnevne aktivnosti, poput druženja i seksa kao jasne simptomi simptome ove bolesti.

Ako ste se pronašli u opisu ove bolesti i njezinim simptomima, evo što možete učiniti da ju pobijedite:

1. Izađite van

Dreamstime | Autor: Dreamstime Foto: Dreamstime

Iskoristite vrijeme vani po danjem svjetlu, to je od vitalnog značenja, bez obzira koliko vam je teško pomaknuti se s mjesta i izaći na svjež zrak.

- Iako se izlazak van može činiti kao posljednja stvar koju želite raditi, korisno je iskoristiti što je moguće više vremena vani na dnevnom svjetlu - tvrdi Thiyagarajan. Nije važno je li vrijeme vani tmurno ili vlažno jer vitamin D od sunca dopire i kad je ono iza oblaka, što doprinosi boljem raspoloženju.

POKAZALA STUDIJA Nema žurbe: Ljudi koji često kasne, zdraviji su i dulje žive

2. Nahranite svoje tijelo

Thiyagarajan je također ukazao i na važnost unošenja dobre prehrane u organizam, bez obzira za čime žudite.

- Iako možda žudite za ugljikohidratima i poslasticama, jako je važno da jedete pomalo i često, i to sve vrste hrane, ne samo ugljikohidrate. Tako uravnotežena prehrana daje vašem tijelu sve hranjive tvari potrebne za pravilno funkcioniranje - savjetuje. Također, ne zaboravite piti puno vode jer će to pomoći da zadržite energiju.

Foto: Dreamstime

3. Vježbajte

Redovito vježbanje također je važno ako želite pobijediti zimsku depresiju. Velika prednost kod vježbanja je oslobađanje endorfina kada postanete aktivni. Endorfini su hormoni za jačanje raspoloženja i mogu pomoći u borbi protiv simptoma depresije.

OPREZNO! Stiže nagla promjena vremena: Češći su moždani i srčani udari

4. Družite se sa prijateljima i obitelji

Isto tako, druženje s prijateljima i obitelji može napraviti ogromnu razliku kod ovakvog stanja. Ako osjećate simptome ove bolesti, vjerojatno ćete teško pronaći motivaciju da stupite u kontakt s prijateljima i obitelji kako biste dogovorili planove za druženje.

Group of friends eating at a restaurant | Autor: monkeybusinessimages Foto: monkeybusinessimages

Možete napraviti kalendar sastanaka i druženja tijekom cijele godine, koje onda možete lako održati tijekom zimskih mjeseci.

Neka druženja s obitelji i prijateljima budu ključna u planiranju svakog vašeg tjedna tijekom cijele godine. Možete ih pojednostaviti koliko god želite, to čak može biti i šetnja ili razgovor putem telefona, piše Daily Mail.

POGLEDAJTE NOVI SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message