Lifestyle

Komentari 1

Rekli su 'ne' naftnim tvrtkama: Oni sprečavaju klimatske akcije

Rekli su 'ne' naftnim tvrtkama: Oni sprečavaju klimatske akcije

Priznaju da će to biti udarac na financije. Naime, Guardian Media Grupi zarada od oglašavanja čini 40 posto prihoda i važna je stavka u financiranju novinarskog posla u Guardianu i Observeru

The Guardian više neće prihvaćati reklame od naftnih i plinskih kompanija, postajući tako prva velika svjetska novinska organizacija koja je usvojila izravnu zabranu uzimanja novca od tvrtki koje izvlače fosilna goriva, stoji u njihovoj objavi.

Kažu da neće oglašavati niti jednu tvrtku koja je uključena u vađenje fosilnih goriva, uključujući najveće svjetske zagađivače. Na taj potez odlučili su se, kažu, zbog klimatskih promjena.

TREBA VIDJETI:

- Naša se odluka temelji na višedesetljetnim naporima mnogih u toj industriji da spriječe smislene klimatske akcije vlada širom svijeta - izjavili su čelnici te britanske medijske kuće, izvršna direktorica Anna Bateson i glavni direktor za prihode Hamish Nicklin.

Spomenuli su kako aktivisti za zaštitu okoliša već duže upozoravaju kako takve kompanije plaćaju vrlo skupe reklame da bi se prikazivale u boljem svjetlu - ističu ulaganja u obnovljive izvore energije, a u isto vrijeme zarađuju bogatstvo na fosilnim gorivima.

Čelnici Guardiana pozvali su ostale medijske kuće da slijede njihov primjer i zabrane reklame tog tipa. Priznali su da će im ova odluka kratkoročno otežati poslovanje jer prihodi od reklama su veliki dio njihove zarade. Svjesni su da će to biti veliki financijski udarac, no uvjereni su kako je ta odluka dugoročno bolja opcija od zarade.

Naime, Guardian Media Grupi zarada od oglašavanja čini 40 posto prihoda i važna je stavka u financiranju novinarskog posla u Guardianu i Observeru.

Otkrili su i kako su neki čitatelji tražili da se iz oglašavanja izbace proizvodi vezani za fosilna goriva, poput automobila, no to je, naglasili su, financijski neodrživo.

- Stopiranje takvih oglasa bio bi težak financijski udarac koji bi nas mogao prisiliti na značajne rezove u novinarstvu Guardiana i Observera u cijelom svijetu - rekli su i dodali kako se nadaju da će ih čitatelji podržati. Smatraju da budućnost oglašavanja leži u izgradnji povjerenja sa potrošačima i iskazivanju istinske predanosti pravim vrijednostima.

Greenpeace, jedna od vodećih nevladinih organizacija za zaštitu okoliša, njihovu odluku je pozdravio. Rekli su kako je to prijelomni trenutak i vrlo hrabar potez.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Najčitaniji članci