Radi se o kreaciji koju je Sarah Jessica Parker nosila u seriji Seks i grad, a onda i u istoimenom filmu. Ima karakterističan uzorak medijskih natpisa s naslovima i pripadajućim tekstovima
Slavna Dior haljina s motivom novina prodana je na aukciji za vrtoglavo visoku cijenu
Diorova 'novinska' haljina koju je dizajnirao John Galliano jedna je od kreacija koje su postale simbol slavne serije. Kreacija je nastala 2000. godine te se proslavila u garderobi lika Carrie, koja je u to doba postala top serija za modne trendove i stilove. Sve što je Carrie nosila, postalo je svjetski hit, a Patricia Field, kostimografkinja serije, od svake je epizode radila modni show.
Na digitalnoj aukciji kuće Bonhams, prije par dana haljina je prodana za oko 116.000 kuna, iako je prva procjena bila tek između 6000 do 7500 kuna. U ponudi su bile i druge kreacije Christiana Diora, no ova novinska haljina bila je daleko najveće iznenađenje.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Inače su Gallianove kreacije bile posebne, u to vrijeme autor je za kuću Dior radio niz teatralnih haljina koje bi završile na crvenom tepihu. Bio je tada vodeći autor koji je odjenuo brojne slavne dame, među njima i Carrie.
Novinska je haljina postala statement i radi prigode u kojoj je Carrie to nosila – kad je htjela dočekati Natashu, suprugu ljubavnika Biga te joj se zapravo htjela ispričati. Iako je isprika bila neuspješna, ta je scena postala jedna od onih koje se pamte. Inače, Galliano je pritom bio inspiriran – beskućnicima koji spavaju na ulicama Pariza. Pritom se divio i plesovima iz dvadesetih godina prošloga stoljeća, kad su se bogataši za zabavu odijevali kao siromasi. Mnogi su kritizirali haljinu upravo radi te inspiracije, no kreacija je ipak postala mega hit.
Ušla je u povijest suvremene mode ne samo radi serije, već i Galliana, stoga nije čudo da je sada postigla tako vrtoglavo visoku cijenu.
Kreacija se pojavljuje i deset godina kasnije, 2010. u sceni u istoimenom filmu.
Dior, Galliano i Carrie učinili su novinski motiv nezaboravnim, no nisu prvi koji su ga koristili. Naime, jedna od prvih koja je nosila sličnu varijantu bila je Matilda Butters, supruga australskog političara, 1886. godine.
Nakon nje, u prvom djelu prošloga stoljeća, su autori Elsa Schiaparelli i Louis Réard predstavili novinski motiv u svijetu mode. Naime, avangardne ideje toga doba vapile su za motivima koji su do tada bili neočekivani, neobični.
1935. Schiaparelli je osmislila bluze i modne dodatke s novinskim isječcima o njoj. Ideja joj je vjerojatno pala na pamet tijekom putovanja u Dansku na odmoru, nakon što je vidjela kako ljudi u Kopenhagenu nose šešire napravljene od novina.
Od tada se trend ciklički oživljavao, postupno reinterpretiran od strane različitih dizajnera kao što su Moschino, Balenciaga, Calvin Klein, Versace, Helmut Lang, Diane Von Fürstenberg i mnogi drugi. I Zara je nedavno imala sličan dizajn.
Najomiljenija varijanta novinske haljine ostaje, međutim, ona Dior by Galliano. Razloga je mnogo, ali jedan od glavnih je - Carrie Bradshaw. Bez obzira na to volite li njezin stil ili ne, kada je riječ o modi, ona je i dan danas jedan od najutjecajnijih likova (ali i cijele SATC TV serije) na filmu i televiziji, a sve što odjene ostavlja trag, piše WWD.