Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

'Svako putovanje prilika nam je da potražimo vintage odjeću'

'Svako putovanje prilika nam je da potražimo vintage odjeću'
1

Njihova ponuda usmjerena je na selektiranu vintage garderobu i modne dodatke, a može se kupiti na sajmovima koje organiziraju, ali su otvoreni i za upite na društvenim mrežama

VIDEO

Second hand Buried Clothes je nastao slučajno, bez velikih programa i planova, 2011. godine predstavljajući produkt ljubavi dviju dugogodišnjih prijateljica, Ane Guzmić i Tene Hasanefendić, prema odjeći iz nekih prošlih vremena.

- Nas dvije, prijateljice iz vrtićkih dana, shvatile smo da su nam ormari puni divnih stvari koje smo kupile, naslijedile ili 'iskopale', odjeće koju smo ljubomorno čuvale, a nismo je prošetale možda ni jednom u životu. Htjele smo, najviše zbog sebe, napraviti posvetu tim komadima, pa da se, ako ništa drugo možemo utješiti pri pomisli da smo im na barem malen način iskazale divljenje - kaže Ana.

Odjeću nabavljaju na sajmovima i buvljacima u Zagrebu i okolici pa kažu da se svaki dan u tjednu može "pazariti".

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

- Kupujemo online, ulazimo u stare zaboravljene ormare, a svako naše putovanje  prilika je za otkrivanje vintage riznica tako da se punih kofera vraćamo iz Beča. Berlina, Beograda, Beiruta i Brisela! Ovih 5 gradova na 'b' istakli su se kao naše destinacije za lov na vintage blago - kaže.

Njihova ponuda usmjerena je na selektiranu vintage garderobu i modne dodatke, a može se kupiti na sajmovima koje organiziraju, ali su pritom i otvoreni za upite i ponude putem maila, Instagrama i Facebooka. Svaki mjesec u prostoru galerije "Kulturnog centra Mesnička" u Zagrebu organiziraju vikend vintage sajam u suradnji sa Deee Vintage i Mau Mau, također kolekcionarkama vintage blaga, a sljedeći je na repertoaru je 15. i 16. veljače.  

Trend nošenja vintage odjeće posljednjih godina sve je prisutniji i kod nas. Tome u korist sigurno ide i činjenica  da su vintage komadi našli svoje mjesto u ormarima brojnih slavnih modnih ikona kao i  to da se dizajnerske kolekcije referiraju  na vintage odjeću i na taj način oživljavaju trendove iz prošlosti.  

- U Zagrebu postoji tek nekoliko vintage shopova, a obilje second-hand prodavaonica koje su se unazad nekoliko godina pootvarale u velikom broju nude odjeću high street brandova od prije par sezona. Cijene u tim dućanima tokom mjeseca padaju, tako da se, ako ulovite dobar trenutak, možete odjenuti od glave do pete za pedesetak kuna - kaže te dodaje da je odlično što ljudi ne moraju potrošiti omanje bogatstvo na ono što nose, one ponekad tamo iskopaju neki zalutali vintage dragulj.

'Prestiž je nositi što drugi ne mogu naći, ali i više ekološki'
'Prestiž je nositi što drugi ne mogu naći, ali i više ekološki'

- Buried Clothes je, inicijativa usmjerena na selektiranu vintage garderobu tako da je kod nas dinamika poslovanja i ponuda uveliko drugačija od one u navedenim second hand lancima trgovina. Naše cijene variraju od komada do komada, cijene nebrendirane vintage i handmade odjeće i asesoara većinom se kreću od 70 do 350 kn dok se brendirani komadi, ovisno o brendu, stanju, dostupnosti i ostalim specifičnostima kreću u rangu između 150 i 1500 kuna - kaže.

Više su usredotočene na žensku odjeću, vjerojatno iz razloga što biraju komade koje bi i same nosile i u glavi već smišljaju kombinacije. Ponekad točno znaju za koga su 'ubrale' određeni vintage  komad, jer imaju stalne kupce te znaju prepoznati njihov modni izričaj.

- Našu publiku i kupce čine mladi, urbani, samosvjesni ljudi,  majke, umjetnice, bake, glumice, muzičari i zanimljive osobe  i uživamo u tom raznolikom svijetu koji se skuplja oko Buried Clothes-a - s ponosom kaže Ana i dodaje da je sve više i modno osviještenih muškaraca i  u budućnosti im je želja poraditi i na njihovom dijelu ormara.

Kaže da ljepota vintage-a i specifičnost procesa nabave vintage komada za rezultat ima dolazak do onih brendova koje nikada niste mogli nabaviti kod nas, kao i onih koji su proizvedeni u modnim tvornicama, konfekcijama pa i državama koje više ne postoje.

Vintage je u omjeru kvalitete i cijene specifična kategorija. Ono što do prije godinu dana nije bio vintage to postaje danas. Termin 'vintage' koristi se kao referenca za predmete starije od 20 godina, tako da je ulaskom u 2020., ono što je proizvedeno 2000. godine, postalo vintage.

-  Imajući to na umu vintage komadi tijekom vremena dobivaju na vrijednosti. Vintage popusti bi trebali zvučati u stilu: 'Kupi danas, jer već sutra cijena raste!. Mi se još ne vodimo tom logikom tako da svakih godinu dana radimo veliko sniženje i tada bezobrazno spuštamo cijene i pozdravljamo se sa nekim ljepoticama i ljepotanima kako bi napravili mjesta za nove ulove - kaže.

Kupnja, njegovanje i razvijena svijest o pozitivnim učincima održive mode, među kojima je i vintage odjeća, na našim prostorima je tek u  mladenačkoj fazi.

- Sve veća informiranost i skretanje pažnje na pozitivne utjecaje slow fashion-a, promoviranje važnosti reciklaže i ponovne uporabe starih predmeta, te činjenica da je tekstilna industrija drugi najveći zagađivač okoliša na svijetu dovode do toga da se ljudi sve više okreću ovom tipu 'konzumacije mode' i počinju razmišljati šire, van okvira doživljavanja mode kao isključivo estetsko konzumerističke kategorije - tvrdi Ana koja gradi mrežu istomišljenika.

Za svaki komad dobre vintage odjeće putuju i do Nizozemske
Za svaki komad dobre vintage odjeće putuju i do Nizozemske

- To me motivira da radim na popularizaciji ovakvog modnog djelovanja. Nadam se da će u budućnosti stav u kojem je očuvanje okoliša bitna stavka postati jedan od neizbježnih modnih imperativa - zaključuje.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Pokretanje videa...

13:31
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Talijanku Ines optužili da nije stvarna: 'Toliko sam lijepa da ljudi misle da me stvorio AI'
FRUSTRIRANA JE

Talijanku Ines optužili da nije stvarna: 'Toliko sam lijepa da ljudi misle da me stvorio AI'

Umjetna inteligencija sve je prisutnija u svijetu ljepote, a nemoguće lijepe ikone gledaju nas s Instagrama te se uistinu čine stvarnima. Čak se s time 'bore' i one koje uistinu postoje

Danas je Velika srijeda, evo zašto je vjernicima to važan dan
ZAVIRITE U SEBE

Danas je Velika srijeda, evo zašto je vjernicima to važan dan

Na Veliku srijedu u mnogim se crkvama održavaju mise, a naglasak se stavlja na analiziranje vlastitih postupaka, na odnose s drugim ljudima i učenje iz vlastitih pogrešaka
Dnevni horoskop za četvrtak, 28. ožujka: Jarci će biti uspješni na poslu, a Ribe jako duhovite
PROGNOZA ZA DANAŠNJI DAN

Dnevni horoskop za četvrtak, 28. ožujka: Jarci će biti uspješni na poslu, a Ribe jako duhovite

Pročitajte dnevni horoskop za utorak 27. 3. i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje