Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
13 komentara

Top 10 najzdravijeg voća na svijetu: Marelice, kivi, banane...

Ovo voće biste svakako trebali uvrstiti u redovnu prehranu, zbog izuzetno vrijednog sastava i korisnog učinka na zdravlje. Preporučuje se kao međuobrok ili u voćnoj salati

Foto: Dreamstime
13 komentara

Voće sadrži vrijedne sastojke i čuva nas od bolesti, među ostalim srčanih oboljenja, pa i nekih vrsta raka. No ni sve voće, kao i kad je riječ o drugim namirnicama, nije jednako vrijedno, odnosno neke vrste voća imaju 'bogatiji' nutritivni sastav od drugih. Gledamo li nutritivnu vrijednost, učinak na zdravlje, okus, ali i cijenu, evo liste voća koje se zasigurno može smatrati izuzetno vrijednim i svakako se preporučuje kao međuobrok, ili dio voćne salate: 

POGLEDAJTE VIDEO (namirnice koje ublažuju stres):

Avokado

Foto: Dreamstime

Najdraže voće mnogim ljudima, posebno vegetarijancima, vrlo je zdravo. Bogato je iznimno vrijednim vlaknima te Pantotenskom kiselinom, koja je poznata kao vitamin B. Bogat je vitaminom K i folatima (B vitaminima topovima u vodi, važnima za diobu stanica), te kalijem, vitaminom C te vitaminima B5 i B6. 

Ipak, jedite ih u ograničenim količinama jer su bogati zasićenim masnoćama. U umjerenim količinama one su nam korisne jer pomažu apsorpciju hranjivih tvari iz druge biljne hrane. 

Zgnječeno meso avokada možete pojesti i kao namaz na kruhu, s malo začina. 

HRANA ZA MOZAK Voće, povrće i riba poboljšavaju pamćenje i tjeraju Alzheimera

Kivi

Kad pomislite na vitamin C, većini prvo padne na pamet naranča. No kivi je bogatiji vitaminom C od naranče, a ima i druga izuzetno vrijedna svojstva. Među ostalim, bogat je kalijem i magnezijem, vlaknima te vitaminom A.

Odličan je izbor za voćne salate. 

BLAGODATI PRIRODE Ljekoviti recepti sa bobičastim voćem: Sirupi, tinkture, čajevi

Šipak

Nije ga lako čistiti da bismo ga pojeli, no to je voće prebogato sastojcima zbog kojih se trud itekako isplati. Izuzetno su bogati antioksidansima, bogatiji nego borovnice i drugo bobičasto voće, koje se često preporučuje zbog toga. Šipak sadrži više antioksidansa i od zelenog čaja ili crnog vina.

Dobar je izbor kao začin za voćne salate, ali i salate s mesom, ili povrćem. 

Marelice 

Bogate su željezom i dijetalnim vlaknima te vitaminom A koji je dobar za vid. Također, sadrže i antioksidanse te druge nutrijente važne za jačanje imuniteta.

Mogu biti izuzetno slatke, zbog čega ih djeca posebno rado jedu.

Fresh apricots in a bowl | Autor: La Pavla Foto: La Pavla

 Bobičasto voće 

Od malina, jagoda, pa do kupina i borovnica - to je voće prebogato vitaminom C i drugim antioksidansima. Korisni su za sve dobne skupine, no posebno za starije osobe koje imaju problema s makularnom degeneracijom i bolestima mozga, odnosno raznih vrsta demencije, poput Alzheimerove bolesti. 

Višnje/Trešnje

Posebno se preporučuju ljudima koji imaju problema s kvalitetom noćnog sna. Bogate su antioksidansima te sastojcima koji djeluju protuupalno, što ih čini odličnim zalogajem nakon vježbanja. S druge strane, sadrže vrlo malo kalorija, jer se uglavnom sastoje od vode.

Ne zaboravite na štrudlu od višanja. 

Banane

Foto: Dreamstime

Bogate su kalijem, vlaknima i vitaminom B6, što ih čini odličnim međuobrokom za zdrave ljude. Općenito pridonose smanjenju krvnog tlaka i pomažu održati zdravi vid. 

Odlična su osnova za frape od voća. 

Crveno grožđe

Samo koža tog sočnog voća bogata je resveratrolom, koji sadrži antioksidanse i ima protuupalni učinak. Crveno grožđe smanjuje rizik od srčano-žilnih bolesti, te pomaže da jetra lakše očisti otrove iz organizma. 

Fotolia KELJ, RAJČICE, JAGODE.. Za bolju liniju jedite ovo voće i povrće koje u sebi nema škroba

Citrusi 

Naranča, limun i limeta poznati su po visokom sastavu C vitamina, no imaju i drugih vrijednih sastojaka: sadrže folate, dijetna vlakna, kalij, tiamin (vitamin B1), kalcij i niacin. 

Jabuka

Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Njeno veličanstvo među voćem je zasigurno najpristupačnije voće s obzirom na cijenu i dostupnost, a odlične su za zdravlje. Bogate su vlaknima i antioksidansima, pri čemu ih je najviše sadržano u kori, pa ih ne bi trebalo guliti prije jela. Smanjuju rizik od kardiovaskularnih bolesti i smrtnost uslijed tog uzroka, kao i rizik od Parkinsonove bolesti, pa čak i nekih vrsta raka. 

GAZE DRUGE DA BI USPJELI: Ovo je najzločestiji horoskopski znak

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message