Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
3 komentara

Više gljiva u prehrani moglo bi očuvati funkcionalnost mozga

Gljive su jedan od glavnih izvora ergothioneina, antioksidansa koji pomaže u očuvanju kognitivnih funkcija. Učinak se primjećuje kod ljudi koji jedu više od 300 grama gljiva tjedno

Foto: Dreamstime
3 komentara

Dobro je poznato da su gljive prebogate vrijednim hranjivim sastojcima, no čini se da bi mogle biti vrlo korisne za sprječavanje pada kognitivnih funkcija u starijoj dobi.

Pokazalo je to istraživanje stručnjaka sa Sveučilišta u Singapuru, koji su utvrdili da stariji ljudi koji su tijekom života jeli više od dvije standardne porcije gljiva tjedno - dakle više od 300 grama, što odgovara polovici tanjura - imali za 50 posto manje rizik od blagih kognitivnih oštećenja. 

Foto: Dreamstime

Pretpostavlja se da se to može povezati sa specifičnim spojem koji gljive sadrže, pod imenom ergothionein, koji se nalazi u svim vrstama gljiva, kaže dr. Irwin Cheah, viši znanstveni novak ina spomenutom Sveučilištu.

Riječ je o jedinstvenom antioksidansu sa snažnim protuupalnim djelovanjem, koji ljudi nisu u stanju sami sintetizirati, a može se namiriti iz prehrane. Gljive su jedan od glavnih izvora, piše Business Insider.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message