Lifestyle

Komentari 13

Zašto jesti više mrkve? Mnogo je razloga zbog kojih biste ovu namirnicu trebali jesti svaki dan

Zašto jesti više mrkve? Mnogo je razloga zbog kojih biste ovu namirnicu trebali jesti svaki dan

Ovo hranjivo i korjenasto povrće jedno je od najmoćnijih alata koje vam pomaže u održavanju optimalnog zdravlja, nudi širok raspon zdravstvenih prednosti i može se svakodnevno grickati

Vrlo je jednostavno, postoji mnoštvo razloga zašto biste trebali jesti više mrkve. Ove narančaste namirnice prepune su zdravih blagodati i zato imajte uvijek vrećicu mrkve uz sebe. Vrijeme je da uvrstite ovo živopisno i hranjivo korjenasto povrće u vašu svakodnevnu prehranu, jer ono je jedan od najmoćnijih alata koje će vam pomoći u održavanju dobrog zdravlja.

POGLEDAJTE VIDEO:

Mrkva je jedan od jeftinijih i lakših proizvoda za nabavku od mnogih supernamirnica, nudeći širok raspon zdravstvenih prednosti, traje tjednima i lako se može uključiti u sve obroke i međuobroke za sve dobne skupine. Ona je u normalnim količinama preporučljiva za sve i svakog. Amy Shapiro, M.S., R.D., CDN, osnivačica Real Nutritiona, preporučuje kupnju organske mrkve kad god je to moguće, jer ova namirnica ima sposobnost apsorbiranja velike količine pesticida iz tla. Ako kupujete neorgansku, dobro je operite.

Najveće zdravstvene prednosti mrkve:

Mrkva potiče zdravlje očiju 

Korjenasto povrće puno je vitamina i minerala koji igraju važnu ulogu u optimalnom funkcioniranju mnogih naših organa. Možda je najpoznatije da je mrkva bogata beta karotenom, spojem koji mrkvi daje narančastu nijansu, koji se u našem tijelu pretvara u vitamin A. Vitamin A je najpoznatiji po svojoj ulozi u očuvanju zdravlja očiju i dobrog vida, a njegov unos je bitan za smanjenje rizika od makularne degeneracije, kaže Martin. Pola šalice sirove, nasjeckane mrkve osigurava više od polovice preporučene dnevne količine vitamina A za odrasle.

Mrkva pomaže koži da ostane zdrava

Osim očuvanja zdravlja očiju, vitamin A je također bitan u zaštiti zdrave kože. Martin navodi nedavnu studiju koja je pokazala da ljudi koji konzumiraju više vitamina A i karotenoida imaju smanjen rizik od raka kože. Redoviti unos mrkve može pomoći u osiguravanju adekvatne opskrbe vitaminom A cijelom tijelu, kaže ona.

Mrkva je odlična za vaša crijeva

Mrkva ima 2 grama vlakana na pola šalice, a to je mješavina topivih vlakana, koji dolaze u obliku pektina i netopivih vlakana. Shapiro objašnjava da topiva vlakna mogu usporiti brzinu pražnjenja želuca, što povećava osjećaj sitosti nakon jela. Netopiva vlakna su s druge strane odgovorna za sprječavanje zatvora. Obe vrsta vlakana moćna su sredstva za održavanje zdravog probavnog sustava.

Mrkva je zdrava za srce

Mrkva je nedvojbeno zdrava za srce. Shapiro pojašnjava da osim zdravlja očiju, mrkva obiluje i kalijem koji je važan za zdravlje srca i krvnih žila. Bogata je fitonutrijentima koji služe kao saveznici u borbi protiv bolesti sa svojim antioksidativnim svojstvima, poput karotenoida i polifenola, naglašava Martin. Njezina vlakna djeluju učinkovito kod prevencije kardiovaskularnih bolesti, mrkva ima potencijal pružiti zaštitu od srčanih bolesti kao i njihovih čimbenika rizika, poput visokog kolesterola, donosi Real Simple.

Mrkva je prihvatljiva za glukozu

Mrkva ima minimalan utjecaj na glukozu u krvi, kaže Shapiro, što je čini dobrim zalogajem za dijabetičare i za sve koji žele izbjeći skokove šećera u krvi. Stabilna razina šećera u krvi pomaže izbjegavati taj stalni ciklus koji vodi bespotrebnom grickanju, a koji može utjecati na težinu, razinu energije i raspoloženje.

Najbolji načini da jedete mrkvu

Odrasli bi trebali jesti dvije do tri šalice povrća dnevno, a uključivanje mrkve u tu mješavinu najbolji je način da počnete ubirati sve navedene prednosti. I Shapiro i Martin preporučuju ju jesti umočenu u hummus, guacamole ili svježi sir za zdrav međuobrok. Pečenje mrkve u pećnici s maslinovim uljem i soli, ili s malo meda ili javorovog sirupa za poseban prilog, je još jedna sjajna opcija.

Shapiro savjetuje mljevenje mrkve i dodavanje je pečenim proizvodima za jedva primjetno povećanje nutritivnih vrijednosti. Također možete ukiseliti ili narezati na rezance ili listiće svoje mrkve i dodati ih u salatu, ili ih ubaciti u gulaš i pustiti da u procesu sporog kuhanja puste svoje prirodne okuse. Za još više inspiracije, u nastavku pogledajte nekoliko naših omiljenih recepata s mrkvom. 

Salata od začinjene mrkve

Narezanu mrkvu prelijte toplim uljem natopljenim češnjakom, kuminom i s malo začina od mljevene crvene paprike. Jelo podsjeća na marokansku salatu od mrkve. Grožđice pune citrusa daju nalet slatkoće. 

Pečena mrkva s tučenom ricottom, pirom i hrskavim kupusom

Zdrave žitarice i raznobojno povrće su naslagani na šlag tučene ricotte. Ovo jelo smatra se neodoljivo zabavnim i ukusnim. Vaši gosti neće otići gladni, primamljivo izgleda, jednostavno, a istodobno nešto novo i neočekivano.

Juha od mrkve s kandiranim bademima

Dva kilograma mrkve pretvorit ćete u jednostavnu, ukusnu juhu s tostom namazanim kozjim sirom i mješavinom kandiranih badema začinjenih ružmarinom. To je vegetarijanski recept koji će se svidjeti svim nepcima. Iako je ovo dovoljno obilno za večeru, može biti i izvrsno predjelo. Uparite juhu s bijelim vinom i poslužite uz paprenu salatu od rikule i dodajte glavno jelo poput pečene piletine ili odreske cvjetače.

Kolačići od mrkve za doručak

Ovaj recept donosi kolač od mrkve za zdravi početak dana. Zdravi sastojci bogati vlaknima ublažavaju oslobađanje dodanog šećera u krvotok, uključujući valjanu zob, bademovo brašno, orahe i naribanu mrkvu. Ispecite svoj kolač i pojedite ga za doručak. U svakom kolačiću ima manje od pola žlice javorovog sirupa. Osim toga, recept se sastoji od korisnih sastojaka bogatih vlaknima, koji ublažavaju oslobađanje dodanog šećera u krvotok.

Najčitaniji članci