Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
48 komentara

Dok su ih Amerikanci prisvojili kao svoje Hrvati ih izbjegavaju

Dalmatinski psi, osim za Google pozirali su u mnogim američkim reklamama, primjerice za hranu za pse Miller Lite i Budweiser (pivo)

www.dalmino-kennel.com
Foto: www.dalmino-kennel.com
48 komentara

Dalmatinskom psu sredinom tjedna pripala je čast 'pozirati' za Google, konkretnije uljepšati njegov globalni logo (doodle) posvećen Mary Leakey. 

Riječ je o britanskoj arheologinji  poznatoj iskapanju prve lubanje za koju se danas vjeruje da pripada našim precima majmunima. 

Zvijezde filmova i TV reklama

- Željela sam njezin rad prikazati na šarmantan način. Prva zamisao bila je istaknuti lubanju koju je iskopala, ali ipak sam se odlučila dočarati scenu njezinog iskopavanja, a kako bi ilustracija bila što veselija umjesto lubanje stavila sam 'dalmatinere', pse koji se često pojavljuju na njezinim starim fotografijama - objašnjava Betsy Bauer, zadužena za stvaranje popularnih Google 'doodle' ilustracija.

Dalmatinski psi, osim za Google pozirali su u mnogim američkim reklamama, primjerice za pseću hranu i  Miller Lite (pivo).

Kada je marketinška industrija u pitanju vrlo vjerojatno najpoznatije su njihove uloge u reklamnim spotovima za Budweiser pivo, pogotovo ona iz 1999. koja se prikazivala u finalu Super Bowla. Osim po 'prodaji' za vodeće američke kompanije dalmatinski psi poznati su po ulogama u animiranim i igranim filmovima o 101 Dalmatincu. 

Zašto su dalmatineri toliko popularni?

Svoju popularnost prije svega moraju zahvaliti svom crno bijelom izgledu i karakteru. Dalmatinski psi su vrlo živahni, blagi, vjerni, samostalni i vrlo lako odgojivi. 

Vole vodu i kretanje u prirodi, a jednako dobro se snalaze u ulozi kućnog ljubimca i radnog psa. Za njih se kaže da se smiju, a osim na ljude smirujuće djeluju i na druge životinje, poput konja. 

Riječ je o psima goničima. Upravo zbog toga koristilo ih se kao vojne pse koji su bili pratnja konjici, koristilo ih se za čuvanje poštanskih, a dok nije bilo automobila i kamiona pomagali su vatrogascima navodeći konjske zaprege do požarišta. 

Zahvaljujući svojoj stoljetnoj požrtvovnosti postali su zaštitni znak američkih vatrogasaca. Dalmatiner vatrogasac Sparky djecu educira o opasnostima od požara, a budući da simboliziraju hrabrost i požrtvovnost rado su viđeni u već spomenutim televizijskim reklamama, filmovima i raznim promotivnim materijalima.

HTZ dalmatinerima posvetio jednu rečenicu

Za razliku od SAD-a u Hrvatskoj 'dalmatineri' iako se radi o hrvatskim psima baš i nisu popularni,  pogotovo kada je riječ o marketinškom potencijalu. Hrvatska turistička zajednica na svojoj web stranici posvetila im je jednu rečenicu i minijaturnu fotografiju što je premalo.

Pokušaji da se Hrvatsku brendira kao domovinu dalmatinskog psa ( i drugih autohtonih pasmina pasa) uglavnom se svode na privatne inicijative. 

U borbi za pasmine pobijedili Sloveniju

 Hrvatski kinološki savez primjerice, koji  ima vrhunske stručnjake koji svojim autorskim projektima žele raditi na popularizaciji hrvatskih autohtonih pasmina pasa.  Budući da su im za to potrebna dodatna financijska sredstva  do njih pokušavaju doći putem javnih natječaja na koje se prijavljuju ili direktnim ugovorima o suradnji sa nadležnim institucijama.

-  U više smo navrata upućivali dopise prema nadležnim ministarstvima za koje smo smatrali da bi trebali biti zainteresirani ne samo za promidžbu dalmatinskog psa, već i ostalih naših autohtonih pasmina - rekao nam je Bojan Mataković, tajnik Hrvatskog kinološkog saveza. Dodaje da kontakti i prijedlozi za suradnju po ovom pitanju nažalost nisu urodili većim rezultatima. 

- Briga o autohtonim pasminama je jedna od osnovnih zadaća HKS-a i njihov napredak u kvaliteti i broju pokušavamo podići putem različitih olakšica koje pružamo vlasnicima i uzgajivačima ovih pasmina, često nauštrb nekih drugih aktivnosti - nastavlja Mataković. 

Podsjeća kako se ne smije zaboraviti teška borba koju je Savez vodio sa Slovenijom, a tiče se priznavanja autohtonosti hrvatskih pasmina, njih šest na koje su u HKS-u ponosni. 

HKS promovira pse, ali i Hrvatsku

Budući da nemaju podršku državnih institucija širom svijeta promoviraju ih samostalno. 

Portoriko, Kopenhagen ( Danska ), Dortmund ( Njemačka ), Bern ( Švicarska ), Bruxelles ( Belgija ), Salzburg ( Austrija ), Budimpešta ( Mađarska ), Bratislava ( Slovačka), Leeuwarden ( Nizozemska), Poznan ( Poljska ), Milano ( Italija ) mjesta su na kojima su hrvatski psi prezentirani.

 - Ne zaboravimo niti Europsku izložbu pasa održanu 2007. godine u Zagrebu koja je sama po sebi bila promocija Hrvatske. Ova izložba se promovirala godinama prije same izložbe. Hrvatski kinološki savez je posjećivao sva bitna okupljališta kinologa širom svijeta pri tom promovirajući savez, ali isto tako Hrvatsku, njezine ljepote, gostoprimstvo, ukratko Hrvatsku kao poželjnu turističku destinaciju. Uz opsežne promotivne materijale HKS-a redovito su bili uključeni svi oni materijali koji su u svrhu dodatne promocije dobiveni od Hrvatske turističke zajednice - nastavlja naš sugovornik. 

Aktualni projekti

Što se tiče novijeg angažmana po ovom pitanju u mjesecu listopadu HKS se prijavio na natječaj Korak više koji je raspisalo Ministarstvo turizma s ciljem podizanja unapređenja hrvatskog turizma.

 Predloženi projekt bio je vezan uz promidžbu hrvatskih turističkih regija putem jumbo plakata na kojima bi bila prezentirana naša najpoznatija autohtona pasmina dalmatinski pas, ali i ostale autohtone pasmine pasa. Također, javili su se na natječaj Gradskog ureda obrazovanja, kulture i športa s projektom sličnog sadržaja. 

- Obzirom da je upravo u procesu rasprava o osnivanju Zaklade Hrvatska kuća koja se nalazi u nadležnosti Ministarstva kulture ovome ministarstvu smo se obratili s nadom da će u ovom projektu svoje mjesto naći i naše autohtone pasmine pasa za koje smatramo da su zapostavljene u odnosu na ostale vrste hrvatskih autohtonih pasmina životinja. Iskreno se nadamo da ćemo u skoro vrijeme naći više sluha kod nadležnih institucija - zaključuje naš sugovornik.

Dalmino psi

- Dalmatinskih pasa u Hrvatskoj nažalost je premalo u odnosu na druge zemlje i kontinente, ali vjerojatno je to tako kod Hrvata. Nama je uvijek bolje i draže ono tuđe, dok svoje ne cijenimo - rekla nam je Željka Dražić Halper članica čiji su psi iz Dalmino uzgajivačnice već godinama najuspješniji u Hrvatskoj, a među najboljima u svijetu.

 Potvrđuju to brojke. Naime, psi iz njezinog uzgoja imaju više od 150 šampionata iz 22 zemlje, a njezini psi čak 15 puta bili su europski prvaci. 

Dalmatineri promovirali japansko veleposlanstvo

- Što se tiče promocije pasmine veliku ulogu imaju i uzgajivači koji su svoju ljubav za ovu pasminu pokazali na mnogobrojne načine: kroz reklame, izložbe, druženja, predstave, modne revije, sport i slično - nastavlja naša sugovornica. 

Kaže da su njezini psi krase naslovnice brojnih časopisa i knjiga, pozirali su u brojnim reklamama poput one za teletekst HTV-a, Meggle, Rubel, a njezini psi korišteni su za potrebe snimanja japanskog veleposlanstva  što dovoljno govori o cijenjenosti pasmine širom svijeta, ali nažalost i o neiskorištenom potencijalu promocije Hrvatske.

 - Možda sada prilikom ulaska u EU državne institucije prepoznaju priliku da iskoriste ono što imamo i što nam je bogom dano, a cijeli svijet voli i poznaje -zaključuje vlasnica Dalmino uzgajivačnice.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message