Obavijesti

Native sadržaj

Foto: Shutterstock
REZULTATI ISTRAŽIVANJA

Nužna je bolja biciklistička infrastruktura, ali i edukacija za vozače e-bicikala i e-romobila

Anketa provedena na portalu 24sata.hr otkrila je što ljudi smatraju nedostacima i prednostima električnih vozila kao što su e-bicikli i e-romobili te zašto je dodatna edukacija vozača ovih e-vozila krucijalna za bolju sigurnost u prometu

Sadržaj donosi M SAN Grupa

U okviru kampanje "Brzo i sigurno. Kroz grad sa stilom" 24sata i M SAN Grupa, u čijem se vlasništvu nalazi MS Energy, brend e-mobilnosti, proveli su istraživanje o prednostima i nedostacima električnih bicikala i romobila te potrebi edukacije o pravilima njihove vožnje.

Anketno istraživanje provedeno je na portalu 24sata.hr od 15. do 18. ožujka 2025., na uzorku od 1677 ispitanika. Među ispitanicima je sudjelovalo 42% osoba koje posjeduju električni bicikl i/ili električni romobil te 58% onih koji ne posjeduju niti jedno od takvih vozila. 

Rezultati ankete pokazali su kako su ove dvije skupine o istim stvarima često imale podijeljena mišljenja, no o dvije vrlo važne stavke misle istovjetno.

Prednosti korištenja

Kad je riječ o benefitima vožnje e-bicikala i e-romobila, njih su u znatno većoj mjeri svjesni ljudi koji posjeduju takva vozila. Rezultati su pokazali kako nekorisnici nemaju potpun uvid u višestruke prednosti koje spomenuta e-vozila imaju kad je riječ o okolišu, financijama te kretanju u prometu i prirodi.

Utjecaj na okoliš

Istraživanje je pokazalo kako se 95% ispitanika koji koriste oba električna vozila slaže da takva vozila manje zagađuju okoliš, a u skupini onih koji ne posjeduju e-bicikl i/ili e-romobil tako misli samo njih 53%. Pritom su žene svjesnije pozitivnog utjecaja e-vozila na okoliš. 

Ušteda novca

Gotovo polovica ispitanika (47%) koji ne posjeduju niti jedno od ovih vozila smatra kako se vožnjom e-biciklima i e-romobilima ne ostvaruje ušteda. S druge strane, oni koji ih koriste iz prve su se ruke uvjerili u suprotno. Tako se većina vozača uglavnom (34%) ili potpuno (60%) slaže s tim da vožnja električnim romobilima i biciklima štedi novac

Lakše sudjelovanje u prometu

Izbjegavanje prometnih gužvi pozitivna je strana električnih romobila i bicikala za više od 90% korisnika, osobito mlađih (do 34 godine), a s tim se slaže i 57% nekorisnika. Obje skupine najviše su suglasne u tome da je električne romobile i bicikle lakše parkirati. Pritom potrebu za čestim punjenjem baterije doživljavaju kao veći nedostatak oni koji ne posjeduju električni bicikl ili romobil.

Usporedili smo troškove: Koliko nas košta vožnja autom, romobilom ili e-biciklom?
Usporedili smo troškove: Koliko nas košta vožnja autom, romobilom ili e-biciklom?

Lakši boravak u prirodi

Kad je riječ o kretanju u prirodi, e-bicikl, ali i e-romobil (ako je riječ o uređenim stazama), ostvaruju veći domet i pritom se vozači manje umaraju. Tako da ne iznenađuje rezultat prema kojem je većina vlasnika (96%), osobito vozača e-bicikala, svjesna da oni olakšavaju boravak u prirodi. S druge strane, osobe koje nemaju uvid u ove prednosti, odnosno 59% nekorisnika, s tom se tvrdnjom ne slažu.

Stjecanje kondicije

Vozači u dobi od 45 do 55 godina više se od ostalih slažu s tim da je vožnja e-bicikala i e-romobila dobra za kondiciju, pritom se biciklisti slažu u većem postotku od vozača e-romobila. Kad je riječ o spolu, s ovom tvrdnjom više se slažu muškarci nego žene. 

Rezultati su također pokazali kako su financijske pogodnosti, poput akcijskih cijena i poticaja pri kupnji e-bicikala i e-romobila, te bolja prometna infrastruktura, najčešći motivatori za njihovo korištenje među skupinom koja ne posjeduje ova vozila. 

(Ne)poštovanje prometnih pravila

Ispitanici koji ne posjeduju e-bicikle i e-romobile u znatno većem postotku smatraju da se vozači ovih vozila ne pridržavaju određenih prometnih pravila. Njihovo mišljenje dijeli i većina vozača, ali u manjem omjeru. To može upućivati i na činjenicu da dio vozača, posebice mlađih i manje iskusnih, nije svjestan da u prometu krši određena pravila.

Primjerice, 92% nekorisnika slaže se s tim da se e-bicikli često voze po nogostupu te da smetaju, a isto mišljenje dijeli 57% vozača e-bicikala i e-romobila. Nadalje, 90% nekorisnika smatra da se vozači e-bicikala i e-romobila ne obaziru na pješake, a njihovo mišljenje dijeli samo malo više od polovice vozača takvih vozila. 

Također, više od 90% nekorisnika tvrdi da vozači u vožnji često ne poštuju ograničenje brzine. S tim se slažu i vlasnici e-vozila, ali opet u manjem postotku (61%).

Osobe koje ne posjeduju e-bicikl ili e-romobil uočavaju i više nedostataka kad je riječ o obaveznoj signalizaciji. Čak 88% nekorisnika smatra da vozači električnih bicikala i romobila ne koriste obavezna svjetla u vožnji. S tim se slažu i sami vozači, no u manjem omjeru (55%), a pritom se s tim najmanje slažu oni u najmlađoj dobnoj skupini

Ipak, postoji nešto o čemu su obje skupine gotovo jednako suglasne, a to je loša biciklistička infrastruktura, odnosno manjak izdvojenih staza za romobile i bicikle u mjestu u kojem stanuju. Ovaj nedostatak ističe se u svim regijama i dobnim skupinama, čak u malo većoj mjeri kod onih koji ne posjeduju nijedno od e-vozila. 

Nužna edukacija

Nedovoljno poznavanje i pridržavanje pravila te manjak razumijevanja za druge sudionike u prometu mogu stvoriti opasne situacije, posebice kod mlađih vozača. Zbog toga je edukacija presudna kako bi svi postali sigurni sudionici u prometu.

Zato je dobra vijest kako potrebu za dodatnom edukacijom o pravilima vožnje el. romobila i bicikala uglavnom ili u potpunosti podupire većina nekorisnika (90%), ali i većina vozača e-bicikala i e-romobila (85), bez obzira na spol, dob i regiju.

Električni bicikli i romobili osvajaju Zagreb: Pridružite nam se na eventu ove subote na Trgu
Električni bicikli i romobili osvajaju Zagreb: Pridružite nam se na eventu ove subote na Trgu

Osvojite e-bicikl u par koraka!

Uključite se u naš nagradni natječaj i možda do svojeg e-bicikla dođete besplatno. Pozivamo vas da pokažete kako se možete osloboditi dosadnih, nepraktičnih i neekoloških vozila koja više nemaju mjesto u vašem životu. E-bicikl je pametan, ekološki prihvatljiv i brz način kretanja, pa je vrijeme da se pozdravite s prošlim vremenima. Šaljemo vaše stare suputnike u zasluženu mirovinu, a vi krećete u novu, lakšu i zeleniju budućnost.

Za sudjelovanje kliknite na link, pošaljite sliku i opis situacije u kojoj biste vi, uz pomoć e-bicikla, zamijenili dosadašnji način kretanja. Možete nam pokazati svog umornog Fiću, autobusnu gužvu, nedostatak parkirnih mjesta ili, jednostavno, način na koji bi e-bicikl bio mnogo bolja opcija za vas. Smijeh je dozvoljen, kreativnost poželjna, a novi MS ENERGY URBANFOLD, i6 (999 €) na nekoliko je klikova od vas!

MS Energy brend je posvećen kreiranju funkcionalnih i kvalitetnih proizvoda, usmjerenih na zadovoljenje potrebe za modernim i održivim pristupom mobilnosti. Korisnicima nudi visoku kvalitetu, vrhunski dizajn te uštedu vremena i novca uz bezbrižan osjećaj potpune slobode kretanja.

Sadržaj donosi M SAN Grupa

Ako ste rođeni na ove datume u mjesecu, čeka vas bogatstvo
TVRDE NUMEROLOZI

Ako ste rođeni na ove datume u mjesecu, čeka vas bogatstvo

Datum našeg rođenja može nagovijestiti naš karakter, talente i sposobnosti, ali i potencijal za sticanje bogatstva. Numerolozi smatraju da se ljudima rođeniima u ovim danima u mjesecu - smiješi vreća novca
SP 2026. Raspored i satnica svih utakmica. Kad igra Hrvatska?
SVE NA JEDNOM MJESTU

SP 2026. Raspored i satnica svih utakmica. Kad igra Hrvatska?

SP 2026. u Kanadi, SAD-u i Meksiku donosi novi format s 48 ekipa! Hoće li Hrvatska ponovno osvojiti medalju? Sve počinje 11. lipnja, a finale je 19. srpnja
Meri Goldašić provela Badnjak u društvu rukometaša: Na istom mjestu je Gvardiol grlio plavušu
SVI NA ZAGREBAČKOJ ŠPICI

Meri Goldašić provela Badnjak u društvu rukometaša: Na istom mjestu je Gvardiol grlio plavušu

Meri Goldašić otkrila je kako je Badnjak i Božić provela bez djece, koja su ove godine blagdane provodila kod njenog bivšeg supruga. Izašla je van s prijateljicom, i to na popularno mjesto i u - popularno društvo