Obavijesti

News

Komentari 409

'Apsurdna kupnja! Zašto žure? Pa nije Hanibal pred vratima...'

'Apsurdna kupnja! Zašto žure? Pa nije Hanibal pred vratima...'
2

Amerikanac nam je najveći vojni partner, pa zašto ne pitamo njega jel nam može ponuditi zrakoplov star 10 do 15 godina s američkom opremom, navodi umirovljeni pilot

VIDEO

Zašto sam protiv zrakoplova na kojem će moje kolege letjeti, a koji će biti stariji od 30 godina, ne znam kome trebam pojašnjavati. Najveći nedostatak mu je što je izraelski i što je maksimalno iskorišten. Ne znam zašto smo postavili takve uvjete, zašto u isti koš trpamo najnovije i izrabljene zrakoplove, kazao je za N1 umirovljeni pilot Ivan Selak.

Sve će diskusije stati kad naši F-16 'zagrme' iznad Vukovara
Sve će diskusije stati kad naši F-16 'zagrme' iznad Vukovara
Boris Ščitar/Pixsell

Iako Iz Ministarstva obrane tvrde da će F-16 izdržati još 25 godina, Selak kaže: 'Bojim da ne znaju što govore'.

- Ne znam što misle i o čemu pričaju. Avion koji je sada star 30 godina, zar netko očekuje da će letjeti s 50, 55 godina? Proizvođač koji je napravio zrakoplov je rekao da taj zrakoplov ima životni vijek 30 godina. Velika je razlika između novijih zrakoplova i tih starijih. Ovaj je proizveden krajem 80-ih godina. Ogromna je razlika između njega i današnjih zrakoplova. Promijenila se taktika zračnog ratovanja. Zrakoplov koji mi uzimamo Izraelci su koristili tada i koristili ga na način koji je sasvim drugačiji nego danas. Danas nema više zračne borbe, koristite zrakoplov na velikim udaljenostima bez nekog posebnog manevra i snage koja uništava zrakoplov. Današnji zrakoplovi će letjeti i do 40-te godine, ovi koje mi kupujemo sigurno neće. Ti zrakoplovi neće padati, jer nijedan se ne diže u zrak ako nije ispravan. Oni će letjeti, ali većina tih letova bit će izuzetno malena. Ispravnost tih zrakoplova bit će malena. Cijena održavanja bit će visoka - navodi Selak.

Usporedili smo borbene avione: Razlozi zašto smo kupili F-16
Usporedili smo borbene avione: Razlozi zašto smo kupili F-16

Dodaje kako postoji krivulja cijene održavanja borbenog zrakoplova.

- Kad se proizvede, cijena u prvim njegivim godinama je izuzetno skupa, jer je na njemu najnovija tehonologija, jer se treba uhodati, jer ima dječje bolesti. Nakon prvih pet godina, te dječje bolesti su naučene, zrakoplov se eksploatira i cijena njegovog održavanja pada i tada je najprihvatljivija. Od pete od 20-te, 25-e godine, je on najjeftiniji u eksploataciji. Nakon toga ta cijena je opet visoka. Nakon 30-te godine se u ozbiljnim zrakoplovstvima ne razmatra ozbiljna upotreba takvog zrakoplova - navodi Selak.

Stručnjaci o F-16: Mogli smo i trebali uraditi bolje, a ne brzati
Stručnjaci o F-16: Mogli smo i trebali uraditi bolje, a ne brzati

- Apsurdno je da kupujemo američki avion od Izraelaca. Amerikanac nam je najveći vojni partner, pa zašto ne pitamo njega jel nam može ponuditi zrakoplov star 10 do 15 godina s američkom opremom. Zar nam zaista treba 12 zrakoplova starijih od 30 godina? Nije mi jasna panika i žurba. U dva mjeseca odlučujemo o nečemu o čemu nismo odlučili 20 godina. Pa stanite na loptu, nije Hanibal pred vratima - govori Selak.

Ivan Selak: Izraelci su izraubali zrakoplove koje nam sada nude
Ivan Selak: Izraelci su izraubali zrakoplove koje nam sada nude

Na konstataciju da si Hrvatska možda ne može priuštiti bolje, Selak je kazao da se slaže s predsjednicom.

- Ajmo kupit osam zrakoplova starih 5 godina, u čemu je problem? I onako kad počnemo letjeti nećemo imati 12 ili 18 pilota spremnih za letenje. Taj zrakoplov se kupuje za pilote rođene 2000. ili kasnije, za one koji su sad upisali fakultet. Strpat ćemo ga da 2027. i 2028. bude u punoj borbenoj spremnosti s avionom od 47 godina. Nemojmo biti neozbiljni - zaključuje Selak za N1 televiziju.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 409
VIDEO

Heroji: Znali da im prijeti bolna smrt, ušli su ispod reaktora...
FELJTON: ČERNOBIL, 3. DIO

Heroji: Znali da im prijeti bolna smrt, ušli su ispod reaktora...

Hrabro su ušli ispod reaktora i ispustili vodu, ali i tamo su prošli pravu dramu jer su ostali bez svjetla. Iako su znali da riskiraju bolnu smrt od radijacije, otišli su i spasili svijet od još veće katastrofe...

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.
FELJTON: ČERNOBIL, 4. DIO

Ljudi u Hrvatskoj i danas umiru od raka zbog Černobila 1986.

Oni koji su bili izloženi manjim radijacijama umirali su u godinama nakon i to od akutnih bolesti ili od raka. Katastrofom u Černobilu pogođeni su milijuni ljudi koji su osjetili posljedice izloženosti zračenju
Kako je Marija Selak Raspudić tresnula po stolu gomilom besposlenog briselskog novca
PETAK ČETRNAESTI

Kako je Marija Selak Raspudić tresnula po stolu gomilom besposlenog briselskog novca

U odnosu na taj sitan ženski (i muški) svijet, kojemu je hajka temeljni oblik borbe za bolji svijet, Marija Selak Raspudić je ispala velika faca. Koliko god mi o tome šutjeli