Obavijesti

News

Komentari 12

"Bez ocjena na polugodištu đaci su samo gomilali jedinice"

"Bez  ocjena na polugodištu đaci su samo gomilali jedinice"

Četiri godine nastavnici nisu zaključivali djeci ocjene na polugodištu i tražili su da se ta praksa ukine. Ministarstvo znanosti i obrazovanja ih je konačno poslušalo

VIDEO

Četiri godine nastavnici nisu zaključivali djeci ocjene na polugodištu i tražili su da se ta praksa ukine. Ministarstvo znanosti i obrazovanja ih je konačno poslušalo. Ministar znanosti Pavo Barišić najavio je da će ponovno uvesti zaključivanje ocjena na polugodištu.

Većina nastavnika s kojima smo razgovarali u zadnje četiri godine o toj temi smatra da je nezaključivanje ocjena na polugodištu promašen koncept. Zaključivanje ocjena na polugodištu, prema njihovu mišljenju, trebalo je vratiti.

- Dok su se ocjene zaključivale, roditelji su mogli znati treba li neku ocjenu dijete ispravljati ili ne. Onako smo imali jednu ocjenu na polugodištu, a sad ih na kraju školske godine imamo popisivati i po 20-ak - izjavili su nam nastavnici u požeškoj OŠ “Antun Kanižlić”, koji su se i lani zalagali za povratak ocjena na polugodištu.

Prema njihovu mišljenju, učenici često zaboravljaju da ocjene koje su dobili u rujnu ili listopadu vrijede jednako kao i one dobivene u travnju ili svibnju te da sve one ulaze u konačnu ocjenu. Učiteljica Irena Ivetić iz Osnovne škole “Julija Kempfa” u Požegi također tvrdi kako nezaključivanje ocjena na polugodištu ima puno više negativnih nego pozitivnih strana.

- Dok smo zaključivali ocjene na polugodištu, znalo se da ta ocjena ima malo manju težinu od one iz drugog polugodišta jer je prvo polugodište puno kraće. Ocjene bi morale biti povratna informacija roditeljima i djeci u tome što bi morali popraviti - objasnila je svoje viđenje ovoga problema Irena Ivetić.

Istaknula je i da zbog nezaključivanja ocjena učitelji imaju puno više posla nego ranije te da se više ne zna prava težina onih ocjena koje su učenici zaradili u prvom polugodištu. Žaklina Colić, učiteljica razredne nastave u područnoj školi Kožino OŠ “Petar Preradović” u Zadru tvrdi da su ocjene jako važne jer su poticaj za rad i ukor za nerad.

- Moje osobno mišljenje je da su potrebne na polugodištu da se vidi koliko je tko uložio truda i što mu je dalje činiti - rekla nam je učiteljica.

Njezina kolegica iz Osijeka, Lovorka Šimić-Bošnjak, tvrdi da većina njezinih kolega želi da se zaključivanje ocjena vrati u škole.

Bivši ministar obrazovanja Željko Jovanović ukinuo je zaključivanje ocjena na polugodištu 2012. godine. Sve dosad njegovi nasljednici nisu željeli vratiti zaključivanje ocjena jer su im, kako su objašnjavali, trebale stručne analize. Te stručne analize dobili smo još prije dvije godine.

- Po meni je puno bolje vratiti se na zaključivanje ocjena, jer ovo što im sad piše, to tijekom godine govorimo roditeljima djece koji dolaze na informacije, ali zaključena ocjena može biti stimulativna, kako za djecu koja trebaju ispraviti slabiju ocjenu, tako i za one koji bi htjeli popraviti opći uspjeh na kraju školske godine - rekla nam je tad Ana Blagović, pedagoginja iz Slavonskog Broda.

Argument za povratak ocjena bila je demotivacija učenika. Prema izjavama nastavnika, đaci su tek pred kraj godine počeli ispravljati ocjene i više učiti.

- Mislim da ukidanje ocjena na polugodištu nije dobro, iako ima i poneki pozitivni efekt. Nije dobro jer u prvom redu dolazi do opuštanja učenika i manje motiviranosti. Naime, učenici obično pojačavaju učenje prije ocjenjivanja, odnosno prije zaključivanja ocjena.

Sad toga nema do kraja školske godine te su učenici u prvom polugodištu manje motivirani i zbog toga nemaju ni kontinuitet u učenju. Jednostavno, kako nisu ocijenjeni, smatraju da je taj prvi dio gradiva manje važan. S druge strane, dobra je strana ove odluke što nema panike, ni kod učenika, a ni kod profesora. Naime, prvo je polugodište puno kraće od drugog i često se dolazilo do situacija da se ne stigne učenike ocijeniti na pravi način, da se stekne pravi uvid u njihovo znanje. Zato smatram da je pravo rješenje ponovno uvođenje ocjenjivanja na polugodištu - ocijenio je Ivan Jujnović, profesor povijesti u Osnovnoj školi Žrnovnica kraj Splita.     

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 12
VIDEO

Što je sad ovo? Čak tri partnera HDZ-a idu na europske izbore s ovim oporbenim strankama!
NOVA KOALICIJA

Što je sad ovo? Čak tri partnera HDZ-a idu na europske izbore s ovim oporbenim strankama!

HSLS i HNS su na parlamentarnim izborima bili na listi s HDZ-om i dosad su im čuvali leđa u vladajućoj većini. Jednako kao i SDSS. Ali za ove izbore su formirali blok s onima koji ne žele čuti za podršku HDZ-u

'Izborit ćemo se da svako srpsko selo ima sve što i hrvatsko. Ali SDSS je nama neprihvatljiv!'
BURNA PRESICA PENAVE

'Izborit ćemo se da svako srpsko selo ima sve što i hrvatsko. Ali SDSS je nama neprihvatljiv!'

SDSS i Možemo! su nam neprihvatljivi partneri. Sa svima drugima se razgovora.  Pravi razgovori su tek krenuli s jučerašnjim danom, kaže Penava
Što se to kuha u Mostu? Svađa supružnika Raspudić i Miletića oko liste za Europski parlament
ŽELE NAPUSTITI STRANKU?

Što se to kuha u Mostu? Svađa supružnika Raspudić i Miletića oko liste za Europski parlament

Potvrde ni demantija ovih informacije još nema, a nitko od dužnosnika Mosta ne odgovara na telefonske pozive.