News

Komentari 157

Hrvatska će ipak odustati od autoceste sve do Dubrovnika?

Hrvatska će ipak odustati od autoceste sve do Dubrovnika?

Jadransko-jonska autocesta mogla bi zaobići Dubrovnik i ići kroz teritorij BiH. Od autoceste do Dubrovnika bi vodile brze ceste. No, Pelješki most je i dalje prioritet

Dio Jadransko-jonske autoceste ipak neće ići preko Dubrovnika već preko područja BiH, piše Jutarnji list. Jadransko-jonska autocesta trebala bi biti dugačka 1080 kilometara i trebala bi povezivati Trst u Italiji s Patrasom u Grčkoj. Autocesta bi tako trebala zaobići Dubrovnik te bi trebala ići preko Počitelja i Trebinja i dalje prema Crnoj Gori i Albaniji. Dubrovnik i Čilipi bi s autocestom trebali biti povezani brzim cestama

Dubrovnik bi, pak, s ostatkom zemlje trebao i dalje ostati povezan Jadranskom magistralom koja bi na nekim mjestima trebala biti pretvorena u brzu cestu. 

Što se Pelješkog mosta tiče, on bi i dalje ostao prioritet.  

Podsjetimo, u ponedjeljak su se u Cavtatu sastali hrvatski premijer Zoran Milanović i njegovi kolege iz BiH, Crne Gore i Albanije. Razgovarali su o Jadransko-jonskoj autocesti i usuglasili stavove uoči sastanka s Angelom Merkel u četvrtak. Merkel inzistira na prometnom povezivanju Italije i zemalja Balkana, a vjerojatno će joj političari iz regije prezentirati mogući izgled buduće trase. 

'Premijer Milanović radi suprotno interesima Županije i Hrvatske'

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić reagirao je na izjave premijera Milanovića, a priopćenje prenosimo u cjelosti.

'Slušajući izjave predsjednika Vlade Zorana Milanovića sa sastanka u Cavtatu možemo samo zaključiti da je premijer jučer radio suprotno interesima Dubrovačko-neretvanske županije, a time i interesima Republike Hrvatske.

Najprije želimo istaknuti da je DNŽ uvijek bila zagovornik Jadransko-jonske autoceste kao nužne poveznice istočne obale Jadrana s ostatkom Europe, a time i zagovornik izlaska Dubrovnika i cijele DNŽ iz prometne izolacije.

DNŽ kroz Prostorni plan, a Hrvatska kroz Strategiju prometnog razvoja, predviđa u Hrvatskoj dionicu auto ceste Ploče – Osojnik (Dubrovnik), a nakon toga izlaz prema BiH te dalje prema jugu.

No, premijer Milanović nam poručuje da nema autoceste područjem Hrvatske nakon Ploča te čak dodaje  da zna da to nas ne zadovoljava!? Pitamo se kako je mogao razgovarati ili, još gore, dogovarati trasu autoceste mimo prostorno-planskih, odnosno strateških dokumenata RH?

Koji je interes RH da, nakon što je vlastitim novcem izgradila najveći dio buduće Jadransko-jonske autoceste, odustane od trase preko svoga teritorija i time odustane od rješenja dijela svoje unutarnje povezanosti?

Tražimo da premijer Milanović u razgovorima sa susjednim državama i na najavljenom sastanku u Berlinu poštuje važeći Prostorni plan DNŽ i važeću Strategiju prometnog razvoja RH  te da se Jadransko-jonskom autocestom dubrovačko područje poveže preko teritorija RH, kako je to  tim dokumentima i predviđeno.' 

Najčitaniji članci