Obavijesti

News

Komentari 3
Foto: PIXSELL/Aude Guerrucci/REUTERS
OBITELJSKA SAGA

Kako su propali Žužuli, pituri tunela i nogometne gazde: 'A kako da se od njih naplatimo?'

Insajderska priča o vlasnicima kontroverzne građevinske tvrtke Skladgradnja, prema Uskoku i DORH-u sinonima za korupciju u cestogradnji u eri bivšeg premijera Ive Sanadera

Ponekad se dogodi da ime neke tvrtke ili ime njenog vlasnika, umjesto po osnovnoj djelatnosti, postane prepoznatljivo po dugovima, uhićenjima i povlačenjima po sudovima. Gledali smo to relativno nedavno na primjeru Ivice Todorića, čiji su Agrokor i obiteljska povijest postali svojevrsni simbol uspona do moći i ateriranja u financijsko blato. Ipak, prije nego što je pao Agrokor, malo južnije vedrila je i oblačila Skladgradnja, tvrtka u vlasništvu dinastije Žužul.
Nekoć moćna firma, u poslovanju vjerojatno najpoznatija po širokom opsegu radova pri gradnji Dalmatine, posljednjih godina najčešće asocira na ime najisturenijeg člana obitelji Žužul, Slavena, afere s bojenjem tunela i nagomilane dugove koje zahtijevaju njegovi mnogobrojni bivši poslovni suradnici. Počelo je dobro. Braća Žužul, Slaven i Jozo, podrijetlo vuku iz Imotske krajine, iz sela Grubine. Oba su obrazovani, Slaven je inženjer strojarstva, mlađi Jozo je inženjer građevinarstva, a poduzetništvom su se, kako su zabilježila stara izdanja lokalnih novina, počeli baviti još sredinom osamdesetih. Slaven je otvorio prijevoznički obrt, s kamiona se prebacio na bagere, a u osvit devedesetih Jozo postaje vlasnik Robne kuće Ima. Poslovna se sreća kotrlja i Jozo postaje vlasnik dijela imotske gradske tržnice. Devedesete se bliže kraju i obilježavaju novu epohu u karijerama Žužulovih. Krajem 1997. na Trgovačkom sudu u Splitu registrirana je Skladgradnja. Na jednoj staroj stranici koju je vodio, a možda je i dalje vodi, Slaven Žužul, ukratko je opisana taksativna povijest firme. Pa tako u upisu iz 2012. navode da je osnovna djelatnost izgradnja i preinaka brodova, a nekoliko godina kasnije, u 2004., tvrtka se počinje baviti poslovima antikorozivne zaštite. Sljedeće godine počinju s građevinskim radovima na gradnji hrvatske autoceste, godinu poslije proizvode beton za ugradnju u konstrukcije na gradilištu, u 2008. se bave gradnjom tunelskih cijevi na autocesti, projektom montaže i izgradnje burobrana, bojenjem tunela između Rijeke i Zagreba, gradnjom druge cijevi Mala Kapela... Mediji su u prošlom desetljeću bilježili da je Skladgradnja, inicijalno okupirana poslovima u Brodotrogiru i Brodosplitu, građevinu otkrila naknadno, a u trenucima podizanja Dalmatine bili su podizvođači vodećih građevinskih firmi. Obavljali su, navodi se, zemljane radove, pripremu terena, geodetske poslove, betoniranja, umjetne tunele i propuste, podvožnjake, vijadukte, zapošljavali na stotine ljudi, imali svoju betonaru, tegljače, utovarivače, miksere i beton-pumpe... Praktički su bili bauštelski sinonim hrvatske autoceste.

Komentari 3
Skandalozni Penava: Maknuli bi molitelje? Onda nek i Gay Pride ide u šumu da ne iritira većinu
SRAMOTNO

Skandalozni Penava: Maknuli bi molitelje? Onda nek i Gay Pride ide u šumu da ne iritira većinu

Ne može, kazao je Penava, shvatiti da nekome smetaju ljudi koji mole, niti takvo razmišljanje podržava te je inicijatore peticije pozvao da izmjeste gay pride
FOTO Janšin 'sused' odrezao je glavu Titu u Velenju: 'Nije bilo lako, pilio sam ju nekoliko noći'
DEKAPITIRANI MARŠAL

FOTO Janšin 'sused' odrezao je glavu Titu u Velenju: 'Nije bilo lako, pilio sam ju nekoliko noći'

Pod njegovom vlašću u Jugoslaviji je, prema službenim podacima, brutalno ubijeno stotine tisuća ljudi, više od pola milijuna zatvoreno je u koncentracijskim i radnim logorima te zatvorima, a više od milijun ljudi protjerano je iz domovine ili prisiljeno napustiti je zbog političkog terora ili siromaštva, napisao je Miro Pečnik