Obavijesti

News

Komentari 10

Končar: Uljanik treba graditi putničke brodove, a ne tankere

Končar: Uljanik treba graditi putničke brodove, a ne tankere
1

"Brodovi koji su u putničkom programu su oni čija je cijena konkurentna i za koje mi možemo jamčiti realne rokove izgradnje i izbjegavanje penala. Imamo načelne dogovore za milijardu eura vrijedne brodove"

VIDEO

Još nema rješenja za gradilište Uljanik dok se čeka hoće li Europska komisija odobriti plan restrukturiranja. Jedan od ključnih problema je što je sa 17 novougovorenih brodova, je li ih isplativo graditi, tko bi trebao dati jamstva za njihovu izgradnju...U Kermas energiji Danka Konačara, izabranom strateškom partneru Uljanik grupe tvrde kako oni imaju isti način razmišljanja kao i Vlada i ministar Horvat, ali i sindikati, a to je prestanak gradnje brodova koji u konačnici donose minuse.

- Kao što smo već rekli, mi smo s budućim naručiteljima brodova već postigli načelan dogovor za izgradnju različitih brodova u Uljanik grupi i to u vrijednosti od približno milijardu dolara. Razgovori se vode aktivno i u dobrom smjeru. Ti poslovi koje spominjemo donose visoku dodanu vrijednost - kažu u Kermas energiji.

Ministar Horvat: Problem Uljanika veći je od Agrokora
Ministar Horvat: Problem Uljanika veći je od Agrokora

Oni naime najavljuju diversifikaciju proizvodnog programa Uljanika ukoliko plan restrukturiranja bude u Bruxellesu odobren i oni uđu u vlasničku strukturu.

- Radi se o zaokretu proizvodnog programa s naglaskom na putnički program. Mi želimo napraviti odmak od brodova koje ne možemo graditi s dobiti, a to su tankeri, bulkeri, kontejneraš i slično. Prelaskom na putnički program izgradnje mi samo pratimo trendove EU brodogradnje te tako potencijalno stavljamo Uljanik na mapu škverova koji grade putničke brodove. Cjelokupno hrvatsko gospodarstvo može imati benefit od ovoga budući je multiplikacijski faktor u ovakvim poslovima ogroman. Dakle, mi brodogradnju želimo razvijati te podizati na viši nivo i nipošto ju ne namjeravamo ugasiti - priopćili su iz  Kermas grupe.

Ovakvim zaokretom bi se zapravo, tvrde u Kermas grupi, omogućila izgradnja brodova u skladu sa proizvodnim cijenama u europskim brodogradilištima, a samim time i u Uljaniku.

- Brodovi kao što su tankeri se danas u 99 posto grade u Kini, odnosno Dalekom istoku, i jednostavno cijene koje je moguće postići na tržištu nisu u skladu sa proizvodnom cijenom koju Uljanik ili bilo koje drugo europsko brodogradilište ima. Brodovi koji su u putničkom programu su oni čija je cijena konkurentna i za koje mi možemo jamčiti realne rokove izgradnje i optimizacije proizvodnje, dakle izbjegavanje penala - kažu u Kermas energiji te ističu da oni iskustva u takvim poslovima imaju, a uz sinergiju sa Brodotrogirom i finskim Artechom svi predviđeni poslovi se mogu pravovremeno i projektirati i izgraditi te izbjeći penali.

Što se tiče radnih mjesta za koje sindikati strahuju te govore o brojkama od 200 do 1200 otkaza, u Kermas energiji kažu da upravo ovaj zaokret pokazuje da oni o radnim mjestima i socijalnim partnerima brinu.

- Radna mjesta namjeravamo u maksimalnoj mjeri očuvati shodno proizvodnom programu. Nadamo se da će ugovoreni poslovi doprinijeti i novim zapošljavanjima - kažu u Kermas energiji.

Podsjećaju i da je ministar gospodarstva Darko Horvat rekao: "Kao i u segmentu Agrokora, jest osposobiti ne samo Uljanik, već cijelu Uljanik grupu, da posluje pozitivno i da se konačno presiječe modalitet ugovaranja brodova s unaprijed predviđenim minusima i nekim drugim problemima unutar samog ugovaranja".

Otkaz prijeti za 1200 radnika Uljanika: Svi čekaju odluku EU
Otkaz prijeti za 1200 radnika Uljanika: Svi čekaju odluku EU

Da brodovi koje Uljanik gradi na kraju proizvode minuse u emisiji Otvoreno na HRT-u je potvrdio i Hrvoje Markulinčić, direktor korporativnih komunikacija Uljanika kazavši da oni zbog kašnjenja plaćaju penale koji su veći nego iznosi dobiti ugovorene za gradnju brodova. Markulinčić je to objasnio kašnjenjem uzrokovanim nedostatkom radne snage i financijskih jamstava, a da su ugovori dobri. Međutim, postoje i drugačija tumačenja, da su ugovori sklopljeni s prekratkim rokovima i da je zato moralo doći do gubitaka.

Brodogradilište Uljanik je inače u većinskom privatnom vlasništvu, ali je država davala jamstva, pa i pomoći kako bi mogli poslovati. U slučaju da propadnu ili ne ispune svoje obveze, na naplatu državi dolazi 560 milijuna eura jamstava. I program restrukturiranja uključuje barem 350 milijuna eura doprinosa države. Danko Končar kao strateški partner dosad nije uložio ništa jer prvo treba biti usvojen plan restrukturiranja. Država smatra da bi trebao pomoći s 15 do 24 milijuna eura koji bi osigurali premošćivanje problema.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 10
VIDEO

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske
Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"