Obavijesti

News

Komentari 3

Nedostatak radnika na cestama i željeznici, sve je više stranaca

Nedostatak radnika na cestama i željeznici, sve je više stranaca

Problem s radnom snagom u prometu ogroman je izazov u cijelom svijetu, a pogotovo u Europi, iako se radi o vitalnom sektoru ekonomije, kaže Ante Klečina

VIDEO

U cestovnom prometu nedostaje između tri i pet tisuća vozača iako je u prva tri mjeseca ove godine stiglo oko tri tisuće stranaca, a problem s radnicima ima i željeznica, rečeno je u srijedu na konferenciji "Izazovi i problem radne snage u prometu", u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

Predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina rekao je da u prometa postoje ogromni izazovi vezani uz radnu snagu. 

Nedostatak radnika godinama traje, sad je samo eksplodirao
Nedostatak radnika godinama traje, sad je samo eksplodirao

- I nas i kolege iz sektora cestovnog javnog prijevoza muče isti problemi, a to su kako stvoriti dobar kadar, privući ga da radi u željezničkim i cestovnim firmama i ostane raditi u tim sektorima- rekao e Klečina.

Problem s radnom snagom u prometu ogroman je izazov u cijelom svijetu, a pogotovo u Europi, iako se radi o vitalnom sektoru ekonomije, kaže on.

Govoreći o Hrvatskoj, rekao je da također postoje veliki problemi - od školovanja ljudi do njihovog zadržavanja na poslu. U prometnom sektoru Hrvatske prema njegovim riječima nedostaje mnogo radnika. 

Posla ima, ali nema radnika: 'Nedostaje 25.000 ljudi, a uvoz će se loše odraziti na kvalitetu'
Posla ima, ali nema radnika: 'Nedostaje 25.000 ljudi, a uvoz će se loše odraziti na kvalitetu'

Tvrtke poput HŽ Infrastrukture, drugih javnih HŽ-ovih tvrtki, ali i autobusni prijevoznici su u velikom problemu: nema vozača, strojovođa, konduktera, skretničara, kao ni ljudi koji se bave inženjerskim i planerskim poslom. Više-manje u svim segmentima nedostaje ljudi i teško je je popuniti kvote da se stanje održi, rekao je Klečina.

Kaže kako istraživanja pokazuju da glavni problem nisu samo plaće, ali bi ih bilo dobro povećati, već su tu i uvjeti rada, oprema, organizacijski procesi, školovanje, mogućnosti daljnjeg školovanja i sl. 

Direktor Sektora za promet Hrvatske gospodarske komore Dario Soldo smatra da se nedostatak radnika u prometu razvio nekoliko zadnjih godina. 

Milanović na konferenciji socijalnih radnika: 'Nadam se da će problemi biti ispravljeni'
Milanović na konferenciji socijalnih radnika: 'Nadam se da će problemi biti ispravljeni'

- Prošle godine je u segmentu prometa izdano oko sedam tisuća dozvola, najviše za vozače u cestovnom prijevozu i u željezničkom segmentu. U cestovnom prometu nedostaje od tri do pet tisuća vozača, posebice u međunarodnom cestovnom prijevozu, dakle većinom vozača autobusa i kamiona- rekao je Soldo. 

Dodao je kako je u prva četiri mjeseca ove godine za te potrebe uvezeno oko tri tisuće stranaca,  a procjenjuje se da će do kraja godine u tom segmentu raditi oko deset tisuća stranih radnika. 

Stranci najviše dolaze iz Bosne i Hercegovine, Srbije i Makedonije, no sve je više i Nepalaca i Filipinaca.

Strani radnici u strahu su prijavljivati nepravilnosti, a inspekcija je potkapacitirana
Strani radnici u strahu su prijavljivati nepravilnosti, a inspekcija je potkapacitirana

I on smatra da prijevoznici, odnosno gospodarstvenici, moraju razmišljati o korekciji plaća.

Drži kako treba prilagoditi obrazovni sustav da se što više populariziraju zanimanja u prometu i poveća broj djece koja ih upisuju, te omogućiti prekvalifikacije. Što se tiče uvoza radne snage, treba ubrzati procedure izdavanja dozvola i produžiti im valjanost s jedne na tri godine, kaže Soldo.

Strateški ciljevi EU-a kažu da bi se  do 2050. godine barem 75 posto tereta trebalo prevoziti željeznicom i unutarnjim plovnim putevima, a većina putnika trebala bi putovati održivo.

Manuela Vukelić: Strani radnici nam nisu prijetnja, oni su naša realnost i svakodnevnica
Manuela Vukelić: Strani radnici nam nisu prijetnja, oni su naša realnost i svakodnevnica

Većinu tih putovanja trebali bi u budućnosti preuzeti željeznički sustavi. Uz to se strateški predviđa i razvoj integriranog prijevoza putnika, što pak znači da će mnoge gradsko-prigradske i lokalne rute biti potrebno pokriti kvalitetnim linijama autobusnog prijevoza.

U teretnom prijevozu predviđen je razvoj multimodalnosti, te će biti potreban veliki broj vozača kamiona i dostavnih vozila za prijevoz na kratkim rutama, od terminala do krajnjih korisnika.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 3
VIDEO

Pogledajte veliko nevrijeme koje ide prema Hrvatskoj!
RADARSKE SLIKE

Pogledajte veliko nevrijeme koje ide prema Hrvatskoj!

DHMZ je ranije objavio upozorenje i žuti alarm za grmljavinsko nevrijeme za sve regije u Hrvatskoj osim za dvije. Sad su to promijenili i samo gospićka regija označena je zelenom

Grmljavinsko nevrijeme udarit će Hrvatsku! Sigurne samo dvije regije. Nestabilno i sutra...
PROGNOZA

Grmljavinsko nevrijeme udarit će Hrvatsku! Sigurne samo dvije regije. Nestabilno i sutra...

Za četvrtak i petak prognoziraju dosta nestabilno vrijeme, pogotovo četvrtak kad je za skoro cijelu Hrvatsku upaljen žuti alarm zbog grmljavinskog nevremena
Užasi masakra u Borovu Selu: Četnici su ubili 12 hrvatskih policajca. Koristili su i sjekire...
TUŽNA OBLJETNICA

Užasi masakra u Borovu Selu: Četnici su ubili 12 hrvatskih policajca. Koristili su i sjekire...

Tukli su me, odvodili na neko stajsko đubre da me zakolju, stavljali mi nož pod vrat pa opet tukli. Gubio sam svijest više puta a onda se probudio ostavljen u nekom dvorištu, ispričao je svojedobno Ivan Komšić...