Gradnja mosta u kanjonu Cetine iznad Omiša jedan je od najzahtjevnijih zahvata trenutačno u zemlji. Sto pedeset metara dug most dio je omiške obilaznice koja bi trebala biti otvorena za promet iduće turističke sezone
Omiš ovo čeka desetljećima: 'Obilaznicu bi trebali otvoriti početkom turističke sezone'
Dvije trećine mosta omiške zaobilaznice su već montirane, piše Dalmacija News.
Tuneli u liticama spajaju se mostom 70 metara iznad kanjona Cetine, a čelični segmenti se sustavom takozvanih rolera potiskuju iznad rijeke.
- Ovo nije jedinstven slučaj u Hrvatskoj po tome što se gradi most između dvaju tunela, ali je jedinstven po tome što se konstrukcija promjenjivog poprečnog presjeka potiskuje, što još nikad u Hrvatskoj nije rađeno - rekao je Tomislav Cvetko iz Hrvatskih cesta za Dnevnik HRT-a.
Omišanima ne smeta što se promijenio pogled na kanjon.
- Odličan je, napokon da se nešto radi, da se zaobiđu više one gužve, kolaps ljeti. - rekao je mještanin.
Idućeg ljeta bi se trebala smanjiti prometna gužva u središtu Omiša.
- Mi jesmo radili neke studije još prije nego se počeo raditi ovaj projekt s Prometnim fakultetom koje su pokazale da bi se za 30-tak posto trebao rasteretiti prometa grada i gužve koje imamo ljeti. - osvrnuo se i gradonačelnik Ivo Tomasović.
Zaobilaznica s tri tunela i jednim mostom pravi smisao će dobiti tek izgradnjom brze ceste Split-Omiš o kojoj se govori desetljećima, a sada je dobila status strateškog državnog projekta.
- Hrvatske ceste će tu dionicu, drugu fazu tog projekta raspisati u sljedećoj godini, tako da ćemo mi u idućih 4 do 5 godina realizirati ovu najbitniju prometnicu u Hrvatskoj. - istaknuo je ministar Oleg Butković.
Omiš će biti zadovoljan ako se ovo obećanje i ostvari, s obzirom na to da na obilaznicu predugo čekaju.