Obavijesti

News

Komentari 1

Pantomima, kružić-križić i puzzle djeci pomažu u učenju

Pantomima, kružić-križić i puzzle djeci pomažu u učenju
1

Irena Orlović, edukatorica i autorica aplikacije Pametnica, tvrdi da se roditelji trebaju više igrati sa svojom djecom, a manje paziti na njihove ocjene

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Naš školski sustav je zastario jer djecu pretvara u puke ‘izvršitelje zadataka’, pa ona koja se ne uklapaju lako i nezasluženo dobiju etiketu netalentiranog nesposobnjakovića. Roditelji i sami doprinose tome usmjeravajući svoje dijete da mu glavna mjera postaje ocjena.

Tvrdi to Irena Orlović(42), edukatorica i autorica aplikacije Pametnica, namijenjene ranom poticanju intelektualnog razvoja kroz edukativne igre.

- Poznati njemački neuroznanstvenik prof. dr. Gerald Hüther u knjizi ‘Svako je dijete darovito’ kaže da je svako dijete rođeno s određenim darovitostima i naš je zadatak osigurati prostor za razvoj njegovih potencijala. Ključnu ulogu u ovome zadatku igramo baš mi roditelji i zato je važno informirati se i djelovati u skladu s najnovijim spoznajama. Dr. Hüther je na temelju 24-godišnjih istraživanja mozga pokrenuo inicijativu Škole se bude, koja je potaknula velike promjene u njemačkom odgojno-obrazovnom sustavu. Danas tamo imamo škole koje se temelje na kulturi razvoja potencijala, u kojima razredi nisu formirani po godištima nego po interesima jer neuroznanost kaže da mozak ne može dugoročno zapamtiti ništa što njemu nije važno – istaknula je Orlović na nedavnom predavanju u splitskom Klubu mladih pod nazivom “Zašto su roditelji najvažnije karike u odgoju i obrazovanju djece”.

Prema njenim riječima, školski sustav razbija proces razvoja kreativnog mišljenja i manjka mu kvalitetnih programa koji će pomoći djeci razviti se u uspješne samouvjerene mlade ljude. Ključnim je, kako smatra Orlović, poticati djecu da komuniciraju i rješavaju svoje emotivne probleme jer ih koče u intelektualnom razvoju.

- Mi smo tu da budemo podrška djeci, ne da im budemo menadžeri i treniramo ih kako bi dobili najbolje ocjene, nego da im omogućimo da rade ono što vole. Naš je zadatak dopustiti djeci da pričaju o neugodnim događajima koja su njima probudila određene strahove i bojazni, kako bi ih pobijedili i nastavili dalje. Svako zaštićivanje djeteta može dovesti do neprocesuiranih neugodnih događaja koji mogu ometati pravilan rad dječjeg mozga – poručila je Orlović, inače majka troje djece.

Aplikaciju Pametnica Irena je izradila potaknuta radom sa svojom kćeri Mateom, rođenom prije 16 godina s teškom srčanom greškom. Matei je na prvoj u nizu operacija oštećen mozak, a Orlović je brzo uvidjela da sustav ne može njezinoj kćeri pružiti odgovarajuću skrb. Odlučila je sama kćeri poticati emocionalni i intelektualni razvoj na svakodnevnoj bazi, slijedeći svjetsku znanstvenu literaturu i istraživanja.

- Iako su liječničke prognoze bile više nego mračne, Matea je nakon puno rada danas sretna emocionalno topla tinejdžerica. Iako funkcionira s teškoćama u razvoju i samo s pola srca; usudit ću se reći da je njezino srce veliko i zrači ogromnom količinom ljubavi. Ta situacija u meni je potakla proučavanje literature iz područja neuroznanosti, defektologije, fizioterapije, općenito svega onoga što pripada ranoj stimulaciji i što mi može pomoći. Otkrila sam da u Hrvatskoj pored toga što nedostaje svijesti o važnosti rane stimulacije, nedostaje i literature koja bi nas roditelje trebala podučiti što je važno. Pitala sam se zašto samo potičemo djecu s teškoćama u razvoju, zašto ne poticati razvoj zdrave djece. Tako sam došla na ideju da prevodim i objavim neke knjige iz tog područja – ispričala jer Orlović, čija se izdavačka kuća Harfa specijalizirala za literaturu za pomoć roditeljima.

- Proučavajući i objavljujući knjige svjetskih i domaćih autora koje se tiču razvoja djece, spoznala sam da je neuroznanost došla do velikih i važnih saznanja o kojima javnost u Hrvatskoj, nažalost, malo zna - zaključuje.

Od matematičkih vještina do govora, čitanja i pisanja

Djeca kroz igru mogu razvijati sposobnosti pažnje, pamćenja te mišljenja. Igre su važne i za kreativne sposobnosti, komunikacijske vještine, matematičke vještine, govor, čitanje, pisanje i motoriku. Jednostavna igra koja pozitivno utječe na sposobnost razmišljanja je križić-kružić, a izrada igračaka od kartonskih kutija potiče kreativnost. Puzzle su dobre za motoriku, a pantomima potiče razvoj kumunikacijskih vještina, tvrde psiholozi.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Pravilnik za muljaže: Umjesto da postroži kontrolu, ministrica zdravstva je dodatno smanjuje!
KUPNJA UREĐAJA

Pravilnik za muljaže: Umjesto da postroži kontrolu, ministrica zdravstva je dodatno smanjuje!

Ravnatelji bolnica neće morati tražiti suglasnost za kupnju medicinskog uređaja do milijun eura. Da je taj pravilnik bio na snazi, ministar Vili Beroš ne bi bio uhićen. "To je teški apsurd, dopuštaju još veće manipulacije!"