Obavijesti

News

Komentari 0

Proširit će se Sueski kanal? 'Ako proširimo kanal, hoće li se graditi i veći brodovi?'

Proširit će se Sueski kanal? 'Ako proširimo kanal, hoće li se graditi i veći brodovi?'

Sueski kanal proširit će se za 40 metara, a uvest će se i dvosmjerni promet. Još uvijek stoji pitanje hoće li to biti dovoljno za sprječavanje budućih blokada brodova od više stotina metara.

VIDEO

U nadi da se neće ponavljati situacija kada je u Sueskom kanalu zapeo 400 metara dug kontejner brod The Ever Green, Uprava Sueskog kanala objavila je da ga će proširiti, piše CNN.

Područje dugo 30 kilometara proširit će se za 40 metara prema istoku i produbiti na 72 metra. Planovi također uključuju proširenje drugog traka u blizini Velikog gorkog jezera za 10 kilometara, omogućujući dvosmjerni promet duž poteza od 82 kilometra.

Ovaj će projekt maksimizirati učinkovitost kanala i skratiti vrijeme prolaska brodova, povećati sigurnost plovidbe, stoji u priopćenju, prenosi CNN. Još uvijek stoji pitanje hoće li to biti dovoljno za sprječavanje budućih blokada brodova od više stotina metara.

- Proširenje kanala je pametan potez. Ono što mene zanima je, ako proširimo kanal, hoće li se graditi i veći brodovi? - rekao je Sal Mercogliano, pomorski povjesničar sa Sveučilišta Campbell za CNN.

Tijekom posljednjih 50 godina kapacitet kontejnera najvećih brodova povećao se za 1.500%, a udvostručio se samo tijekom proteklog desetljeća, kako piše brodsko osiguranje Allianz Global Corporate and Specialty, prenosi CNN. Najveći brodovi mogu prevoziti i do 24 tisuće kontejnera, a široki su preko 60 metara. Ever Given koji može primiti do 20.000 kontejnera, ali je u trenutku uzemljenja imao samo 18.000, nalazi se u 1 posto najvećih plovila globalno. Dugačak je 400 metara i širok 59 metara.

Špediterske tvrtke tvrde da su veći brodovi učinkovitiji u prijevozu velikih količina tereta širom svijeta i, u normalnim uvjetima, mogu proći Sueskim kanalom. 

- Granica za pogriješiti je tanka. Ako puše, kao u slučaju Ever Givena, ili u slučaju slabe vidljivosti, ogromni brodovi riskiraju da će zapeti - komentirao je Mercogliano.

Sueški kanal obrađuje oko 12 posto globalne trgovine, a godišnje tuda prođe oko 19 000 brodova.

Proširenje koje je predložila Uprava Sueskog kanaal pomoći će smanjiti rizik od zaglavljivanja brodova, ali ga neće izbrisati, kaže Ioannis Theotokas, profesor na Odjelu za pomorske studije Sveučilišta u Pireju u Grčkoj. Vjeruje da brodovi vjerojatno neće biti veći nego sada pa daljnja proširenja možda neće biti potrebna.

- Povećavanje veličine brodova uzrokovalo je velika ulaganja u luke kako bi ih podržali. Daljnje povećanje zahtijevalo bi daljnja ulaganja koja nisu lako dostupna - rekao je Theotokas.

Međutim, incident Ever Given potaknuo je raspravu o alternativnim pravcima. Strateški položaj kanala, koji povezuje Sredozemno s Crvenim morem i nudi najkraći morski put između Europe i Azije, ključan je za njegov utjecaj. Bez Sueskog kanala, pošiljke bi putovale oko Rta Dobre nade na jugu Afrike, što traje dvostruko duže.

- Nije slučajno što je Rusija ubrzo nakon incidenta Ever given komentirala atraktivnost alternativnih pravca Sjevernog morskog puta. Taj put prolazi duž arktičke obale Rusije, od Karskog mora do Beringovog tjesnaca - rekao je Theotokas.

Dužnosnik nuklearne tvrtke Rosatom, koja je zadužena za razvoj rute, rekao je ruskoj novinskoj agenciji da je 'sueski presedan pokazao koliko je krhka bilo koja ruta između Europe i Azije' i pozvao na razvoj alternativnih pravaca poput Sjevernog morskog puta.

Ubrzo nakon ovih komentara, brodarska tvrtka MSC, druga najveća svjetska linija kontejner brodova, odlučila je izbjegavati Sjevernu morsku rutu iz ekoloških razloga, povećalo bi se zagađenje i pridonijelo otapanju morskog leda.

Theotokas vjeruje da će pozicija Sueskog kanala kao svjetske trgovinske rute i dalje biti jaka.

- Špediterske tvrtke uvijek su spremne nositi se s rizicima kao što je Ever Given. Proširenjem Sueskog kanala manje će se brinuti - dodao je Theotokas.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"
Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!
ZARADILE 30 TISUĆA EURA

Dvije 'madamice' su u Zagrebu godinama vodile posao. Za sat vremena naplaćivale 159,27 €!

DETALJI OPTUŽNICE Spolne usluge oglašavale su pod naslovima 'Plava bomba 35 g.', 'Mazna37', 'Vatrena plavuša, grudi 4' i slično. Neki od muškaraca su odlazili kada bi vidjeli da žena ne odgovara opisu iz oglasa