Čelnik E.ON-a, drugog največeg opskrbljivača energije u Hrvatskoj, kaže kako država mora ukinuti nepotrebna porezna davanja te kaže kako nas je kriza naučila koliko je bitno proizvoditi u zemlji
Uvozimo polovicu struje i plina, trebamo više sami proizvoditi
Promicanja hrvatskih proizvoda i korištenje usluga hrvatskih tvrtki i tvrtki koje rade u Hrvatskoj nije pitanje domoljublja, nego pitanje našeg opstanka. Ako nas je ičemu ova kriza trebala naučiti, to je da u mnogim granama moramo osigurati samodostatnost, kako bismo što manje ovisili o negativnim posljedicama krize koje se prelijevaju iz svijeta. Međutim, država je ta koja se treba pobrinuti da domaći proizvodi budu konkurentni. Od ukidanja niza neopravdanih neporeznih davanja koja opterećuju poduzetnike, do definiranja kvalitetne strategije razvoja i osiguranja jasnog zakonodavnog okvira.
Govori nam to Zoran Miliša direktor tvrtke E.ON Energija, drugog najvećeg opskrbljivača energije u Hrvatskoj koji se pridružio kampanji Styria Media Groupe "Budite heroji koje Hrvatska treba".
- Ako znamo da Hrvatska uvozi gotovo 50 posto plina i 40 posto električne energije, upravo je energetska samodostatnost za našu zemlju od iznimnog značaja. Ne samo kako bi smanjili ovisnost od uvoza energenata, nego i zbog razvoja vlastite proizvodnje kroz ulaganje u dodatne proizvodne kapacitete iz obnovljivih izvora energije. U E.ON-u smo upravo koristeći bogata znanja i iskustvo iz naše europske grupacije prvi u Hrvatskoj pokrenuli konkretniju aktivnost za povećanje udjela solarne energije u ukupnoj proizvodnji energije. Naša solarna rješenja namijenjena su tvrtkama i kućanstvima. Pokrenuli smo lančanu reakciju zapošljavanja u dijelu inženjera, projektanata, montera i prodajnog osoblja. Korištenjem solarne energije u Hrvatskoj svatko od nas direktno utječe na povećanje proizvodnih kapaciteta iz obnovljivih izvora, očuvanje gospodarske aktivnosti zemlje, očuvanje radnih mjesta i zaštitu našeg planeta - govori naš sugovornik.
Govoreći o oglašavanju, kaže da će u pojedinim granama ekonomiji oglašavanje biti jedna od važnijih karika za privlačenje potrošača nakon popuštanja mjera obrane od koronavirusa.
- Ne bih, pritom, zaključio da su tvrtke izgubile povjerenje potrošača tijekom epidemije. Prije bih rekao da su građani uslijed ove krize osvijestili kako pametnije i odgovornije uložiti i trošiti novac. U tom dijelu, sigurno će veliku ulogu kod većine kupaca više kupovne moći odigrati komponenta kupovanja hrvatskih proizvoda, što je već sada zamjetno na primjeru domaćih OPG-ova. Međutim, budimo realni. Hrvati će i tijekom i nakon epidemije i dalje kupovati omiljene svjetske brendove. Dio potrošača niže kupovne moći ne može si priuštiti domaće prehrambene proizvode, koji su, nažalost,t često značajno skuplji od velike lepeze proizvoda iz trgovačkih lanaca - kaže Miliša.
Kriza je u njihovu poslovanju donijela problem značajnog pada naplate što negativno utječe na njihovu likvidnost, a zbog toga i podmirivanje njihovih obveza prema partnerima, dobavljačima i institucijama. Ipak, nisu otpuštali radnike.
- Također se intenzivno pripremamo za funkcioniranje naše tvrtke u “novoj normali”, kako bismo s jedne strane nesmetano nastavili sa svim poslovnim operacijama, a s druge strane zaštitili naše zaposlenike i kupce primjenom odgovarajućih protuepidemijskih mjera. Ova je pandemija definitivno naglavce okrenula dosadašnji način funkcioniranja globalne i lokalnih ekonomija te se svi skupa ubrzano trebamo prilagoditi novoj digitalnoj eri - kaže Miliša.
U E.ON-u rade na ubrzanog digitalizaciji te će u narednih mjesec dana predstaviti mobilnu aplikaciju MojE.ON koja će kupcima pojednostaviti i olakšati praćenje potrošnje električne energije i plina te će se preko nje moći dostaviti brojilo i stanje plinomjera.
- Nadogradit ćemo je i atraktivnim programom vjernosti, čime će naši kupci ostvarivati dodatne popuste i pogodnosti, što vjerujemo da će im puno značiti u ovim životnim okolnostima - kaže Miliša. Osvrćući se na ovu krizu optimistično poručuje da sve mora proći pa i ova pandemija.
- Građani i poduzetnici ne smiju posustati, izdržimo i samo hrabro - završava Miliša.