News

Komentari 20

"Vozim se u ZET-ovom kombiju za osobe s invaliditetom. Ne radi klima po ovim vrućinama"

"Vozim se u ZET-ovom kombiju za osobe s invaliditetom. Ne radi klima po ovim vrućinama"

Javio nam se Hrvoje Antonio Belamarić koji koristi ZET-ov kombi za osobe s invaliditetom. Kako kaže, iako su temperature vrlo visoke, klima u kombiju ne radi

To nije humano za nikoga, kamoli za osobe s invaliditetom, kaže nam Hrvoje Antonio Belamarić, dugogodišnji novinar kojemu je od rođenja dijagnosticirana cerebralna i dječja paraliza.

Požalio nam se na uvjete u ZET-ovim kombijima, specijaliziranima za prijevoz osoba s invaliditetom, a u kojima, kako kaže, ovih vrelih dana ne funkcionira klimatizacija.

- Neka vozila su u rasulu, većina ih ima odrađeno previše kilometara, a u mome klima ne radi. Puše toplo. Koliko znam, trenutno klima uopće ne radi u dva takva kombija, a u više njih nije očišćena. To je veliki problem - upozorava Belamarić.

ZET, tvrtka u vlasništvu Grada Zagreba, posjeduje 31 vozilo za osobe s invaliditetom i djecu s poteškoćama u razvoju.

Prijevoz, priča Belamarić funkcionira na sljedeći princip: Kombi dolazi po njega ujutro oko 9 i 30 i vozi ga na posao, a zatim ga s posla vraća u 14 i 30. Ako želi prijevoz prema gradu, mora se naručiti dva dana ranije, a ljeti je to nezgodno jer su vozači na godišnjem odmoru.

- Problem je i što se kombiji ne održavaju. Neki su prešli 300, 400, pa i 600 tisuća kilometara gradske vožnje, a prema propisima, vozila ne smiju biti više od deset godina u prometu. Mi imamo Mercedese stare i po dvadeset godina - kaže Belamarić.

"Krepale kočnice"

Kilometraža nije jedini problem, dodaje.

- Prošlog tjedna se ugasio kombi i vozač se nije mogao pomaknuti. A kad se ugasi vozilo, ne radi ni rampa jer ne može povući struju. Nisam mogao izaći. Da nije bilo čovjeka sa strane, ne bi me uopće mogao spustiti van. Jednom mi je, recimo, vozač rekao da su mu krepale kočnice. Što ako netko strada? - pita se Belamarić.

Dodaje da se zna dogoditi i da zimi nema grijanja u kombijima. Smeta mu što se prijevoz plaća milijune kuna godišnje, a zauzvrat ne dobiva adekvatnu uslugu. Napominje i da ponekad kombiji odu na servis i onda se mora čekati rješavanje procedure do nabave dijelova. Problem je, dodaje, i u novim kombijima na kojima se štedi. Vozači se, napominje Belamarić, rijetko bune jer žele sačuvati posao.

37 stupnjeva

Iz ZET-a kažu da im je, s obzirom na osjetljivost korisničke skupine, prioritet pružati uslugu na što kvalitetnijoj razini. Navode da je prosječna starost vozila devet godina te da su sva opremljena klimom, osim jednog koje se sada, zbog klimatskih uvjeta, ne uključuje u promet. Dodaju da su eventualni kvarovi, nažalost, neizbježni i prijevoznik ne može na njih u cijelosti preventivno utjecati, ali da u takvim slučajevima promptno interveniraju servisne ekipe. Kako kažu, tehnička ispravnost se provjerava na svim vozilima te je njena procjeda jedini kriterij za puštanje u promet, ali navode ne postoji zakonska odredba po kojoj kombi vozila starija od 10 godina ne bi smjela biti u javnom prometu.

Poslali smo upit i Gradu Zagrebu, ali do zaključenja ovog članka nije stigao odgovor. 

U utorak je, prema DHMZ-u, temperatura u Zagrebu dosezala 37 stupnjeva.

Najčitaniji članci