Nikome nemojte davati svoj PIN, pa niti najbližima niti ga igdje zapisujte, ne nosite sa sobom uvijek kreditne kartice i koristite bankomate u bankama
Kradljivci će rado kopati po smeću radi broja računa
Debitnu karticu pri kupnji nitko ne može zloupotrijebiti bez PIN koda, što znači da se on ne smije zabilježiti na samoj kartici, držati uz nju ili na vidljivom mjestu, upozoravaju iz Odnosa s javnošću Zagrebačke banke. U slučaju da je klijent zaboravio svoj PIN, zametnuo ga ili sumnja na zloupotrebu PIN-a, može zatražiti dobivanje novog PIN-a. Ukoliko klijenti posumnjaju u zlouporabu kartica ili u rad bankomata mogu kontaktirati Banku na telefon 01 3789-789 koji radi 24 sata. Klijenti ne trebaju brinuti jer sav trošak pronevjere po karticama snosi Zagrebačka banka te klijentima vraća novac. Pri internet plaćanju treba provjeriti izvornost web stranice koju potvrđuju certifikati autentičnosti stranice izdani od Certification Authority-a poput VeriSigna i Thawte-a, ostavljati podatke s kreditnih kartica na provjerenim stranicama (u predviđenim formama, što ne uključuje e-mail) koje su pod SSL-om (URL počinje s https, a u dnu preglednika je lokot), označene s logom MasterCard Secure Code i Verified by Visa. Građane savjetujemo da ne šalju podatke poput cijelog 16-znamenkastog broja kreditne kartice, 3-znamenkasti kod CVV2 s poleđine i expiry date preko telefona, maila i faxa jer banke i prof. web stranice nikad neće tražiti podatke na taj način.
BANKA ZOVE, NE ŠALJE MAIL
Banka i kartične kuće nikad neće tražiti od vas podatke putem e-maila. Takve zahtjeve obavljaju preko telefona ili osobno. Zato pazite na lažne mailove koji izgledaju kao pravi i nikad tako ne dajite svoje bankovne podatke.
SIGURNO ONLINE PLAĆANJE
Kupujte samo preko poznatih adresa. One nerijetko imaju i pravu adresu pa možete na internetu i provjeriti je li ta tvrtka na tom mjestu. Izbjegavajte nepoznate online trgovine. Provjerite je li ostvaren sigurnosni prijenos https://www.
Pri online kupnji dobro je uzeti virtualnu kreditnu karticu koja istječe nakon jedne kupnje i nitko se njome ne može okoristiti. Kod plaćanja kreditnom karticom pouzdane tvrtke tražit će od vas zadnja tri broja na pozadini kartice.
STRUČNJACI: NE DAJTE NIKOME PODATKE S KARTICA
PREKO TELEFONA I MAILA
Debitnu karticu pri kupnji nitko ne može zloupotrijebiti bez PIN koda, što znači da se on ne smije zabilježiti na samoj kartici, držati uz nju ili na vidljivom mjestu, upozoravaju iz Odnosa s javnošću Zagrebačke banke. U slučaju da je klijent zaboravio svoj PIN, zametnuo ga ili sumnja na zloupotrebu PIN-a, može zatražiti dobivanje novog PIN-a. Ukoliko klijenti posumnjaju u zlouporabu kartica ili u rad bankomata mogu kontaktirati Banku na telefon 01 3789-789 koji radi 24 sata. Klijenti ne trebaju brinuti jer sav trošak pronevjere po karticama snosi Zagrebačka banka te klijentima vraća novac. Pri internet plaćanju treba provjeriti izvornost web stranice koju potvrđuju certifikati autentičnosti stranice izdani od Certification Authority-a poput VeriSigna i Thawte-a, ostavljati podatke s kreditnih kartica na provjerenim stranicama (u predviđenim formama, što ne uključuje e-mail) koje su pod SSL-om (URL počinje s https, a u dnu preglednika je lokot), označene s logom MasterCard Secure Code i Verified by Visa. Građane savjetujemo da ne šalju podatke poput cijelog 16-znamenkastog broja kreditne kartice, 3-znamenkasti kod CVV2 s poleđine i expiry date preko telefona, maila i faxa jer banke i prof. web stranice nikad neće tražiti podatke na taj način.