Istraživanje Sveučilišta Hertfordshire na petsto ispitanika pokazalo je kako je sposobnost štednje novca određena stranom mozga kojom se misli
Kreativci ne znaju štedjeti te lako upadaju u dugove
Blok i olovka stoje 10,50 kuna. Blok stoji deset kuna više od olovke. Koliko stoji olovka? Od 500 ispitanika njih 64 posto odgovorilo je netočno, pokazalo je istraživanje Sveučilišta Hertfordshire. Ljudi čiji je odgovor bio 50 lipa odgovorili su netočno, a odgovorili su ono što im je prvo palo na pamet. Oni pripadaju intuitivnim ili kreativnim tipovima te razmišljaju desnom stranom mozga. No točno su odgovorili oni koji su rekli da olovka stoji 25 lipa te pripadaju logičkim tipovima i razmišljaju lijevom stranom. Znanstvenici su zatim pitali one koji su krivo odgovorili kako upravljaju novcem te su saznali da malo štede i da imaju dugove, pa je tako istraživanje pokazalo kako je sposobnost štednje novca određena stranom mozga kojom se misli. Ljudi koji se služe desnom stranom mozga, odnosno kreativni i impulzivni tipovi, žive bezbrižno od danas do sutra, imaju dugove na kreditnim karticama i nemaju ušteđevinu. Za razliku od njih, ljudi koji se služe lijevom stranom mozga, odnosno oprezni i logički tipovi, dublje razmišljaju te bolje raspolažu novcem.
KREATIVNI TIPOVI VRLO RIJETKO MIJENJAJU BANKU
Kreativci žive bezbrižno te ne ulažu trud u nešto što im ne donosi kratkoročnu dobit. Čak i ako su nezadovoljni bankom, njih 43 posto nikad je nije promijenilo. No za razliku od njih, jedan od četvero “logičara” promijenio je banku barem dvaput zbog boljih uvjeta.
SPORIJE OTPLAĆUJU DUGOVE NA KARTICAMA
Kada je riječ o dugovima i štednji, gotovo dvostruko više “intuitivaca” minimalno otplaćuje dugove na kreditnim karticama. Čak 87 posto “logičara” ima ušteđevinu, kao i 70 posto “intuitivaca”, pokazalo je istraživanje.