Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
6 komentara

Znate li na koje načine vas trgovci prate i "kontroliraju"?

Svaki trgovac čiji je cilj zadržati, ali i privući nove kupce, osmislit će za to razne tehnike. Saznajte pomoću kojih prate vaše potrošačke navike

Thinkstock
Foto: Thinkstock
6 komentara

Svaki trgovac čiji je cilj zadržati, ali i privući nove kupce, osmislit će za to razne tehnike - od blještavih, uočljivih i privlačnih reklama do cijena nižih od konkurentskih trgovina. Nedavno smo pisali o metodama kojima trgovci varaju svoje kupce, a cijeli slučaj otkrili su aktivisti ''Korane'', Udruge za zaštitu prava potrošača Grada Karlovca

Naime, oni su se zaputili u pojedine trgovine slučajnim odabirom kako bi provjerili odgovaraju li količina i cijena već unaprijed izvaganih proizvoda onima koje su sami izvagali. Od tako provjeravanog broja zapakiranih proizvoda na kojima je stajala naljepnica s težinom i cijenom o izvaganoj težini komadića proizvoda, a koju uredno pročita čitač na kasi, niti jedan proizvod po težini nije odgovarao onoj otisnutoj. Svi proizvodi koje su aktivisti provjeravali bili su zapakirani, odnosno s ambalažom su imali manju težinu od deklarirane i to od 2 do 10 posto.

Dobro osmišljene taktike

''Iz ovoga je sasvim jasno da potrošači ne mogu imati povjerenja prema unaprijed izvaganim proizvodima, pod izlikom brzine posluživanja, jer iza te ''dobre'' namjere trgovaca skriva se dobro smišljena pljačka potrošača'', navode u Udruzi. Osim ove taktike, trgovci pribjegavaju mnogim raznim drugim načinima kako bi privukli i zadržali kupce. 

Naravno, nisu ponekada niti svi kupci ''anđeli'' već poneki pribjegavaju krađi kada im se za to pruži prilika. Zbog toga su mnoge trgovine u svoje redove zaposlile osobu koja prati kupce te provjerava što oni kupuju. Riječ je o osobi koja izgleda kao svaki prosječan potrošač, dakle ne nosi nikakvu posebnu uniformu te najčešće po trgovini i drogerijama šeće s košaricom u ruci. Njezin zadatak je pretvarati se da također kupuje, dok zapravo promatra osobe koje smatra sumnjivima te prati njihovo kretanje. Ako uzmete u obzir i činjenicu da većina trgovina danas sadrži detektore pokreta, trgovci u svakom trenutku mogu provjeriti gdje se nalazite.

Potraga za najtraženijim artiklima

Sve većim razvojem tehnologije, diljem Europe, Amerike i Australije razvijeno je praćenje kupaca putem mobitela, odnosno praćenje signala mobitela. Na ovaj način trgovci pomoću uređaja u svojim trgovinama prate signal vašeg mobitela kako bi u svakom trenutku znali na kojem odjelu se nalazite te koji proizvodi vas najviše zanimaju. Na ovaj način trgovcima je lakše pratiti potrošače na kojima zarađuju pa tako mogu vrlo jednostavno uočiti za kojim proizvodima postoji najveća potražnja te je eventualno i povećati te povisiti cijene. 

Popularnim karticama za bodove trgovci redovito privlače mnoge kupce jer oni smatraju da će često na taj način proći jeftinije uz brojne popuste i akcije. Osim što s trgovcima pritom podijelite osobne podatke poput imena, prezimena, adrese i broja telefona, na ovaj način vas također mogu pratiti u trgovinama, odnosno sasvim jednostavno mogu složiti pregled vašeg kretanja i potrošačkih navika. Slična stvar vrijedi i s računima te vašim kreditnim karticama, putem kojih na pismeni način odajete vaše potrošačke navike, a koje će oni iskoristiti za povećanu ponudu sličnih ili istih proizvoda i tako vas novim primamljivim ambalažama navesti na novu kupovinu.

Prilikom svake kupovine, dobro razmislite koji proizvod želite kupiti te je li vam doista potreban. Proučite reklamne letke trgovina koje planirate posjetiti te se informirajte o akcijama i sniženjima koje one nude. Tako ćete planski štedjeti, ali i kupiti jeftinije namirnice te umanjiti uobičajene troškove za hranu. Ne nasjedajte na lažne akcije i dodatne popuste već se raspitajte kolika je prava cijena i vrijednost traženog artikla. Naših deset savjeta za uštedu pri kupovini hrane možete pročitati ovdje.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message