U okviru Ministarstva gospodarstva osnovat će se nacionalni Europski potrošački centar (ECC) koji će započeti s radom 1. srpnja 2013. godine
Imate pritužbu? Obratite se EU potrošačkom centru!
Pristupanjem Republike Hrvatske Europskoj uniji, odnosno pristupanjem jedinstvenom unutarnjem tržištu Europske unije, povećat će se i broj prekogranične kupovine, a samim time i mogućnosti nailaženja na određene poteškoće. Sukladno navedenome, Europska komisija preporuča novim državama članicama osnivanje nacionalnog Europskog potrošačkog centra koji bi u takvim slučajevima pružao pomoć potrošačima.
Mreža Europskih potrošačkih centara uspostavljena je 2005. godine udruživanjem dviju već postojećih mreža za potrošače, a to su Euroguichets i EEJ-Net (European Extra Judical) na temelju dokumenta Europske unije pod nazivom "Strategija politike zaštite potrošača 2002. – 2006.".
Danas se ECC mreža sastoji od 29 nacionalnih Europskih potrošačkih centara (u svim državama članicama Europske unije te na Islandu i Norveškoj) koji međusobno surađuju tako da potrošačima besplatno osiguravaju informacije o načinu prekogranične kupovine te im ujedno, u slučaju kršenja njihovih prava, pomažu u rješavanju prekograničnih sporova i pritužbi. Rad nacionalnih Europskih potrošačkih centara sufinancira EK.
Europski potrošački centri potrošačima nude sljedeće usluge:
- pružanje potpore potrošačima pri rješavanju prekograničnih pritužbi i sporova
- pružanje važnih informacija potrošačima pri kupnji proizvoda ili usluga na unutarnjem tržištu Europske unije
- razvijanje i poticanje mehanizama za izvansudsko rješavanje sporova
- besplatno savjetovanje potrošača
- informiranje i educiranje javnosti provođenjem javnih kampanja, izvješća te pripremanje i izdavanje informativnih brošura, CD-a i slično.
Jedan od najvažnijih ciljeva mreže europskih potrošačkih centara jest poticanje povjerenja potrošača u prekograničnu trgovinu. Više informacija o mreži Europskih potrošačkih centara možete pronaći na stranicama Europske komisije.